MotoNews.pl
  

Jaka kompresja w cylindrach w Scoupe GT ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Siedzę i szukam na forum od 2 godzin i nie mogę znaleźć.

Jaka powinna być kompresja w komorze cylindrów Scoupe z turbo?
Świece (NGK ale jaki symbol) i przewody jakie proponujecie?

Dzięki i pozdrawiam
  
 
Ok świece już wiem NGK BKR6ES
  
 
Z moich danych wynika że ciśnienie sprężania 10,3 (bar).
A co do przewodów to ja śmigam na JC-towskich i jest OK.
Pozdro
  
 
Witam!
Dziś miałem mierzone ciśnienie w cylindrach i wyszło tak:
3 cylindry po 10,3
a jeden 9,5
Co to znaczy i czy tak może być?

Przewody kupiłem oryginalne Hyundai'a za 98 zł. Ale były za długie o 20 cm każdy, i były tylko przewody do świec, nie było przewodu do cewki. A poza tym ledwo się trzymały na świecach i wypadały.
Zamieniłem je na JC za 65 zł. Po 1 krótsze, po 2 ładniejsze, po 3 przewód do cewki był, po 4 tańsze, po 5 dobrze się trzymają na świecach. A przy okazji napisze koszt kopułki aparatu i palca (zamienniki, bo oryginał sama kopułka 240) to 92zł.

Pytanie!!
CO OZNACZA BIAŁY DYM Z RURY W DUŻYCH ILOśCIACH ???
  
 
Cytat:
2007-01-04 15:27:31, lord81 pisze:
Witam! Dziś miałem mierzone ciśnienie w cylindrach i wyszło tak: 3 cylindry po 10,3 a jeden 9,5 Co to znaczy i czy tak może być?
Pytanie!! CO OZNACZA BIAŁY DYM Z RURY W DUŻYCH ILOśCIACH ???



Jeżeli masz różnicę w ciśnieniu sprężania to najprawdopodobniej pierścionki.

A co do białego dymu z wydechu to przyczyn może być kilka - turbina, pierścienie, uszczelniacze.
A czy ten dym ma niebieski kolor i ma zapach palonego oleju czy to może jest para??
  
 
Turbo po regeneracji, uszczelniacze wymienione ok 3000km.
Nie chce żeby to były pierścienie.
Zapach taki jak by nie niespalonego paliwa.
  
 
a mowilismy wczesniej, nie wiem czy z toba, ale scoupe jest takie szcegolnie gt ze trzeba moim zdaniem, wymieniac uszczeelniacze i pierscienie od razu, razem z dotarciem zaworw i sprawdzeniem prowadnic...

czy ten dym pojawia sie po odp rano, czy podczas jazdy
jak z rana 9i potem jest spokj to mozesz sie nie martwic
zbytnio
ale jesli kopci to na bialo to pewnie plyn chlodniczy ,

a co do kompresji najgorsze jest to ze po zrobieniu glowicy, powinno byc dobrze, czy mierzono ci wtedy kompresje,
sprawdz jeszcze uszczelke, no i planowanie tez ma znaczenie
, jak i to czy dobrze domykaja sie zawory(syszaem ze jesli sa zle dotarte to tez tak moze byc)


[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2007-01-07 07:36:35 ]
  
 
Płyn chłodniczy raczej nie bo stan jest zawsze taki sam.
Oleju nie ubywa. Przewody od IC suche wiec turbo odpada.
W siniku nic nie robiłem poza uszczelniaczami. Ciśnienie mierzone na dniach. gość powiedział że pierścienie odpadają bo ciśnienie ok. A poza tym oleju nie ubywa.
Dym jest cały czas (jak na parę to też za dużo) i po odpaleniu i na postoju.
Jak przyśpieszam ostro to w lusterku widze kłębiące sie białe chmurki.
Ktoś ze znajomych mechaników powiedział że auto ma za bogatą mieszankę i nie spala paliwa.
I czuć to.
Ktoś jeszcze inny że to może lambda lub przepływomierz żle działają i dla tego tak się dzieje.
A miałem oddać za tydzień auto do rzeźbiarza-blacharza.
A będę musiał z tym poczekać i zająć sie motorem.
Tylko co to może być?
Dzięki za zainteresowanie, proszę o więcej pomysłów i rad
Pozdr!
  
 
czyli mam rozumiec ze bez planowania, a jaki jest korek od wlewu oleju, jest smietana ??

no nie wiem jak dla mnie roznica w sprezaniu miedzy cylindrami jest i to widoczna...

pozatym trzeba rozgraniczyc sprawe sprezania
i druga sprawe dot dymku z rury
ps.czy to nie jest aby niebieski dymek, wiesz dla niektorych moze byc bialy a juz ktos inny popatrzy i powie ze niebieski od spalin ....
zasadniczo tez moze byc mieszanka,
ale to nagle zauwaz czy tak bylo, a ile ci pali wachy , miasto-spokojnie/but
trasa/srednio



[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2007-01-07 16:07:35 ]
  
 
Zaczęło sie niedawno.
Pewnego razu jadę, gaz do dechy wyprzedzam na 3biegu auto traci moc i sie trzęsie jakby paliło na 3 gary. Ale to nie to, bo chodziły wszystkie. Na niskich obrotach było ok a na wysokich trzasł sie jak babcia z parkinsonem. I do tego strasznie kopcił. Wymieniłem świece i przewody i plucha z kopułą. Trząść sie przestał, mniej kopci ale nieznacznie.
Spalanie po mieście but 12/lajt10. Trasa ok 8,5L/100km.

Śmietana nie kumam.

  
 
napisaem ci wiad na priw.
smietana osad w kolorze od bialego-do zoltego
powstaje gdy w oleju znajduje sie woda/plyn chodniczy
lu nawet gdy temp.oleju opada i skrapla sie woda o osadza na sciankach

rano po odpaleniu ta waoda musi gdzies odparowac i dlatego wlasnie jest tyle biaego dymu,
najczesciej w samochodach ktore pokonuja krotkie trasy bez mozliwosci nagrzania silnika

  
 
Wiec śmietany niema.
A auto dymi na biało nawet gdy temp na pół skali.
I kupa. Nerwa mi to auto psuje.
Ale i tak je lubie.
  
 
Skoro za dużo dostaje paliwa i jest ono niewypalane.
To może gdy złoże przelot to będzie tak stzrelał ??
Bo jeśli tak będzie przy zmianie biegów to mi się podoba.
Pozdro
  
 
Przepływomierz i lambda wykluczone.
Działają poprawnie. Auto było podłączone
pod komputer i nie wykryto żadnych błędów.
Dalej rozkładam ręce nie mam pojęcia co może byc.
  
 
[quote]
2007-01-10 18:47:45, lord81 pisze:
Przepływomierz i lambda wykluczone. Działają poprawnie. Auto było podłączone pod komputer i nie wykryto żadnych błędów. Dalej rozkładam ręce nie mam pojęcia co może byc.
gdzie robies badanie komputerowe ?
masz kody bledow ?
  
 
Nie mam kodów błędów.
Robiłem to u jednego z magików, z okolicy.
Większość osób go poleca na moim terenie.
Koszt podłączenia i sprawdzenia pod komputer 60 zł.
  
 
cholera tylko skad on wie co jest popsute
wyglada na to ze ma hi-scana