Zbiornik wspomagania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Powiedzcie mi ile powinno być oleju w zbiorniku od wspomagania? Miarka na nakrętce jest dziwaczna - rurka w kształcie piramidki. Uświadomcie mnie please
  
 
na tej rurce w kształcie piramidki masz 2 stopnie "piramidki" i płyn powinien sie znajdować właśnie między tymi piramidkami. jeżeli jest go mniej odczujesz wieksze opory na kierownicy
  
 
No własnie. A ma być między stopniami piramidki na zimnym płynie? Lejemy Dextron II prawda? Obojętnie czy miodowy czy czerwony?
  
 
na zimnym

a płyn to dextron II czyli tak naprawdę olej do skrzyń automatycznych

czyli np.
CASTROL TQ DEXTRON II D-22765
Mobil ATF Dextron II 220
Vat Matic DEXTRON II
Shell Donax TX

jak będzie markowy i bedzie na nim stało ATF Dextron II - znaczy OK

wygrałeś ... lutownice i kawałek cyny

pzdr

---+++== LOS OMEGAS BESTIALES ==+++---
Exclusivo club e Opel Omega !

IV ZLOT LOB 5-6 kwietnia 2003 Słok k. Bełchatowa

>>> www.omega.lob.prv.pl <<<
  
 
dodam tylko, że jak wymieniać to zalej już dextronem III, na dolewki wystarczy II
  
 
A mnie straszyli żeby nie mieszać III z II - III ma coś z syntetyka.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Prowo jest i mineralny Dextron III - patrz niżej:

Dextron II D THOT - syntetyczny Satoil Syntomatic
GM Dextron III G - mineralny Statoil TransWay DX III

więc nie do końca jest tak że DII to mineralny a DIII syntetyczny
  
 
O masz ci!
Sugerowałem się Castrolem.

Pzdr.

PS. Ale i tak się boję

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Z tego co wiem od najlepszych fachowców od skrzyń automatycznych to Dextronu II z III absolutnie nie wolno mieszać. Oba oleje mają zupełnie różne właściwości rozszerzalności, a co za tym idzie smarowania i jeśli producent zaleca II to musi być II. W przypadku zalania Dextronem III skrzyni, należy wymienić uszczelniacze i elementy uszczelniające skrzyni, potem przepłukać skrzynię Dextronem III następnie można nim zalać skrzynię. Do wspomagania wiem, że Dextron II. Z tego co piszecie mam za mało płynu i musze dolać, bo na zimnym nie ma nawet połowy zbiorniczka nie mówiąc już o miarce...
  
 
Co do DEXTRONU III polecam gorąco. Natomiast zwróć uwagę na przewód pomiędzy zbiornikiem a pompą, a najlepiej kup nowy kosztyje grosze 42 zł, tylko pewnie trzeba zamawiać. Miałem taki problem niedawno, pompa wyglądała jakby puścił uszczelniacz wałka i w serwisie najpierw osłabili mnie koniecznościa wymiany pompy. Wtedy się zajeżyłem i sam wsadziłem łapki , okazało się, że przewod pod cybantem przy pompie jest pęknięty po prostu ze starości i olej scieka na pompę. Wymieniłem na nowy, zalałem DEXTRON III i jest ok.Mam nawet wrażenie jakby kierownica lżej chodziła, ale może to autosugestia.
Pozdówka Janusz
  
 
Narysowałem miarkę płynu wspomagania. Czy dobrze oznaczyłem minimum i maksimum? Niestety w instrukcji nie ma obrazka a po niemiecku niestety nie umiem czytać tak dobrze

  
 
ZGADZA SIE!
  
 
HEVA, piękny rysunek

Max i min oznaczyłeś b.dobrze

pozdr.
Zbyszek
  
 
Cytat:
Max i min oznaczyłeś b.dobrze



YEAH!!!!!!!

A już się bałem, ze dupa blada, ale udało się
A tak przy okazji to ilość płynu miałem znacznie poniżej minimum. Wczoraj dolałem i powinno być okey. A dlaczego było poniżej? Nie wiadomo. Pewnie tak jak pisał Janusz - stare, sparciałe przewody i se ucieka powolutku, bo pompa wygląda jakby była pluszowa Obzyzana starą oliwą i okurzona