Oma 2.0 16v - problem z 3. i 4. biegiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Piszę w Duperelkach bo w sumie nie jest to poważny problem i nie chcę zaśmiecać głownego wątku forum.
A więc problem objawia się podczas jazdy w trasie, w mieście jest to w cale nie odczuwalne. Po kolei: jadę sobie na 2. biegu, obroty koło 3,5 tyś. zmiana na 3. bieg obroty spadają o jakieś 500 (objaw normalny) samochód przyśpiesza jeśli trzymam pedał mocno wciśnięty. Zmiana przy około 4 tyś na 4. obroty spadają o 500 (znów objaw normalny) po czym po 2-3 sekundach spadają o kolejny 1000 i auto staję się kompletnie bez mocy. Delikatne przyspieszanie prawie nie powoduje niczego. Mocniejsze-samochód przyspiesza, ale nie specjalnie. Dopiero pedał w podłogę, redukcja kick-downem na 3. bieg i auto normalnie przyspiesza. 4. bieg i znów to samo. Auto traci moc. Niby przyspiesza ale bez rewelacji. Jeszcze jedno. Skrzynia sama nie zredukuje na 3. bieg dopiero kiedy zrobię to kick-downem.
Skrzynia pracuje bez zarzutu, zmiany bez szarpnięć. Na 3. biegach autko idzie dość przyzwoicie. Nadmienie, że jakieś 1,5 roku temu poprzedni właściciel miał wyciek ze skrzyni i w opisie naprawy zapisana jest wymiana elektrozaworu na używany o wartości 300 zł. Nie wiem do czego jest on używany. I może to jest przyczyną. Wymieniony został również olej.
Jak macie jakieś sugestie to piszcie, będę wdzięczny.
Problem jest uciążliwy w trasie. Jadąc i chcąc wyprzedzać muszę depnąć w podłoge, bo inaczej nie przyspiesze (kick-down i na 3. bieg bo na 4. biegu nie mam żadnego przyspieszenia).
Pozdrawiam....
  
 
No i jak Panowie/Panie? Żadnych sugestii ani przemyśleń?
Może ktoś się z takim przypadkiem spotkał?
Pozdrawiam...
  
 
Nie napisales jaki masz silnik.

Jezdzilem automatem < chodzi o 2.0 16 v > i poprostu brakuje jej troche mocy przy pewnych predkosciach.

Automat ma bardzo dlugie biegi i dlatego:

Np jadac okolo 80km/h ciezko ja dobrze zerwac do wyprzedzania, < problem polega na tym ze automat wtedy jedzie na 4 biegu i redukuje na 3 i sie rozpedza delikatnie albo dajesz jazde sportowa i wtedy redukuje na 2 i wkreca sie odrazu na 4000- 4500 obr i cignie az do 6500tys, wiec brakuje temu silnikiowi dobrej elestycznosci i mocy przy tej masie samochodu i nieraz bez jazdy sportowej sie nie obejdzie.

Bo jadac juz z predkoscia 110km autko po depnieciu dobrze przyspiesza bo ma troche wyzsze obroty i wtedy cignie trzeci bieg.

Ale po depnieciu w podloge i prztymaniu dluzej powinien redukowac na wyzsze obroty biegi.


[ wiadomość edytowana przez: rafalklamut dnia 2006-09-17 20:04:50 ]