Cos o tarczach hamulcowych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam moja Omege dopiero kilka chwil ale nadszedl czas na wymiane kilku podzespolow. Czy mozecie mi doradzic jakie tarcze hamulcowe kupic do Omegi A 2.0 kombi oraz jakie klocki?? Nie mam na mysli jakis tarcz w wersji sportowej a jedynie cos w miare taniego ale tez nie chodzi o takie ktore sie zjada w przeciagu sekundy
Jezeli mozecie mi podac tez gdzie kupie w miare najtaniej to bede juz zaje****** wdzieczny (sklepy wysylkowe) lub okolice wałlrzycha.

Jest jeszcze jedna sprawa. Bylem na wakacjach i wtedy zmuszony do tego musialem wymienic klocki hamulcowe z tylu. Z powodu materialnych nie wymienilem jeszcze tarcz, wiec pytanie brzmi czy wymienic jedno i drugie czy klocki moga zostac? (maja jakies 3 tygodnie)


[ wiadomość edytowana przez: MaluM dnia 2005-09-21 14:02:20 ]
  
 
O TYM SKLEPIE już parę razy na forum było -ceny w miarę (nie licząc przesyłki
Inter Cars ze zniżką klubową wygrywa

Poszperaj w archiwum było dużo i to w różnych kombinacjach z klockami.

Szukaj na allegro - ja wyrwałem komplet przód wentylowane Mikoda z likwidacji sklepu za 140zeta.

  
 
a czy w miejsce pełnych tarcz można zamontować wentylowane bez jakichkolwiek większych kombinacji ?
I czy klocuszki też normalne będą pasowac ?
  
 
Cytat:
2005-09-21 14:24:55, zupper pisze:
a czy w miejsce pełnych tarcz można zamontować wentylowane bez jakichkolwiek większych kombinacji ? I czy klocuszki też normalne będą pasowac ?



Tarcza zwykła - cieńsza. Tarcza wentylowana - grubsza. Jeśli nie zmienisz również zacisku, to dupa, bo klocki od zwykłej po prostu nie wejdą.
  
 
no chyba że zjechane
  
 
Patrze sobie na ceny w poleconym przez was sklepie i twierdze ze taniej wyjdzie mi zakup u mnie w sklepie bo cena + koszt wysylki beda wyzsze. Ale nadal nikt mi nie powiedzial czy mam zmieniac tez z klockami z tylu.
  
 
kup sobie kolego klocki ATE i tarcze też

a tak poza tym są to materiały tzw eksploatacyjne i każdy wymienia je sobie w/g własnych możliwości i zasobności portfela
  
 
Cytat:
2005-09-21 17:41:21, MaluM pisze:
Ale nadal nikt mi nie powiedzial czy mam zmieniac tez z klockami z tylu.



Ty się nie pytaj tylko wymieniaj. Hamulce to podstawa.
  
 
Cytat:
Ty się nie pytaj tylko wymieniaj. Hamulce to podstawa.



Zbynio poczytaj , klocki mam wymienione, pytam czy mam wymieniac razem z tarczami na nowe czy zostawic takie jakie mam (3-4 tygodnie na nich smigam a tarcze z tylu sa niezbyt ladne ).
  
 
Cytat:
2005-09-21 20:59:14, MaluM pisze:
Zbynio poczytaj , klocki mam wymienione, pytam czy mam wymieniac razem z tarczami na nowe czy zostawic takie jakie mam (3-4 tygodnie na nich smigam a tarcze z tylu sa niezbyt ladne ).



co to znaczy niezbyt ładne? Jeśłi są w tolerancji to po co wymieniac? Chyba , że już płyną i nie hamują bo ciepła nie odprowadzają i falują...wtedy nie ma o co pytac..
  
 
to ja tobie odpowiem:

zostaw stare (3-4 tygodniowe) klocki,nawet jak się jakieś rowki porobiły to się wyrównają na nowych tarczach.
  
 
Cytat:
2005-09-21 20:59:14, MaluM pisze:
Zbynio poczytaj , klocki mam wymienione, pytam czy mam wymieniac razem z tarczami na nowe czy zostawic takie jakie mam (3-4 tygodnie na nich smigam a tarcze z tylu sa niezbyt ladne ).


Miałem podobnie z wymianą jak Ty. Mechanik odradził mi zakładanie "starych" klocków bo jeden z nich był wytarty lekko na ukos a to dyskwalifikuje komplet. Cośtam było źle doczyszczone.
Tak jak radzi Marek, jeśli są równo starte a powierzchnia nie zapieczona to zakładaj
  
 
przy zakładaniu klocków wyczyśc zacisk i wysmaruj go "takim specjalnym smarem do zacisków"(nie pamiętam jak to sie nazywa:/) wtedy klocki będą luźdzo chodziły w zacisku i będą sie równo ścierały--polecam

może to dla was jest oczywiste no ale ja dopiero sie dowiedziałem o tym smarze na praktyce w renault
ps. mechaniki w ASO odradzają renówki

pozdrawiam
  
 
moj problem z tarczami:

poczatkowo mialem komplet EBC-Greenstuff klocki i tarcze na wszystkich kolach(nadmienie ze tarcze nie sa wentylowane). hamowanie perfekcyjne - po prostu miodzio!!
Ale w momencie kiedy nastaly cieplejsze dni (maj) stala sie rzecz straszna. Jade sobie jade 120 do Poznania, gdy nagle wyjechal mi z bocznej drogi Poldek co zaowocowalo gwaltownym hamowaniem praktycznie do 0. Co sie stalo pozniej to kazde nastepne hamowanie wiazalo sie z dygotaniem kierownicy. (ostrym) Po zdjeciu kol stwierdzono: klocki tak sie rozgrzaly ze przytopily sie do tarczy (w jednym miejscu) i zaowocowalo to drganiami. Powierzchnia klocka wygladala jak lustro (juz o tym kiedys pisalem)
Nie bylo rady jak zmienic klocki (nawiasem mowiac te EBC jeszcze mam) i dac tarcze do przetoczenia. Tak tez zrobilem, po wymianie klockow na nowe (nie pamietam jakiej firmy niestety) Wszystko bylo git z hamowaniem itd i jest nadal. Ale - na tarczach (dotyczy to tylko przodu) od WEW. strony tarczy pojawily sie cos jakby wzery. Innymi slowy linie biegnace zgodnie z obwodem tarczy ktore sa wyczuwalne po przejechaniu palcem. Nie wplywa to na hamowanie ale jednak tak byc nie powinno. Sprawdzalem oslona nie ociera raczej o tarcze....
Czy ktos ma jakies pojecie co to wszystko znaczy?
Czy to sie samo wytrze przez klocki, czy jednak trzeba cos z tym zrobic?
Czekam na sugestie i pozdr.
  
 
Cytat:
strony tarczy pojawily sie cos jakby wzery. Innymi slowy linie biegnace zgodnie z obwodem tarczy ktore sa wyczuwalne po przejechaniu palcem



Moim zdaniem tarcze są do D...
Przez ostatnie 8 lat śmigałem asterką. Miałem ją od nowości.
Pierwszy raz wymieniłem tarcze po 120tyś.
Po obu stronach były gładkie, tylko spiłowane równomiernie do żeberek wentylacji, ale hamowały ok.
Kupowałem nieorginały różnych firm i zawsze po czasie się odkształcały i pedeł drżał razem z kierownicą ( klocki zawsze te same z ASO po 190zł)
Wniosek szkoda pieniędzy na podróbe
  
 
tylko problem w tym ze te tarcze to NIE SA podroby!!!
Juz nie bede sie kompromitowal ile za nie wybulilem, ale to sa EBC-teoretycznie jedne z lepszych zestawow jakie sa dostepne do Omegi. (nie powiedzialem najlepsze tylko jedne z lepszych)
  
 
Cytat:
2005-09-23 12:07:30, OLOBONO pisze:
....EBC-Greenstuff klocki ...



To jest fajny produkt. Dla Zielonych i innych "tree hugger'ów", jak nazwa wskazuje .

Nadmiernie ekologiczne zastępowanie sprawdzonych szkodliwych substancji z reguły kończy się pogorszeniem własności.

IMO - na odległość bez oglądu - jest tak: porządny hebel i jesteś w stanie zniszczyć każdy zestaw (poza spec-przeznaczenia).
Ślady na tarczy (wżery) związane są ze strukturą żeliwa - składniki zużywają się w różnym tempie. Czasem widoczne są nawet jakby promieniowe "pęknięcia", którymi oczywiście nie są.
Nie przejmowałbym się.
Gdybyś jednak miał na myśli jednak jakieś obwodowe nierówności, to praktycznie każde tarcze które miałem / widziałem miały takie - mniejsze lub większe, zawsze wyczuwalne pod palcem. IMO normalne, aczkolwiek niekoniecznie korzystne.

Bardziej tym biciem - przy wymianie spróbuj ATE zalecane przez Clebera.



-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec


[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2005-09-23 13:18:43 ]
  
 
ok rozumiem czyli poki co nie przejmowac sie, dzieki za rade
a tak na marginesie to bicia juz nie ma (od momentu kiedy wymienilem klocki), wiec moze te ,,wzery'' sa jeszcze pozostaloscia po ,,zielonych'' klockach, ktore jednak nadaja sie chyba TYLKO do tarcz wentylowanych.


pozdr
  
 
Cytat:
2005-09-23 13:07:48, Prowo pisze:
To jest fajny produkt. Dla Zielonych i innych "tree hugger'ów", jak nazwa wskazuje . Nadmiernie ekologiczne zastępowanie sprawdzonych szkodliwych substancji z reguły kończy się pogorszeniem własności.



To że ta seria klocków nazywa się Greenstuff nie ma nic wspólnego z umiłowaniem środowiska Są zielone bo akurat taki kolor wybrał sobie producent. Idąc tym tokiem myślenia można uznać że seria Redstuff jest dla Indian, Yellowstuff doskonale sprawdza się na plaży w słoneczne dni itd. A klocki są naprawdę dobre (używam obecnie), znacznie lepiej hamują niż seryjne i dużo, dużo mniej pylą. Tutaj można o nich poczytać.
 
 
To, z czym się co komu kojarzy to jego sprawa.

Akurat tutaj sprawa jest jasna: nazwali to zielone, bo stwierdzili że ze względu na niby mniejsze pylenie są one bardziej ekologiczne.

PS. Olobono ma rację co do przewidzianego zastosowania:

Cytat:
EBC GreenStuff Brake pads are made for most road applications but best used on lighter cars with vented brake rotors and offer dust-free braking and no squeal extremely low disc abrasion, due to high Kevlar content, low dust formula, great for alloy rims - due to zero carbon content, low vibration and smooth operation.






-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec


[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2005-09-23 14:34:44 ]