Pytania poczatkujacego ;)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na poczatku witam wszystkich gdyz jest to moj pierwszy post na tym forum
A teraz do sedna
Ostatnimi czasy dostalem do smigania poldka trucka. Jest to staruszek, niestety strasznie zaniedbany. Jako, ze o samochodach pojecia nie mam kompletnie zadnego wiec wybaczcie mi moje pytania :
1) Pow. jakiej temp. robi sie juz niebezpiecznie (jaka jest temp. optymalna?). Niestety wentylator mam odpalany z przycisku w kabinie i juz zdazylo sie, ze zapomnialem go wlaczyc i poszlo troche dymu z pod maski

2) Podczas w/w sytuacji para szla ze zbiorniczka takiego plastikowego ktory znajduje sie po prawej stronie (po podniesieniu maski stojac od przodu). Co to za zbiorniczek ? Znajduje sie w nim jakis plyn ale ma on konsystencje kisielu i jest prawie czarny. Trzeba go wymienic ? Jesli tak to jak ? I co tam zalac ? I ile ?

3) To samo dotyczy sie tej jakby "obudowy wentylatora" (chyba sie to chlodnica zowie) ?

4) Czy w trucku da sie regulowac fotele ?

5) Kierownica (cala kolumna) lata mi gora dol jak mocniej pociagne - jak to zablokowac ?

6) Jak sprawdzic czy ma on olej i czy odpowiednia ilosc ? I jaka powinien on miec konsystencje ?

7) Jak wymienic zamki w drzwiach ?

Jakie powinno byc cisnienie w kolach ?

9) Co jeszcze posprawdzac zanim zaczne nim normalnie smigac ?

10) Spryskiwacze nie dzialaja - te rurki ktore od nich ida poprostu w pewnym momecie sie koncza i nigdzie nei dochodza. Tam gdzie powinien byc zbiorniczek nie ma nic. Jak to naprawic ?

11) Cieknie olej (chyba) z kardana - to bardzo zle ?

12) Gdzie jest korek od wlewu gazu ?

Mam nadzieje, ze nie zostane wysmiany Moja wiedza serio jest taka mala w tym zakresie
Z gory dzieki wszystkim za pomoc
  
 
prowokator.

a byles na onecie?

a moze przeniesc post do tematu "dowcip"...



czy jest na sali moderator?

[ wiadomość edytowana przez: kornik dnia 2005-09-04 14:39:34 ]
  
 
Polecam przede wszystkim zmienić auto, bo z tego co opisałeś, to kompletny złom.
W tym plastikowym zbiorniczku powinien byc płyn chłodniczy, a masz olej, w chłodnicy zapewne tez. Musisz wymienic uszczelke pod głowica.
Wentylator przy 90 stopniach, czyli jak wskazówka jest na srodku.
Kirownice zablokujesz dzwignia znajdujaca sie pod kolumna kier.
Fotele reguluje sie gałką po lewej stronie pod siedziskiem...
A zreszta co bede pisał...jak masz o tym takie pojecie to i tak nic z tym nie zrobisz. jedz do warsztatu i tam powiedza ci ile musisz w niego włozyc...i zmienisz auto

  
 
a kolega pistol ma wogole prawo jazdy? ile wogole kolega ma lat?
  
 
Wyobraz sobie, ze ma

Nie zaden prowokator tylko to moj pierwszy kontakt z tego typu wynalazkami.

Naprawde - troche wyrozumialosci panowie
  
 
Cytat:
2005-09-04 14:41:04, Wujek-Kajtek pisze:
W tym plastikowym zbiorniczku powinien byc płyn chłodniczy, a masz olej, w chłodnicy zapewne tez. Musisz wymienic uszczelke pod głowica.


Patrzac od przodu to po prawej to bedzie mial zbiornik z plynem hamulcowym, ktory tak wyglada jak jest juz bardzo zuzyty No chyba ze ma na mysli zbiornik od pompy wspomagania ukladu kierowniczego.


[ wiadomość edytowana przez: Ambrosios dnia 2005-09-04 14:52:12 ]
  
 
A jeżeli kolega Pistol ma prawko, to jestem przerażony, że ludzie z taką wiedzą o samochodzie, mogą się nim poruszać legalnie!
Przecież jak np padną hamulce, to ten gość zacznie krzyczeć jak panienka, puści kierownicę i złapie się za łepek!!!
Link do wątku oczywiście już jest w dowcipie, żeby wszyscy się mogli zapoznać
Proszę modów o niekasowanie wątku, ponieważ jest on mocno edukacyjny....

Żeby nie było Pistol, nie piszę tego z czystej złośliwości, ale po prostu przeraża mnie coś takiego.
Zapraszam do poczytania literatury samochodowej zaczynając od podstaw. Czytaj dział technika, artykuły na stronie klubowej itd itp.



[ wiadomość edytowana przez: Wujek-Kajtek dnia 2005-09-04 14:54:38 ]
  
 
Cytat:
2005-09-04 14:49:49, Ambrosios pisze:
Patrzac od przodu to po prawej to bedzie mial zbiornik z plynem hamulcowym, ktora tak wyglada jak jest juz bardzo zuzyty No chyba ze ma na mysli zbiornik od pompy wspomagania ukladu kierowniczego.



A wyrównawczy to po której stronie niby?? I czy z hamulcowego idzie para jak się silnik przegrzeje??
  
 
Cytat:
2005-09-04 14:52:22, Wujek-Kajtek pisze:
A wyrównawczy to po której stronie niby?? I czy z hamulcowego idzie para jak się silnik przegrzeje??


Jak patrzysz od przodu to wyrownawczy jest po lewej No chyba ze w starym Poldku Ale nie wiem skad tam czarna maz... A z ktorego roku jest ten truck?
  
 
Cytat:
2005-09-04 14:49:49, Ambrosios pisze:
Patrzac od przodu to po prawej to bedzie mial zbiornik z plynem hamulcowym, ktora tak wyglada jak jest juz bardzo zuzyty No chyba ze ma na mysli zbiornik od pompy wspomagania ukladu kierowniczego.



jak ma jeszcze starą chłodnicę, to zbiorniczek wyrównawczy ma po prawej stronie w rogu.

pistol. jakie mianowicie wynalazki miałeś na myśli?

acha. pamiętajcie o odpowietrzeniu lusterek.
  
 
Jak skąd maź Emulsja czyli połączenie płynu chłodniczego z olejem
A czarny, bo jak kolega pisał poldek jest zaniedbany, co można z opisu usterek wyczytać
  
 
kuffa.. ludzie .... ja polecam znajomemu MOTOCYKLIŚCIE to forum a tu takie przyjecie ??? rozumy pozzeraliscie ? juz dawno mechaniki samochodowej na kursach nie ucza... prosilbym o milsze przyjecie a nie takie texty... Pistol siedzial w 2suwach... ja nie posiadam poldka trucka i nie znam sie na tych sprawach wiec polecilem mu TO FORUM jako ludzi z naprawde duza wiedza... ale widac nie tylko na F&F oszolomow paru sie znajdzie... nic dodac nic ujac...
prosilbym moda o skasowanie postow nie na temat... i prosze o rozwiazanie watpliwosci kolegi...
z poszanowaniem
cypherius
  
 
Ja bym prosil wogole o skasowanie calego tematu.
Nie chcecie pomoc - prosil nie bede.
  
 
Cytat:
2005-09-04 14:54:54, kornik pisze:
pistol. jakie mianowicie wynalazki miałeś na myśli?



Takie, które nie mają wspomagania, wtrysku, serwisu na zawołanie, elektrycznie regulowanych foteli i urządzenia do podcierania dupki i zasypywania puderkiem
  
 
Panowie - wstyd mi za was.
  
 
wstyd mi za to forum.. na F&F wojny sie tocza a tutaj takie przyjecie... pytania moze prowokacyjne dla niektorych i banalne ale dla tej osoby akurat takie nie sa... forum jest dla wszystkich jak mniemam...
wiem, przepraszam... glupio zrobilem polecajac to forum jako osob z najwieksza wiedza na temat FSO....
  
 
Ja pierdole Pistol pomagamy, ale do chuja wacława jak masz taką wiedzę, to i tak nie pomożemy, bo co najwyżej wyrecytujesz to co napisaliśmy w warsztacie, do którego pojedziesz!
Jeszcze jedna opcja...
Umów się z kimś z tarnowa, kto wie cokolwiek o samochodach, a on Ci wytłumaczy, pomoże i od razu pokaże jak i co się robi.

Poza tym Cypher nie pierdol, że się nie znasz na polonezie, bo to takie samo auto jak każde inne!

I powtarzam...nie piszę tego złośliwie!!!

I jeszcze raz na spokojnie.
Poczytaj sobie tematy w technice.
Zapoznaj się z tym co masz pod maską.
Kup sobie najpierw książkę (mogą być naprawy kanta nawet).
Co do samochodu, to masz kupę roboty w nim, więc jak poczytasz i porobisz, to się wiele nauczysz.
Znajdź kogoś z Tarnowa z FSO AK, kto pomoże.

Na razie to tyle.

A nasze poczytane za prześmiewcze wypowiedzi, spowodowane są poprostu zaskoczeniem takim stanem wiedzy. (i tu też nie złośliwie).

Pozdrawiam i zrób to co napisałem na spokojnie. Jak będziesz miał jakiś problem z jakąś częścią, to zgęść mi go na priv, a postaram się odpowiedzieć możliwie prosto i skutecznie



[ wiadomość edytowana przez: Wujek-Kajtek dnia 2005-09-04 15:14:14 ]
  
 
równie dobrze można by było napisać - kupiłem samochód za 300zł, to raczej jakiś złom, nie znam się na samochodach w ogóle - co zrobić żeby nim jeździć...

Paranoja
  
 
wybacz grzech, ale trudno o inną reakcję czytając pierwszy post tego tematu.

co z tego, ze mechaniki nie ucza na kursach, ale jakiej kosystencji ma być płyn chłodniczy i olej, to... prosze cie.

zbyt wiele kosmitow sie pojawia na tym forum, wiec trudno o inna reakcje.

kolego pistol. przepraszam z mojej strony za taka z nie inna odpowiedz, ale musisz nas zrozumiec.

polecam przede wszystkim wyszukiwarke.

[ wiadomość edytowana przez: kornik dnia 2005-09-04 15:14:34 ]
  
 
Panowie forumowicze - na egzaminie na prawo jazdy nie ma w zasadzie żadnego pytania ze znajomości auta więc się nie emocjonujcie tak bardzo. Nie każdy musi się znac na samochodach.
A nowemu posiadaczowi Trucka życzę jak najlepiej, tym niemniej rzeczywiscie sprawa nie wyglada ciekawie a samodzielna naprawa może okazać sie niemożliwa, przynajmniej na tym etapie.
Sam chętnie bym pomógl, niestety również Trucka nie posiadam.

co do spryskiwacza - trzeba założyć zbiornik z pompką - nie musi być od PNa ale taki co by można odpowiednio podłączyć

olej - no to jak by nie patrzeć podstawa - powinien być bagnet, trzeba sprawdzić poziom na miarce itd...

o jaki korek wlewu gazu chodzi? tzn. jaki gaz? - jeśli chodzi o LPG no to w każdym aucie może być inaczej, to prawdopodobnie nie jest instalacja fabryczna więc rozwiązanie może być dowolne. Pierwsza kwestia czy wiesz jak taki zawór wygląda....

Polecam lekturę instrukcji obsługi, książki serwisowej WKŁ i przejrzeć całe forum - na pewno dużo odpowiedzi się znajdzie.
Kolega który posiadałby troszke większą wiedze techniczną jest najlepszym wyjściem

To tyle z mojej strony, więcej pomóc nie mogę - jestem tylko sympatykiem nie posiadam PNa. Pozdrawiam.