MotoNews.pl
5 Sprzegło i koło zamachowe !!!!!!!!! bardzo pilne !!!!!! (50640/0) - NT
  

Sprzegło i koło zamachowe !!!!!!!!! bardzo pilne !!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam maly problem zerwalem okladzine z tarczy sprzeglowej i dlatego musze to wymienic. Jakies tam pojecie o mechanice posiadam ale w samochodzie jeszcze nigdy sprzegla nie wymienialem w espero 1.8 jest to dobre ze niemusze zdejmowac calej skrzyni tylko wystarczy zdiac dekielek i jest wszystko na wierzchu. Moje espero stoi na podnosniku zdiolem dekielek odkrecilem srubu laczace docisk do kola zamochowego i niewiem co dalej jesli ktos sam dokonywal wymiany sprzegla to niech mi napisze jak to zrobic. Mam troche czasu niejezdze swoim samochode a pozatym lubie czasami zrobic cos samemu dlatego moge to ymienic sam
Speeder ty chyba wymieniales jak tak to napisz.....

a jeszcze mio sie przypomnialo czy przez ten dekielek wyjme tez kol zamachowe bo chcialem je przyokazji ztoczyc ???

jake sprzegla polecacie chce cos mocniejszego niz orginalne moze byc tez drozsze byle by wytrzymalo spore obciazenia ale jak narazie to w kielcach sa tylko valeo i loki .......

jeszcze raz jesli ktos cos wie lub zna jakies strony z dobrym asortymentem to niech sie ze mna podzieli

Pozdrawiam
Wiktor
  
 
jak wymienic juz wiem znalazlem w opisie adminka - odrazu za nie dziekuje
  
 
Witam

Na wstępie pozwolę sobie zauważyć, że jeśli faktycznie masz zamiar toczyć koło zamachowe, to nie obejdzie się bez demontażu skrzyni.

Poza tym, jeśli zdecydujesz sie na montaż nowego sprzęgła ze skrzynią "na samochodzie", będziesz zmuszony zaopatrzeć się w urządzenie zwane popularnie "motylkiem", służące do wyciągnięcia jednego z wałków (będących jednocześnie blokadą) przytrzymującego w określonej pozycji łozysko wyciskowe

Samo urządzenie jest proste jak cep, to kawałek nagwintowanego pręta (na odcinku ok 15 - 20 cm. ze specjalnie skonstruowaną rączką.

Generalnie jednak przy takiej naprawie (tym bardziej przy pracach związanych z kołem zamachowym) konieczne będzie wyjęcie skrzyni biegów. Daje nam to o tyle dużego "plusa", iż mamy wówczas dobry dostęp do wszystkich części skrzyni.

Kolejna sprawa, to fakt czy zakupiłeś nowe sprzęgło z obudową z fabrycznie zamontowanymi "spinkami". Jeśli nie, konieczne będzie użycie prasy, bo owe spinki dało się w miarę łatwo nałożyć na obudowę.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Powiem tylko tyle jeżeli znalazleś mój opis to dasz sobie rade.!

KM ronbi sie z pręta 7mm i gwintuje się go nażynką 7 cieżka do zdobycia ale na szczęście jest OBI i narzędzia z TOPEXU (fuj totalny badziew) ale zato w komplecie jest nażynka 7mm wystarcza do nagwontowania 2 prentów potem się rozlatuje wiec uważaj.. pozatym musisz mieć zapinka do zacisku żeby go wyciągnąć 3 blachy wygięte w C.

Tą operacje wykonujesz na przykręconym docisku i wciśnietym sprzęgle.!