Hamowanie silnikiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.
fajne forum.
mam jedno pytanie. czytałem gdzieś w podrenczniku szkolnym o tym ale nie wiem o co chodzi.
jak sie włancza ten hamulec silnikowy w samochodzie?

pozdrawiam wszystkich

master of drive
  
 
trzeba nacisnąć wszystkie pedały na raz...



  
 
To jest bardzo skomplikowana procedura. Musisz wysilić cały swój potencjał zawarty w zwojach mózgowych, po czem skierować silny impuls do prawej stopy, aby zmniejszyła nacisk wywierany na pedał gazu. Tudzież posłać podobne impulsy do lewej nogi i prawej ręki celem redukcji aktualnego przełożenia skrzynki biegów. Wszystko zależy li tylko od tego jaki rezultat chcesz osiągnąć.
  
 
jak jedziesz na piatym biegu 90km/h i chcesz zachamować silnikiem to zredukuj na pierwszy bieg i puść sprzęgło


  
 
A tak na poważnie to cięzko nam bedzie Tobie pomóc dopuki nie napiszesz nam jakie masz auto, jaka wersja silnikowa, itp
  
 
Cytat:
2005-09-29 14:57:49, king_rider pisze:
witam. fajne forum. mam jedno pytanie. czytałem gdzieś w podrenczniku szkolnym o tym ale nie wiem o co chodzi. jak sie włancza ten hamulec silnikowy w samochodzie? pozdrawiam wszystkich master of drive


lol?
  
 
Hmm spróbuj puścić gaz na biegu i samochód na pewno będzie zwalniał. W połączeniu z hamulcami zasadniczymi efekty Cię zaskoczą. Jak zwalniasz to redukuj biegi, ja czasami stosuję tak od 3000 rpm do 2000 rpm i redukcja, znowu 3000 rpm do 2000 rpm itd. A jak masz jakiś sportowy tłumok to i dzwięki będą ciekawe
Aha jest szkoła, która mówi że hamowanie silnikiem jest szkodliwe dla serduszka naszych cacek, bo przeciążenia układu tłokowo-korbowego są duże (słynne 3 podpory w Poldolocie).

Z drugiej strony można przyjąć zdanie że silnik jest od rozpędzania a hamulce do hamowania.

A kto wie jak jest naprawdę
  
 
Cytat:
2005-09-29 14:59:55, Admiral pisze:
trzeba nacisnąć wszystkie pedały na raz...


... tylko bardzo bardzo mocno, szczególnie oba skrajne!
 
 
oba skrajne
Wieczorem spróbuję, może mi tłoki przez maskę nie wyskoczą
  
 
Cytat:
2005-09-29 15:12:55, Martini81 pisze:
oba skrajne Wieczorem spróbuję, może mi tłoki przez maskę nie wyskoczą


źle przeczytałeś... wszystkie trzy mocno, ale oba skrajne ze szczególnym naciskiem
 
 
Cytat:
2005-09-29 15:22:57, robreg pisze:
źle przeczytałeś... wszystkie trzy mocno, ale oba skrajne ze szczególnym naciskiem


a ten środkowy to czym?
  
 
nosem
  
 
A co ja k**** Pinokio jestem czy co
  
 
Cytat:
2005-09-29 14:57:49, king_rider pisze:
witam. fajne forum. mam jedno pytanie. czytałem gdzieś w podrenczniku szkolnym o tym ale nie wiem o co chodzi. jak sie włancza ten hamulec silnikowy w samochodzie? pozdrawiam wszystkich master of drive



i tak najlepszy jest nick

nie sluchaj ich, silnikiem hamujesz tylko przy malych predkosciach. zapinasz 1 bieg, zdejmujesz noge z gazu i nagle puszczasz sprzeglo
widzsiz, bez uzycia hamulca samochod zatrzymuje sie

[ wiadomość edytowana przez: bajer0 dnia 2005-09-29 15:59:43 ]
  
 
Cytat:
2005-09-29 15:45:46, Martini81 pisze:
A co ja k**** Pinokio jestem czy co


kłam pinokio kłam bo zginiemy
 
 
Adin, dwa, tri, czitery - a teraz budiet Rakietu

btw: widzę że nagle pojawiły się jakieś "rozrywkowe" tematy na forum, czyżby jakiś "nalot" pasjonatów FSO
  
 
a może zostawimy jakiegos offtopa
  
 
Gadzie wierz mi próbowałem być poważny, no ale czy wytrzymałbyś po przeczytaniu że trzeci pedał uruchamiamy nosem
  
 
Cytat:
2005-09-29 15:24:16, Momik pisze:
a ten środkowy to czym?


wiesz, spytaj się Rysia jak Admi prowadził jego Poldka jak jechali do Kłodzka po StoTrzydziestkęDwóję... Tak mu się Rysiowe DOHC spodobało, że na zakrętach dohamowywał furę (by dociążyć przód) lewą a pędził ją wciskając gaz prawą (by generalnie dalej lecieli 120-150km/h) nogą...
 
 
Martini - ależ ja nie mam do Ciebie pretensji, czytając o tym nosie i pinokio spadłem z krzesła

trochę wczesniej jest temat o kupnie jakiegos browara o tym pisałem,
a tutaj wystarczy pewnie odpowietrzyć lusterka i będzie po sprawie