Witam. Z opisywanej usterki wynika że jest to niewłaściwe ustawienie kompa do użytkowanego reduktora. Jeżeli masz możliwość zapięcia się do kompa przeprowadź ponowną konfigurację parametrów pracy. Należy zwrócić uwagę na zakres pracy silnika krokowego. Jeżeli dla tz. (parametrów stałych) czyli wolnych obrotów tj. 800-900 obr/min silnik krokowy ma pozycję 62 kroki a dla obrotów 3000 silnik krokowy jest na pozycji 68 to cały zakres powinien się mieścić poniedzy 58 - 85 kroków. Szerszy zakres, a szczególnie niższy dolny próg powoduje tego typu objawy, ponieważ w momencie zdjęcia nogi z pedału gazu TPS infomuje elektronikę o zamknięciu przepustnicy, i wykonywane jest polecenie zubożenia meszanki do moment osiągniecia wolnych obrotów przez silnik. W tej sytuacji silnik krokowy domyka przepływ gazu do dolnego progu. Należy pamiętać o tym że silnik krokowy nie jest na tyle szybki aby w chwili osiągnieci wolnych obrotów natychmiast ustawił się na pozycji do parametrów silnika w tym zakresie, a czas jego ustawienia to jest to właśnie ta dziura i spadek obrotów poniżej nominalnych. Przyczyną tego stanu rzaczy jest najczęściej eksploatacyjne zużycie membram które się wyciągneły i zmieniły parametry ilości dostarczanego gazu,lub tz ułożenie się reduktora.
Powodzenia i Pozdrawiam.