| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-07-28 18:47:17
Samo uszczelnienie to wydatek kilkudziesięciu złotych, z tego co pamiętam... A dość pokaźna regeneracja (łożyska, zaworki, litrażowanie) to koszt ok. 750-1000PLN... |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-07-29 10:45:59
Mogę Ci polecić profesjonalistę i to o cenach, w jakich on naprawia pompy, mówię. Tylko musiałbyś sam zdemontować pompę, wysłać kurierem, a potem ją zamontować z powrotem... |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-07-30 07:30:35
Założenie to większy problem Trzeba ustawić zapłon, a to raczej trudno zrobić bez sprzętu... Koszta byłyby około 700-750PLN z pełną opcją (jeśli byłaby w ogóle konieczna), wysyłka do Dębicy... |
buksan Opel Corsa 1,3CDTI Gdańsk | 2005-07-30 18:29:30 Mike75 kiedys w nissanie cieklam mi pompa,pojechalem do goscia (nazwy ul nie pamietam)kolo dworca pkp w oliwie.Naprawa 300pln |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-07-30 19:26:34
Cena wskazuje, że pompa nie była litrażowana. Samo litrażowanie to koszt ok. 500PLN, ale przy większej robocie (wymiana zaworków, łożysk, czyszczenie) topi się ona nieco w koszcie całkowitym, i wychodzi po prostu taniej za tę część usługi... |
buksan Opel Corsa 1,3CDTI Gdańsk | 2005-07-30 21:41:09 Moze taniej kupisz uzywana ![]() |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-07-31 09:57:24
...płacąc 300-500PLN za pompę opisaną jako 100%. Potem założysz do auta, płacąc oczywiście za montaż z ustawieniem zapłonu (nieodzowne), okaże się, że auto nie odpala jak trzeba, nie ma "ciągu". Zapłacisz więc za demontaż i będziesz musiał znaleźć kogoś, kto pompę sprawdzi fachowo. I okaże się, że trzeba wyczyścić, uszczelnić, wylitrażować, ewentualnie wymienić łożyska, zaworki. Cena usługi będzie taka, o jakiej wspominałem, powiedzmy 700-800PLN. Doliczając cenę zakupu pompy wyjdzie ponad 1000PLN, a doliczając koszta dwukrotnego montażu z ustawieniem zapłonu zapłacisz około 1300-1500PLN. Tyle kosztuje używana pompa kupiona nie od tego człowieka, co trzeba. Skąd wiem? Bo tyle zapłaciłem (dokładnie 1300). A najlepsze jest to, że akurat ten człowiek, u którego potem regenerowałem pompę (nawet dwie) oferował na allegro pompę regenerowaną przez siebie za 900PLN. Pomyślałem wówczas, że to drogo... I nie po raz pierszy się przekonałem, że to co tanie, jest drogie, a to co drogie, pozwala zaoszczędzić mniejszy lub większy grosz. Dlatego sugeruję nie kupować używanej od przypadkowego sprzedawcy, ale od kogoś, kto prowadzi specjalistyczny zakład regenerujący pompy i takie zregenerowane pompy po regeneracji odsprzedaje... Ale to tylko moje zdanie, zrobisz, jak zechcesz... [ wiadomość edytowana przez: mariobros dnia 2005-07-31 09:59:48 ] |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-07-31 11:45:51 mike: regeneruj swoją - wyjdzie najtaniej i będziesz przynajmniej wiedział, co to za pompa...
mega: nikt nikogo nie straszy, na samym początku napisałem, że koszt samego uszczelnienia to kilkadziesiąt złotych, a większe koszta rozpoczynają się dopiero, kiedy coś rzeczywiście trzeba robić. I jeszcze jedno - jeśli jakiś pompiarz mówi, że pompa lucasa to kosmos i nic dobrego, to zmień pompiarza. W dwóch słowach streszczając specyfikę pomp lucasa i bosha: pompa lucasa nie trzyma "w sobie" pod ciśnieniem ON po zatrzymaniu silnika, podczas gdy pompy bosha tak. W efekcie żaden silnik z pompą lucasa (nawet nówką) nie odpala od tzw. dotknięcia, potrzebny jest co najmniej jeden obrót, aby pompa wytworzyła odpowiednie ciśnienie (a gdy pompa jest już zyżyta, to trzeba pokręcić dłużej). Z tym nie mają problemu pompy bosha, bo tam właściwe ciśnienie jest już w momencie rozpoczęcia rozruchu, dlatego rozruch jest błyskawiczny (o ile wszystkie inne podzespoły silnika są sprawne). Ale pompa lucasa ma inną zaletę. Najdroższa część każdej pompy wtryskowej to głowica. Głowice w pompach lucasa wytrzymują grubo ponad 500 tkm (nawet 700 tkm) bez krytycznej utraty parametrów, podczas gdy pompy bosha z reguły 300-350 tkm... W efekcie - pompy lucasa są zwykle tańsze w regeneracji, a posiadaczom aut z pompami bosha zwykle korzystniej jest kupić nową pompę... |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-07-31 13:34:28
To jest dokładna regulacja pompy, ustawienie wszystkich możliwych dawek, zakresów samej pompy oraz regulacja dodatkowego osprzętu (zaworki), modyfikującego dodatkowo dawkę paliwa.... Robi się po podłączeniu pompy do specjalnej instalacji, a sprawdza dla dwóch różnych temperatur, odpowiadających niejako pracy/rozruchowi silnika bardzo zimnego i rozgrzanego. To pozwala uniknąć np. sytuacji, że na zimnym silniku wszystko jest OK, ale jak zgasisz rozgrzany i za chwilę spróbujesz odpalić, to chechłasz i chechłasz i nie odpala... To jest trochę zabawy, wymaga zastosowania dość specjalistycznego i drogiego sprzętu i dlatego dość drogo kosztuje... |
mike75 Gdańsk | 2005-09-24 07:22:57 temat powraca,ale czy sie zakonczy?
Chciałem podzielić się moimi doświadczeniami ze współpracą z warszatem w Gdańsku-Oliwie [który polecił mi tutaj jeden z forumowiczów ]
Ogólnie pompa została uszczelniona... ale... 1. Zanim zabrali się do niej, przynajmniej 4x się z nimi umawiałem, po czym zostałem odesłany z niczym (1. a to nie robimy; 2. jednak robimy, ale nie ma osoby, która to robi; 3. a to jest gość, proszę przyjechać, jednak na miejscu okazało się, że go nie ma;4. patrz punkt 3). W końcu jednak udało się zsynchronizować z warsztatem i jego zasobami ludzkimi... Jednak umawianie się było męczące (niby okres wakacyjny,ale..) 2. Umowa była, zrobimy maksymalnie 300 zł. Po robocie okazało się, że 500 (tłumaczenie.. samo uszczelnienie kosztuje 300). Udało się dogadać na 400. 3. Poprzednio bieg jałowy wyregulowany na 1000 teraz na 800. Przy starcie 650-700.. Co niestety objawia się dużymi drganiami (a jak wszyscy wiemy, duże drgania nie są dobre dla silnika i całej reszty). 4. Po odpuszczeniu gazu, silnik wolno schodzi z obrotów. Pytanie? co radzicie ze zrobieniem pkt. 3 i 4? Może tutaj jest rozwiązanie? Większych na razie doświadczeń nie mam.. bo za mało jeździłem.. Z tego co widzę... praca silnika (jeżeli nie liczyć biegu jałowego) w porzadku... zobaczymy jak będzie ze spalaniem,ale o tym za miesiąc. Pozdrawiam |
buksan Opel Corsa 1,3CDTI Gdańsk | 2005-09-24 16:42:34 mike75 wyslij mi swoj nr to Ci podwioze ksiazke i sam sobie wyregulujesz |