Uszczelka pod glowice 730i e32

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mysle ze poszla mi uszczelka pod glowica poniewaz gdy wlewam plynu do chlodnicy ten leje mi sie wydechem ,na co mam zwracac szczegulna uwage przy jej wymianie bo zamierzam zrobic to sam a najgorsze jest to ,ze moja betke musialem zostawic na obczyznie koszt lawety to 2,5tys.zl nie wiem co robic
  
 
Pożycz auto z hakiem holowniczym najlepiej jakieś większe (idealny byłby bus lub Jeep) wypożycz lawetę (koszt myślę ok 100zł/dobę) i:

a. Pojedź sam po bunię jeśli masz prawko to luz jeśłi nie to módl się aby Cie nie skontrolowali.

b. Zabierz ze sobą drivera (najlepiej kolegę) z prawkiem na przyczepy.

Następnie bunia do roboty, jeżeli masz jakieś pojęcie o mechanice i narzędzia (typu klucz dynamometryczny) to:

a. robisz sam uszczelkę

b. oddajesz na warsztat (jeżeli nie masz pojęcia o mechanice i występuje większe prawdopodobieństwo, że coś zepsujesz niż, że naprawisz )
  
 
Cytat:
a. robisz sam uszczelkę



W silniku M30 to nie jest tak wymienić uszczelke pod głowicą. Trzeba rozebrać pół silnika. Trzeba odkręcić kolektor dolotowy, od kolektora wydechowego trzeba odkręcić rury wydechowe, zdjąć pokrywe głowicy, osłone łańcucha rozrządu( ta przykręcona do głowicy i trzeba uważać żeby nie przestawić zapłonu), odkręcić zębatke łańcycha rozrządu i dopiero wtedy odkęcać i zdejmować głowice.

  
 
zdaje sobie sprawe z tego ze bede rozbieral pol sil trapi mnie jednak rozrzad ktorego przestawienie nawet o 1 zabek moze byc tragiczne w skutkach
  
 
a jak do tego doszlo nagle czy ten stan postepowal
  
 
A czy przy wymianie uszczelki pod głowica nie trzeba bedzie głowicy pzreszlifować a potem zplanowac??
  
 
Cytat:
2005-09-25 23:14:00, Jaca7 pisze:
zdaje sobie sprawe z tego ze bede rozbieral pol sil trapi mnie jednak rozrzad ktorego przestawienie nawet o 1 zabek moze byc tragiczne w skutkach



Dlatego przed ściągnięciem łańcucha (w właściwie odkręceniem koła), należy ustawić na znakach i nie będzie problemu z przestawieniem się zapłonu.

pozdr
Mariusz
  
 
Cytat:
A czy przy wymianie uszczelki pod głowica nie trzeba bedzie głowicy pzreszlifować a potem zplanowac??

trzeba koniecznie bo inaczej może być psu w dupe robota
  
 
planowanie jak najbardziej, ja bym też głowicę przy okazji zregenerował! czyszczenie grzypków itp! jeden poważny demontaż a robisz cały zapłon! tylko nie holujcie betki po autostradzie- http://www.4x4.pl/forum/list.php?f=6 -tam znajdziesz poradę jak zachować się z autem za granicą!
  
 
wlasne doszlo do tego nagle ,najpierw spadla mi temp. zaczol robic sie slaby[jechalem ok 140km/h] i zaczal przerywac,myslalem ze to wtryskiwacz lub przeplywomierz,nagle uslyszalem wybuch chyba przewodu chlodzenia [bo kawalek jego lerzalo na silniku] temperatura skoczyla na czerwone pole i w piz.... wyladowalem na poboczu jezdni,a tak pieknie bzyczala moja betka no i obawiam si wlasnie ze to nie tylko uszczelka bo wszystkie kable [oprocz 6-tego] sa zweglone u nasady
  
 
Cytat:
2005-09-25 22:11:35, kornat pisze:
a. robisz sam uszczelkę


chyba jednak nie rób sam uszczelki. Niedawno dowiedziałem się od mechanika magika(pierwszy który wywarł na mnie piorunujące wrażenie), że jest chyba 9 etapów dokręcania głowic, tak sobie rozmawialiśmy ja, Klos i ten magik i wytłumaczył dlaczego pękają głowice w m20. Wszystko przez nieumiejętne jej dokręcenie, oczywiście ja napisałem tylko meritum sprawy a on bardzo fajnie i szczegółowo nam to wyjaśnił. Miałem/mam czasami takie dziwne tarcie dochodzące z tyłu z pod podłogi, pytałem się mechaników chyba ze 100-u co to może być i starałem się jak najdokladniej opisać, padły różne propozycje ale nikt nie powiedział tego co on. Po 20 sek namysłu i trzech pytaniach do mnie, stwierdził, że to poduszka przy dyfrze(z robocizną 150zł.) wiem, że mechanik nie bedzie wróżką, ale jednak nikt na to nie wpadł, wymieniali ustnie już pół mojego samochodu a temu wystarczyło 20sekund.

PS: Ten mechanik jeździ BMW E23 81' 745i i do maxymalnego możliwego wyposazenia brakuje mu tylko podgrzewanej tylnej kanapy. Oprócz tego lubuje sie w rekinach, których kilka posiada i je odrestaurowywuje, a pare dni temu zakupił BMW E24 635CSI , a to oznacza, że szanse przewiezienia mnie tym kultowym autem zdecydowanie wzrosły.
  
 
jeztom jesli byłbym kiebykolwiek w twoich stronach i wpadłbym do ciebie to musiałbyś mnie zawieźć mnie do tego mechanika. Też zapisałbym się na przewózke E23 i E24

P.S Byłeś u swojego kuzyna w moich stronach??? Bo nic sie nie odzywałeś.

Pozdrawiam