"dziwne" zjawisko samopodkrecania wysokich obrotow

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wlasnie znow mam problem z obrotami silnika,,,podczas wilgoci, deszczu, ulewy silnik automatycznie mi "podskakuje" na wyzsze obroty rzedu 1500-2500 obr./min. co jest przyczyna?? DODAM ze "na sucho" jest w porzadku, w normie. Jaka czesc odpowiada za to zjawisko? z góry dzieki
  
 
mialem taki problem w VW ale pogoda to tego nic nie miala, nawaliło ssanie automatyczne, zmienilem gaźnik bo byj juz nie do naprawy i wszystko grało
  
 
na pewno elektornika... sprawdz stan roznych wtyczek i zlaczek pod maska,czy nie sa wilgotne,zasniedziale... czujnik predkosci sprawdz...
  
 
Rozumiem że te obr. to się zwiększają na biegu jałowym. W czasie postoju, czy w czasie jazdy jak wrzucisz na luz również? Generalnie za obr. na biegu jałowym odpowiedzialny jest silniczek krokowy, a nim z kolei steruje komputer na podstawie odczytu parametrów z wielu czujników. Przyczyn może być naprawde wiele. Napisz czy ta zmiana ma charakter stały, czy obr. falują. Kiedyś w trasie zaciął mi się silniczek krokowy i miałem wysokie obr. na stałe w czasie jazdy to mi nie przeszkadzało, ale na skrzyżowaniach - tragedia. Zatrzymałem się i przetarłem go szmatką (wpychając ją troszkę do środka), pomogło. Może to być również elektronika jak pisze maciek701. Napisz coś więcej i pokombinuj, czsami najprymitywniejsze rozwiązania są najbardziej skuteczne.
  
 
na biegu jalowym mi tak "swiruja" ale na postoju juz niee .... czasami sie zdarza ze i podkreci na postoju. ALE podkreslam,,, ZE TO TYLKO WTEDY KIEDY JEST WILGOTNO I MOKRO (deszczowo) jak jest sucho to jest OK NORMA.
elektronika hmmm....mozliwe,,,patrzac pod maske pelno kabli, wiazek itp i czesc z nich tylko "przykrecana" jest.... moze wszedzie oslony jakies zastosowac? w miejscach golych
  
 
proponowałbym sprawdzić przewody wysokiego napiecia