Kontrolka akumulatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko co może być przyczyną mrużenia kontrolki akumulatora podczas jazdy jak również podczas postoju na biegu jalowym. Nadmieniam jednak, że to mrużenie (bo kontrolka nie pali się mocnym światłem, jak po włączeniu zapłonu) nie wystepuje ciągle, raz sie pali raz nie - czasem nawet przez kilka dni tego nie mam. Nie zaobserwałem aby silnik zachowywał się dziwnie, inaczej niż zwykle, jak również aby akumulator nie był doładowywany. Co może być powodem tego stanu rzeczy???????
Acha jeszcze jedno - jeżeli ten temat był kiedyś przerabiany to proszę życzliwą osobę o podanie linku do wątku, po prostu nie miałem czasu szukać.
  
 
sprawdź pasek alternatora czy jest prawidłowo naciągnięty
sprawdź multimetrem ładowanie akumulatora
  
 
Dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdzę i dam znać czy pomogło.
  
 
MiaLem podobny przypadek. elektryk namówił mnie na remont alternatora( szczotkotrzymacz, regulator napięcia, łożysko, pierścienie ślizgowe) i.... jak mrużyło przed tak mrużyło po. Facet chciał wymieniać wiązki przewodów, sugerował że to może być od świec żarowych( załączają się w czasie jazdy). Sprawa była prozaiczna- wlazłem pod samochód i sprawdziłem kable pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem. Zacisk na kablu przykręconym do alternatora był obluzowany- zagniotłem go i po problemie. Został mi dobry reg. nap. ładowania i niechęć to tego elektromechanika. Sprawdż kable poruszaj pociągnij - może to akurat to. Od rozrusznika wyprowadzony jest jeszcze kabel do kontrolki ładowania- sprwadź czy nie jest obluzowana na wtyczce( w komorze silnika- dojdziesz po kablu zaczynając od rozrusznika). Nadmieniam, że ten sposób połączenia kabli pomiędzy alternatorem a rozrusznikiem i dalej ma zastosowanie w escorcie 1.8 TD 99'. Pozdrawiam, mam nadzieję że pomogłem.
  
 
Może być tak jak pisze jacek td, ale ja kiedyś taki przypadek miałem w Citroenie XM. Też tak mrużyło, a potem mi stanął na trasie - okazało się, że szczotki się wytarły. Mechanik powiedział, że tak długo mogłem z tym jeździć, bo czasem łapały i podładowywały akumulator. A mrużyła dlatego, że tylko jedna szczotka była wytarta. Jakby dwie się wytarły to by się świeciło.
  
 
Dziękuję za wszysktkie sugestie, posprawdzam wszystkie. Co do szczotek to mam wątpliwości bo wymieniałem alternator na zupelnie nowy 2 lata temu, chociaż ....
  
 
A jednak to regulator do wymiany - w dwuletnim alternatorze (kupiłem nówkę za 600 zł) - skandal!!!
  
 
Ojojoj.... ja to bym chyba pojechal tam gdzie go kupiles pierd... tym alternatorem o stol i powiedzial ze mialbym 6 uzywanych za takie pieniadze i na pewno by dluzej pochodzily !!!!

Rob cos reklamuj czy cos ...

i powodzenia !
  
 
No niestety jest po gwarancji i powiedzą mi, że mogę go w dupę wsadzić lub zaproponują kupno regulatora, tak apropo jaka jest jego cena (nowego) i czy znacie jakiś sklep internetowy co by go można nabyć - u tych dzięciołów już nie kupię nic - chyba, że cosik nagłego będzię i będę potrzebował od ręki. Escort 1.3 l 60 KM EFI Endura z roku 1997 (sedan).
  
 
zamiennik ok 30pln.


[ wiadomość edytowana przez: masterostry dnia 2005-09-30 21:53:55 ]