MotoNews.pl
  

Pytanie o olej ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Niedawno kupilem BMW 316i compact rok 95 auto z niemiec. Auto bylo serwisowane w serwisie BMW, moze ktos wiej jakiej marki olej stosuja te serwisy. Z palkietki przyczepionej do silnika wycztalem oznaczenie 01 SAE 0W40 olej prawdopodobnie jest półsyntetyczny. Z tego co czytalem na forum wynika ze ten olej jest typowo zimowy czy moge go zmienic na caloroczny 15W40 czy lepiej zostac przy tym co jest ?
  
 
witam
jak czytam takie rzeczy to mi sie cos robi. 0W40 olej zimowy!!!!! ludzie!! prosze nie piszcie rzeczy których pewni nie jesteście!! o olejach już tu napisałem sporo, ale widać nie chce sie szukać nikomu. napiszę więc OSTATNI RAZ. o jakosci oleju, wiec o mozliwości zastosowania do konkretnego silnika, z konkretnym przebiegiem, nie decyduje oznaczenie np: 0W40!!
są dwie klasyfikacje olejów.
PIERWSZA - lepkosciowa (SAE) określajaca przydatność oleju do zastosowania w konkretnej strefie klimatycznej. u nas wystarczająca jest 15W40. wiadomo że olej 0W40 bedzie lepszy podczas zimnych rozruchów, bo jest mniej lepki od 15W40.
widać wiec że liczba przed literką "W" określa jego właściwości w niskich temperaturach. liczba po literce "W" określa współczynnik lepkosci w wysokich temperaturach. 99% z produkowanych obecnie olejów to oleje całoroczne!!! nie ma potrzeby zmiany oleju zimowego na letni i odwrotnie!
DRUGA - ważniejsza i więcej mówiąca o właściwościach oleju to klasyfikacja jakosciowa (API) to dopiero mozna narobic sobie bigosu. więc klasyfikacja API podzielona jest na dwie grupy: S dla olejów do silników benzynowych i C dla diesli. literka po oznaczeniu C lub S mówi nam o jakosci oleju. olej klasy CA i SA to olej najgorszy.
pozdrawiam
  
 
OK Marcin sorka za moja niewiedze. W takim razie mam do ciebie pytanie jaki olej mam wlac do tego samochodu jaka marka i jaka klasyfikacja API. silnik m43 poj 1.6 rok 1995 przebieg 175 000.
  
 
a jaki miałes do tej pory?
  
 
Ja też się zapytam o olej
Zaznaczę, że przeczytałem wszystkie tematy na tym forum o olejach.

BMW 320 vanos 95r
przebieg jakieś 170k km pewnie
poprzednio był półsyntetyk, jakości nie znam

zalałem Mobilem S 10/40 SJ

Problem pojawia się dwojaki, słyszałem głosy, że beemki nie lubią mobila, bo je trochę wypłukuje i w związku z tym trzeba go dolewać, te same głosy polecają castrola magnatec
Z kolei mój znajomy mechanik gorąco odradzał mi Castrola, bo mówił, że strasznie po nim wygląda silnik jak się go rozbierze.


Pytanie dwojakie:
czy wymieniać na syntetyk a jak już to czy szukać SJ czy SL
czy zmienić na Magnateca czy zostać przy Mobilu?
  
 
No wlasnie problem w tym ze nie wiem i w ksiazce serwisowej tez nie ma nic na ten temt . Samochod byl serwisowany w niemieckim serwisie BMW a ja nie wiem jakiej marki olej uzywaja
  
 
po pierwsze:
co znaczy:
Cytat:
bo je trochę wypłukuje

???
po drugie:
dobry olej zalałeś
po trzecie:
magnatec to dobry olej
po czwarte:
na pewno nie będziesz ogladał swojego silnika
po piate:
zostań przy tym oleju który zalałeś
po szóste:
zmień mechanika
  
 
Marcin a co poradzisz mi w mojej sprawie jaki olej mam wlac ?
  
 
zauważ lind że silniki macie z tego samego roku i przebiegi podejrzewam tez zbliżone. sądzę że jak zalejesz olej klasy SJ jakiegoś zachodniego producenta to nie bedzie źle.
pozdrawiam
  
 
tak sie dzis przyjrzałem olejowi to zalałem mobila SL, Castrol notabene też jest SL
  
 
elstir, jeśłi mam byc szczery to przy przebiegu takim jak ma twoje auto to nie zaryzykowałbym takiej klasy. SL to naprawdę olej zdolny wypłukać to i owo z silnika. ale miejmy nadzieję że do tej pory ten silnik był zalewany także dobrymi olejami.
pozdrawiam
  
 
ja jakies 2 miesiace temu wlalem texaco tez SL i nie dzieje sie nic zlego, chyba ze to jeszcze za krotki czas zeby cos stwierdzic...

moj samochod ma 150 tkm i tez nie mialem pewnosci na jakim oleju zrobil ten przebieg


[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2004-09-28 16:42:20 ]

[ wiadomość edytowana przez: tolo84 dnia 2004-09-28 16:45:57 ]
  
 
ja nie napisałem że coś sie stanie z waszymi silnikami. napisałem tylko że ja bym nie zaryzykował. a dlaczego to juz gdzieś pisałem na tym forum. i wcale nie chodzi tu o skąpstwo.
pozdrawiam
  
 
Na razie z olejem wszystko ok, tylko łożysko w kole i amorki do wymiany
  
 
Jak nie wiesz jaki to wlej 10W/40 nic się nie stanie. Ja właśnie kupiłem beemke 735 z 1989r i wlewany był do niej cały czas olej 5W/40
  
 
aldik olej klasy SL pełny syntetyk może być 10W/40 i olej mineralny klasy SD może być 10W/40. jak bys przeczytał mój post na początku tego tematu to byś nie pisał takich "rad"
pozdrawiam
  
 
Fakt - nie przeczytałem, ale też się na tym nie znam, zawsze ide kupuje olej LOTOS 5/40 lub 10/40 lub 15/40 i wlewam do silnika.
  
 
aldik ale jak juz pisalem olej klasy 5W/40 moze być super jakości np SJ, a moze być gorszej jakości np SH. oleje te mimo tej samej klasy lepkosciowej dzieli różnica dwóch klas jakosciowych (mniej wiecej 5 lat), a to sporo. jak juz pisałem klasa lepkosciowa tylko mówi nam o własciwościach oleju w zależności od temperatury. natomiast nic nie mówi o jakości oleju, o jego zdolnosci do utrzymania silnika w czystosci itd.
pozdrawiam
  
 
czyli w skrócie... dobry olej mineralny jest w stanie bardziej wypłukać silnik niż gorszej klasy olej syntetyczny. Jestem z siebie dumny
  
 
dokładnie tak elstir! jednak olejów syntetycznych nie produkuje się w niskich klasach ze względu na opłacalność. bo kto kupiłby syntetyka w klasie SG za cenę SJ? chyba tylko ten kto poza 10W40 nie wie jaki olej ma kupić. przyszłość jednak olejów silnikowych leży w bazach syntetycznych. poza tym nie oszukujmy się, klasyfikacja lepkościowa, a więc oznaczenie np 10W40 też jest istotne. wiadomo że rzadszy przy minus 20 stopniach szybciej zacznie spełniać swą rolę niż gęsty jak smar. z kolei zbyt rzadki olej w wysokich twmperaturach też byc nie może. wniosek stąd prosty. olej powinien jak najmniej zmieniać swoją lepkość w zależności od temperatury.
pozdrawiam