źródła poboru prądu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

Mam pytanie, mój aku bierze mi na wyłaczonym wszystkim 22 mA. Jest to za dużo(VW Golf qmpla 0.08 mA). Radio wykluczam, gdyż zrobiłem obejście włącznika(nota bene 2 wyłączniki radia, zaoszczedziłem 20 mA---->skandal), bezpieczniki wszystkie sprawdziłem-nic nie bierze. Żadne żarówki się nie palą. Więc co? Do głowy przychodzi mi rozrusznik i alternator jak elementy z prądem związane, jednak nie wiem co może w nich być zwarte powodując ten pobór. Prosze o jakieś podpowiedzi, gdyż szkoda mi aku ładować co trzeci dzień, jeśli furka stoi bez ruchu....

essi 1.4 CLX r. 1991 A.D.

pozdro

[ wiadomość edytowana przez: biglook dnia 2005-10-04 23:39:55 ]
  
 
No sam jestem ciekaw i jutro zmierzę u siebie . Może alarm?
  
 
Cooooo, 22 mA to duzo?? Tyle to Ci bierze dioda od alarmu


Przy takim poborze pradu akumulator musialby miec 1,6 Ah zeby siasc po 3 dniach.

[ wiadomość edytowana przez: toradek dnia 2005-10-05 00:12:04 ]
  
 
no ale podtrzymanie stacji (pamięci ) w radiu masz przeca, no i alarm jeszcze i diody sobie mrugają , 20mA to ak jak napisał Toradek nie jest dużo , sprawdź aku najpierw
  
 
20mA- tyle pobiera dioda LED zasilana 3V. Aku ma powiedzmy 65Ah, więc powinno Ci wystarczyć na około 3000godzin. U mnie w nowym Transicie aku pada po miesiącu przy samym tylko alarmie. A tak przy okazji-to jak zmierzyłeś i czym ten prąd?
  
 
Taki prąd to nic. Aku masz lichawy. Możesz w prosty sposób odpiąć alternator i rozrusznik od obwodu autka i wtedy sprawdzić. Albo nie spadnie nic albo bardzo niewiele. Zwróć uwagę jeszcze na klasę dokładności miernika. Może to ten z gatunku pokazujących tylko czy prąd płynie czy nie, a pokazywane wartości są w nim najmniej istotne
  
 
hmmm, ciekawe spostrzeżenia, ale nie dla mnie niestety. Po pierwsze nie mam alarmu, a co za tym idzie żadnej diody, jedyno co chodzi to zegarek na LCD(o czym pisałem). Po drugie 22mA w Fordzie to mało, a 0.08 mA w VW to.....śladowo? czy może dużo . Zgadzam się, że może to być lichawy aku, ale cały czas go dobija to 22mA . Odłączę rozrusznik i alternator ,a potem sprawdzę. A mierzyłem to wpinając w szereg (klema-aku) multimetr cyfrowy, raczej standardowa procedura. No i radio tesh mam lichawe, wprawdzie cd, ale bez pamięci na stacje, radiowe, także tesh odpada.
pozdrawiam i jak ktos jeszcze to zmierzy to prosze o info

thx&peace

[ wiadomość edytowana przez: biglook dnia 2005-10-05 17:02:48 ]