ABS,ABS,ABS POMOCY E32 750 88r

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć mam na imie Robert i od niedawna z długich odkładów pieniedzy kupiłem sobie w końcu swóje wymarzone auto 750 v12 88r.Jednak długo się nie nacieszyłem bo na trzeci dzień już awaria chodzi o kontrolkę ABS pali sie cały czas i nie wiem gdzie i jak sprawdzić gdzie tkwi problem.Mieszkam w małym mieście więc rzucenie autka na komputer żeby coś wykazało jest niemożliwe bo tutaj mechanicy nie mają takiego sprzętu (tak mówią albo się niechcą grzebać)Poradzcie mi proszę jak mogę jeżeli to możliwe domowym sposobem sprawdzić gdzie tkwi problem.Kontrolka pali się przy włączonym zapłonie jak i przy zapalonym silniku i podczas jazdy.PROSZĘ JEŻELI KTOŚ MA JAKIEŚ POMYSŁY NIECH PISZE !
  
 
Cześć,widze że troszke sie przejołeś tym co sie dzieje,ale Nie martw sie kontrolką"Problem może tkwić w czujniku abs-u przy kole,nawet coś nie tak z przewodzikami.Ale powiedz jeszcze czy Ci ten abs działa,bo skoro nie to przyczyn jego awari może być wiele.ale To potem.Jeśli działa tzn że nie jest źle..Głowa do góry,bo bmw to dziwne samochody co do kontrolek itp..Raz świecą a za chwile im przechodzi i jest spoko..Tak więc życze szybko pokonywanych zakrętów
  
 
Niestety nie działa.
  
 
problem moze byc blachy np. zasniedzialy ktorys z czujnikow .. wtedy komputer dla bezpieczenstwa wylacza ABS, przeczysc czujniki i zobacz czy cos sie poprawilo!! Jesli nie to nastepna przyczyna moze byc przerwany kabel... Abs nie jeste awaryjnym urzadzeniem wiec to raczej nic powaznego chyba ze ktos juz tak grzebal.........
  
 
Czyli co śćiągać koła po kolei odkręćać czujniki i czyśćic tak?A słyszałem że jest je bardzo ciężko wyciągnąć czy to prawda? i czy nie można zbadać je jakoś miernikiem
  
 
U mnie w E36 było troszkę ciężko wyciągnąć, ale sobie poradziłem. Sprawdzić możesz zwykłym ohmomierzem, czy jest przejście pomiędzy jego 2ma końcówkami. Ten czujnik to chyba nic innego jak cewka
  
 
Ta wtyczka od abs jest prze kole czy gdzieś bardziej pod machą.Jak pod maską to gdzie jej szukać bo to chyba muszą być 4 wtyczki jedna na koło tak?
  
 
Wtyczki są przy kołach.$ po jednej na jedno koło.
  
 
aha tzn odpiąć wtyczkę przy kole podłączyć miernik i jeżeli jest przejście czujnik jest dobry tak?No to w niedzielę będę działał!Wszystkim bardzo dziękuje za odpowiedzi na mój problem ale jak ktoś jeczcze chce coś dodać odnośćie tego abs to bardzo zapraszam każda uwaga będzie mi bardzo pomocna!
  
 
niedawno jakiś spec z BOSCHA się wypowiadał w tvn turbo, że niespotkał sie jeszcze z awarią kompresora abs-u (pod maską- najdroższe), najczęściej winne są zabrudzone czujniki lub tarcze zębate, więc nie przejmuj sie, taka awaria to nie awaria, są gorsze.
  
 
Cytat:
2005-10-05 18:20:01, robertv12 pisze:
No to w niedzielę będę działał!




No coś ty
  
 
Cytat:
problem moze byc blachy np. zasniedzialy ktorys z czujnikow .. wtedy komputer dla bezpieczenstwa wylacza ABS, przeczysc



ZAŚNIEDZIAŁY CZUJNIK !!!?


Na każdym przegubie jest grzebień. Nad każdym z tych grzebieni jest czujnik (zwykła cewka).
Możliwe jest, że:
- cewka dostanie zwarcia (pomiar omomierzem oporność = 0),
- cewka dostanie przerwy (pomiar omomierzem oporność = nieskończoność),
- przecięty przewód złączka - czujnik,
- czujnik jest mechanicznie uszkodzony (czyt. przesunięty względem grzebienia) i nie zbiera sygnałów

Wykluczam uszkodzenie kompa abs'u (np uderzenie pioruna).

Oporność czujnika powinna być 600 - 1200 omów.

pozdr
Mariusz



  
 
Jak to nie pomoże sprawdź teź czy przy właczonym zapłonie jest zasilanie komputera od ABS'u. Kiedyś walczyłem z czujnikami chyba z miesiąc i w końcu panowie w serwisie powiedzieli bym sprawdził zasilanie. Więc sprawdziłem i potem ABS nie sprawiał żadnych problemów.
  
 
a no i sprawdz bezpiecznik absu jed pod maska tam gdzie inne bezpiecnziki z wykazu bezpiecznikow ktory jest naklejony na obudowie skrzybki bezpiecznikow bedziesz wiedzial ktory to ....
  
 
A w którym miejscu jest ten komputer do abs i jak wygląda?
  
 
w E30 byl nad schowkiem, a u ciebie nie mam pojecia..