A moze w koncu gaz !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Wlasnie po wielu perapetiach zdecydowany jestem zalozyc Lpg do Audi 80 ; 1,8S; jednopunktowy wtrysk. Teraz taka kwestia: Chcialbym aby LPG dzialalo niezaleznie od ukladu benzyny tzn.w przypadku awari np. wtrysku, pompy paliwa , czy sondy lambda, instalacja LPG pracowala prawidlowo i odwrotnie, czyli jak cos nawali zeby moc dojechac do domu. Co sugerujecie ? Ktora elektronika gazowa zapewnia te parametry ? Czy moze wyrzucic wtrysk a zalozyc gaznik ( bo akurat mam kompletny silnik gaznikowy ) i na to gaz, bo co wydac 1000 PLN na instalacje LPG gaznikowa to, nie 2000 PLN na gaz z komputerem . Co Wy na to ?
  
 
Witam. 1,8S to gaźnik (wg wszelkich danych fabrycznych), więc zdecyduj się czy to wtrysk czy gaźnik. Ale to na marginesie.
Za instalację z kompem nie trzeba płacić 2000, wystarczy 1500 (no chyba, że ceny tak drastycznie skoczyły).
Co do pracy instalacji w przypadku awarii ukł. benzynowego i odwrotnie, to albo wozisz ze sobą laptopa i w razie uszkodzenia sondy lambda przeprogramowujesz odpowiednio kompa od gazu, albo zakładasz instalkę I gen. (bez kompa). Instalacja gazowa nie powinna mieć wpływu na pracę instalacji benzynowej i odwrotnie. Ale oczywiście pod warunkiem, że sonda jest sprawna. Niestety nigdy nie będzie 100% pewności, że jak Ci padnie jedno to na drugim pojedziesz, to zależy co padło, bo oba układy mają wspólne elementy (najważniejszy to sonda lambda, bo ma wpływ na oba rodzaje zasilania).
Osobiście zakładałbym II gen.
  
 
Dzieki Danek za podpowiedz. W mojej Audi na tylnej klapie jest " 18 S" a silnik 1,8, PM , Mono-Jetronic. Tez sklanialbym sie za II- generacja najlepiej Lovato lub BRC z komputerem Bingo M lub Autronic bo z tego co zdazylem sie dowiedziec te uklady sa najmniej awaryjne, a zamiast laptopa bede wozil chyba druga sonde na zapasie . Pisalem o instalacji I-generacji w kontekscie przerobki mojego silnika na gaznik bo akurat mam taka mozliwosc, gdyz posiadam do tego wszystkie czesci i wtedy go zagazowac instalacja bez komputera ale nie wiem czy wyjdzie to taniej od II- generacji. Instalacja na gazniku ma ta zalete ze jest tania, prosta w regulacji i pracuje niezaleznie od ukladu benzynowego - na czym mi najbardziej zalezy. Mam jeszcze jedno pytanie: Ktory komputer gazowy ma w opcji: odpalanie na gazie, -jazde w dowolnym czasie na benzynie, - prace z pominieciem sondy lambda. Poradzcie !