| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-10-07 08:55:30 Heyah
Mój alternatorek Bosch dalej ładuje jak mu się chce w zależności od pory dnia - rano 13,6 - 13,7 V a po południu 13,9 - 14,1 V.........podejrzewam, że pewnie chodzi mu o kończące być może się szczotki ....hmmmmm....tak sobie myślę - no bo co? Regulator gdyby padł to by chyba po południu codziennie nie ładował w miarę dobrze
Chyba, że dioda padła ale dlaczego kiedy jest ciepło to sobie radzi.....? W związku z tym mam pytanko......jak objawia się stopniowe zużycie szczotek w alternatorze ? Stopniowyn systematycznym w miarę skracania szczotek spadkiem ładowania ? Jak wymienić te szczotki (Bosch, zetec)....trzeba rozkręcać alternator czy bez wyjmowania "gada" z auta da się to zrobić z kanału?
Ile średnio takie szczotki powinny przejechać kilometrów? U mnie mają 107 000 ....... |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-10-07 13:30:21 Mam alternator bosha w dieslu i szczotkotrzymacz z regulatroem mogę wykręcić nawet bez kanału, wystarczy sie położyć pod autem. Co do żywotnośći tej części to trudno mi powiedzieć, bo mój regulator padł po zalaniu wodą ( nie mam osłony pod silnikiem), choć 107kkm to juz znaczący przebieg. Koszt nowego zamiennika ok 30pln |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-10-12 13:41:38 Powiedzcie mi tak dość obrazowo jak dostać się do szczotek i regulatora w alternatorze Bosch w moim Essiem 1.6 16V bez odkręcania alternatora od silnika. Czy trzeba odkręcić tą pokrywę alternatora do której są przykręcone przewody (od rozrusznika i chyba kontrolki) i opuścić ją na dół a tam już zobaczę jakoś szczotki czy jakoś to inaczej ? Szczotkotrzymacz wymienia się w całości z regulatorem....? Ile tam jest szczotek? Pozdrówka i liczę bardzo na Wasze "jasne" wytłumaczenie.....ale tak "łopatologicznie" ![]() |