| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bosky Opel Omega B Caravan Jaworzno | 2005-10-10 14:12:26 Ponieważ wreszcie udało mi się posprzatać garaż mogłem wreszcie wjechać omą na kanał i pooglądać ją sobie od spodu . Niestety nie było to pozytywne doznanie a to za sprawą opon na tylnych kołach. Otóż są nierównomiernie zużyte. Znacząco wiecej od środka niż na zewnątrz. I tak to jest już ich ostatni sezon ale przed założeniem nowych chciałbym wiedzieć czy to normalne i trzeba poprostu raz na sazon zamienić oponki miejscami czy może coś nie tak z geometrią. Dodam że robiłem geometrię siakieś 4-5tys temu i wszystko było OK. Nie odczuwam też żadnych anomali w prowadzeniu. |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2005-10-10 14:22:32 Twoje tylne opony "patrzą" górną częścią koła do środku tj ustawienie
pozwalające trzymać się dobrze w zakrętach. Charakterystyczne jest szybsze zużywania się wew krawędzi.Lepiej w zakrętach gorzej w kieszeni. |
DrA eS ... | 2005-10-10 14:30:37 Obrazowo to wyglada tak:
/-------. i zalezy od modyfikacji zawieszenia. Im nizej tym bardziej kola schodza sie u gory. W MV6 jest mozliwosc korekty kata pochylenia kol - ale w niewielkim zakresie. [ wiadomość edytowana przez: DrA dnia 2005-10-10 14:32:10 ] |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2005-10-10 14:35:02 /------
A nich ktoś napisz to jest plus czy minus? (dodatnie czy ujemnie) |
zork LOB SYMPATYK Saabolot Wrocław/Kalisz | 2005-10-10 15:33:25 mi się kojaży że takie /------ ustawienie kół to negatyw |
alicia LOB MODER | 2005-10-10 15:37:00 ujemne |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2005-10-10 20:54:32 Tylny napęd, potrzeba lepszej przyczepnośći na łukach. |
Mariosomegos LOB MEMBER ![]() Omega-Monaro, Omega ... Parczew | 2005-10-10 21:57:04 Przyczyną ścinania od środka są też pęknięte lub mocno zużyte sprężyny, co jeszcze bardziej zmienia kąt nachylenia koła. |
sss25 Opel Senator B Świdnica/Plymouth | 2005-10-10 22:29:00
Takie pochylenie kół jest spowodowane zastosowaniem wahaczy poprzecznych nie ma związku z napędem przód czy tył.na pewno nie widziałeś takiego rozwiązania w mercedesie bo tam najcześciej jest stosowana oś wielowahaczowa-5 wahaczy na strone i koła są zawsze prostopadle do jezdni |
stanislaw Omega A- B kombi Wlkp. | 2005-10-10 22:58:27 2005-10-10 22:29:00, sss25 pisze:
Takie pochylenie kół jest spowodowane zastosowaniem wahaczy poprzecznych nie ma związku z napędem przód czy tył.na pewno nie widziałeś takiego rozwiązania w mercedesie bo tam najcześciej jest stosowana oś wielowahaczowa-5 wahaczy na strone i koła są zawsze prostopadle do jezdni A co jest w Scorupie albo w Ścierce, te dopiero stoją jak rozkraczewskie. |
bosky Opel Omega B Caravan Jaworzno | 2005-10-11 08:36:45 Nio to trochę się uspokoiłem |
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2005-10-12 11:56:09 w mercedesie wielowahacz od klasy E. W 124 byly wahacze jak w omie i tam zapewne mogłeś widzieć rozkrok.
Taki rozkrok to piękny widok pod jednym warunkiem: rozstaw kół jest tak duży (odpowiednia felga lub dystans) że odbiera się go optycznie jako wyłażenie dolnej częsci kół poza obrys bo się nie mieszczą w nadkolu. Bardzo źle wyglada natomiast jezeli rozstaw jest maly, bo wtedy sprawia wrazenie, jakby gora kola schodzila sie do srodka auta pod wplywem starosci, przeladowania itp. |