Szarpanina przy 3800 rpm _ Lantra

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hello! Niezmiernie się cieszę, że w końcu udało mi się odnależć kompetetne towarzystwo, które niewątpliwie jest w stanie pomóc biednemu, ale rozkochanemu w Hyundaiach Polakowi na obczyźnie.
Przebywszy drogę kupna, stałem szczęśliwym posiadaczem dwu Hultajów Lantra 1.6 GLSI. Starszy (srebrny - to na pewno ważne ) z 1991 roku ma dwa problemy - poważnym kłopotem jest nierówność obrotów, auto ma problemy z obrotami na biegu jałowym i poźniej z obrotami powyżej 3800 i 3900. Silnik straszliwie szarpie, objawy całkiem podobne do zapchanego filtra paliwa, ale - filtr wymieniłem, świece, przewody i odświeżyłem wszystkie widoczne styki. Wykluczam sprzęgło i skrzynie biegów. Co poradzicie, zasugerujecie? Porównując oba auta zauważyłem, że w tym wkładzie w filtrze powietrza brakuje takiego srebrnego kółka z jakimiś dodatkowymi filtrami

Drugi z kolei ma problem z ... no właśnie brak mi słowa - urządzeniem załączającym i rozłaczającym wentylator chłodnicy. Już wiem, że to raczej nie termostat, bo gdy go kupiłem, okazał się tylko paroma blaszkami. Gdzie tego szukać i jak się to dokładnie nazywa?

Z gróry dziękuję za wszystkie sugestie i do poczytania!

Laokon
  
 
Ad.1
Szczerze, powodów może być MASA... JA u siebie mam problem z silnikiem krokowym, poprostu nie działa. Możesz mieć także jakiś przedmuch na kolektorze ssącym albo EGR. Jakaś nieszczelność dolotu powietrza, przepływomierz, itd itd. Musiałbyć krok po kroku eliminować.
Ad2.
W tym temacie chyba będzie łatwiej. Jest taki włącznik bimetaliczny na dole chłodnicy. W poprzednim Hyundaiu, przy wypadku się uszkodził. Założyłem ręczny włącznik.....

Daj znać jak się uporasz .
  
 
Witam
Jeśli chodzi o pkt.2 to ja zrobiłem inaczej założyłem jakiś przekaźnik niepamiętam chyba od świateł.
  
 
ad 2

W Fordzie Sierra 1,8 TD jest taka rura biegnąca do chłodnicy w którą się wkręca termowłącznik wentylatorów. Nie jestem pewien jak z rozmiarami, ale jakoś się ją tam przeszczepi. Termowłącznik można wkręcić od Sierry Diesel (1 wentylator załącza się przy 92, 2gi przy 97 stopniach), ale pasuje też za 15zł od Poloneza (załącza się przy 87/92 stopniach).
  
 
Ja bym stawial na silnik krokowy moze nie dziala (byc moze rurka (odma), ktora idzie do niego jest peknieta - ja tak mialem u siebie, polecalbym zdemontowac caly dolot i zbadac go dokladnie

pozdrawiam