Daewoo Espero 1.8 OHC LPG vs Fiat Brava/Marea

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie stoję przed wyborem samochodu i.....no właśnie - co wybrać? Czy Daewoo Espero 1.8 OHC + LPG z 1999r, a może
skusić się na Fiata Brava 1.4/1.6 z lat 1996-1998 lub
Fiata Marea 1.6 z 1997 roku. Samochody Fiat też oczywiście z LPG Hmmmm bardzo ciężki wybór (moim zdaniem)
Epero kusi młodszym rocznikiem i bogatym wyposażeniem,
Fiaty natomiast cóż odrobinę starsze i uboższe w wyposażeniu ale wydają się bardziej "zaawansowane technologicznie - nowocześniejsze"... ale wymyśliłem

Czekam na Wasze zdanie (wiem, że to jest forum Espero ale podyskutować nie zaszkodzi)
  
 
coz..jakosc i walory uzytkowe chyba relatywnie podobne..daewoo jest po prostu tansze w utrzymaniu..wiec to nie jest kwestia "ideologiczna" a raczej chlodna kalkulacja..gdybym mial kupic maree to tylko kombi i diesla bo to jest faktyczna przewaga nad espero..a zwyklego sedanika z malym silnikiem..nieeeeee..

i nie mowie tego jako fanatyk espero po prostu zanim kupisz zobacz ile kosztuje serwis fiata no i znajdz jakies forum gdzie beda podawane typowe usterki..

jedyny silnik w marei jaki jest kuszacy po za dieslem to 2.0 155KM ale to wielka rzadkosc
  
 
Szybki jesteś qbaj - Dzięki!... a może byś mi coś doradził w kwesti zakupu Espero (na co zwracać uwagę), a może inaczej - Na co Ty byś zwrócił uwagę gdybyś teraz miał właśnie kupować Espero?
Założyłem zresztą na ten temat osobny post
Jeszcze raz wielkie dzięki!
  
 
Może się wypowiem, bo miałęm Maree kombi a teraz mam espero 1.8.
Marea Kombi jest o niebo bardziej pakowna, nowocześniejsza, i daje więcej przyjemności z prowadzenia auta, ale niestety droższa jeśli chodzi oczęści i usługi, bardziej awaryjna (szczególnie zawieszenie), i mniej wygodna dla pasażerów z tyłu.
Silnik 1.6 jest bardzo dynamiczny a materiały we wnętrzu podobnej klasy lub nieco lepsze niż w Espero.
W sumie więc jeśli stać Cię na większy koszt utrzymania fiata to go bierz, a jeśli potrzebujesz solidnego i taniego w utrzymaniu auta na nasze kiepskie drogi to bierz Espero.
  
 
i Daewoo i Fiaty słyną z tego że są awaryjne... i faktycznie w żeczywistości psują się tak samo często...
ALE!
Jak już napisano powyżej... Daewoo ma duuuużo tańsze części i naprawy.... więc ja bym pozostał przy Espero...

[ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2005-10-26 20:22:50 ]
  
 
Żeby byc obiektywnym trzeba przyznac ze te fiaty maja jedna zalete w porownaniu z daewoo espero - nie zjada ich rdza (ocynkowane blachy ).
  
 
a brava/marea to nie jest juz grupa cenowa nubiry?
  
 
Pomimo lepszego wyposażenia i nowszej konstrukcji Nuby, Esperaka bym na nią nie zamienił
Jeżeli coś wyżej w DU od Espero to tylko i wyłącznie Lega
  
 
Cytat:
2005-10-26 21:27:07, DeeJay pisze:
Pomimo lepszego wyposażenia i nowszej konstrukcji Nuby, Esperaka bym na nią nie zamienił Jeżeli coś wyżej w DU od Espero to tylko i wyłącznie Lega


A tam Lega- Chairman to jest coś!!
  
 
Cytat:
2005-10-26 20:44:32, Zzzz pisze:
Żeby byc obiektywnym trzeba przyznac ze te fiaty maja jedna zalete w porownaniu z daewoo espero - nie zjada ich rdza (ocynkowane blachy ).



espero ma ocynk również, ale z końca produkcji

a tak szczerze powiedziawszy dla mnie nie ma porównania, fiat od zawsze kojażył mi się z niezliczoną liczbą usterek, z daewoo jest trochę lepiej mam doświadczenie na dwóch modelach w sumie zrobiłem nimi ok 230 tysiączków i odpukać nic się poważnego nie dzieje a z fiatami również z mareą ludzie mają kupe problemów, jeśli szukasz kombi to ja bym zastanawiał się nad czymś z deka droższym a solidniejszym np astra II albo focus

[ wiadomość edytowana przez: teltom dnia 2005-10-26 22:19:01 ]
  
 
Cytat:
2005-10-26 21:27:07, DeeJay pisze:
Pomimo lepszego wyposażenia i nowszej konstrukcji Nuby, Esperaka bym na nią nie zamienił Jeżeli coś wyżej w DU od Espero to tylko i wyłącznie Lega


a czemu tak?
ja sie tak zastanawiam ze poki co na lege mnie nie bedzie stac wiec moze nubira...
  
 
Cytat:
2005-10-26 22:13:46, teltom pisze:
espero ma ocynk również, ale z końca produkcji



No co Ty? Naprawde tylko koncowka produkcji?

Zawsze wydawalo mi sie, ze wszystkie Esperaki byly cynkowane, tyle, ze tak dziadowsko (albo blacha byla zasiarczona), ze rdzewialy te doly drzwi. Wydaje mi sie tez, ze moze to byc blad konstrukcyjny, ze akurat doly drzwi rdzewieja, bo reszta jest spoko (przynajmniej u mnie... no poza rantem klapy jeszcze ). Zle zrobione odplywy, glupio przymocowana uszczelka, zle zawiniete blachy... nie wiem.
  
 
Fiat robi dobre auta ale dla mnie.. italiano motorano gratato. Zależy gdzie się mieszka. Przednie zawieszenie nie wytrzymuje. Części również nie są tanie.

  
 
Miałem dwa Fiaty (Uno 1.4, Palio 1.4) i części były naprawdę tanie w porównaniu z innymi markami.
Ceny cześci Daewoo są aż tak niskie?
  
 
A w palio robiłeż zawieszenie?
  
 
Cytat:
2005-10-26 22:13:46, teltom pisze:
espero ma ocynk również, ale z końca produkcji


Każde espero ma karoserię ocynkowaną i to niezależnie od rocznika!!!!
  
 
Ocynk w ESPERO to gówno.

BLACHA:
ZDECYDOWANIE lepszy jest Fiat w którym praktycznie nie istnieje problem korozji.
Espero to rdzewiejacy KORNIK.

SILNIK:
Technicznie silniki Fiata są nowocześniejsze a jednocześnie dość trwałe.
Niestety występują problemy z osprzętem - pękająca obudowa alternatora, awarie skrzyni biegów i najgorszy problem - zerwane paski rozrządu.
Pod względem awaryjności silnik Espero wychodzi korzystniej jednak nie daje takiej przyjemnosci z jazdy.

ZAWIAS:
Moim zdaniem zawias w Mareii jest lepszy, jednak znowu wypada FATALNIE jesli chodzi o awaryjność.
W Espero tylnia belka jest praktycznie bezobsługowa, a z przodu wystarczy raz na jakiś czas wymienić końcówki drążków ew. sworznie wahacza.

DESIGN, wykonanie:

Moim zdaniem Marea jest ładniejsza/nowocześniejsza, zarówno zewnętrznie i wewnętrznie.

Podsumowując:

Marea jest generalnie fajniejszym autkiem, dającym więcej frajdy z jazdy, jednak awaryjność jest na dużo wyższym poziomie niż w Esperynie.
Wybór należy do Ciebie.

  
 
Cytat:
2005-10-27 02:30:59, -JACO- pisze:
Marea jest generalnie fajniejszym autkiem, dającym więcej frajdy z jazdy, jednak awaryjność jest na dużo wyższym poziomie niż w Esperynie.



No co Ty JACO... przecież większość nieposiadaczy DU uważa je za największe dziadostwo. Fiat w tym rankingu jes dużo lepszy (choć nie idealny)
  
 
Daruj sobie Fiata.
Swego czasu mój brat zachorował na Bravo. Uparł się i konieczne musiał kupić. Wcześniej miał 2x uno z których był b. zadowolony, więc opinie o awaryjności Fiata olewał.
No i kupił i po 2 miesiącach sprzedał. Nie zniósł ciągłych, drobnych upierdliwych awarii. Niby dało się jeździć, ale ... alternator (regulator napięcia), potem wypluło uszczelkę spod pokrywy zaworów i auto straciło wolne obroty ....
A nie kupił paścia, bo:
1. oglądało go 2 mechaników i twierdziło, że jest w bardzo dobrym stanie.
2. nie był to jego 3 samochód, a gdzieś ok. 13-ty i nigdy wcześniej ani później w podobne gówno nie wdepnął.
Od tego czasu o żadnym Fiacie nie było mowy.
  
 
Cytat:
2005-10-26 23:26:18, DENWER pisze:
A w palio robiłeż zawieszenie?



Zawieszenie robiłem w Uno - przednie wahacze po około 250-300 zł/sztuka. Tylne było bezawaryjne.
W Palio wyrabiały się tylko gumowe końcówki drążka stabilizatora - ich koszt to około 20 zł/szt. Nic więcej w zawieszeniu nie robiłem.