MotoNews.pl
  

Jak odczytywać mruganie diody led - diagnostyka EEC IV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.. Niemam pojęcia jak odczytać mruganie diody led w testerze podpiętym pod EEC. mam tylko kody np: 10 , 11 ,12 i wiem co one znaczą. Problem w tym jak odczytać te mrugania np: jedno mrugnięcie potem cztery sekundy przerwy i znowu mrugnięcie i po 1 s znowu mrugnięcie ------------- kod 12. a jak wygląda kod 13 ,14 , 15 -- 60 itd pokazywany przez diode. Prubuje dochodzić sam lecz nic z tego. Jak wiecie to pomużcie.
  
 
A więc tak:



Jeśli w tyrybie pierwszym albo drugim wyskakują jakiekolwiek błędy to nie da się przejść do trybu trzeciego


Żeby czytać błędy, silnik musi być rozgrzany do normalnej temp. pracy. Czyli najlepiej zrobić to po przejechaniu kilku kilometrów.

Między poszczególnym trybam trzeba wyłączyć zapłon na kilka sekund.

A teraz opis:

Dwie cyfry są reprezentowane przez 2 serie błysków
Pierwsza seria błysków oznacza dziesiątki, a druga jedności
W serii dziesiątek i jednostek 0,5 sekundowe błyski przedzielone są 0,5 sekundowumiprzerwami
2-sekundowa pauza oddziela dziesiatki od jednostek; kolejne kody przedzielane są 4 -sekundową przerwą.
Kod 12 to jeden 0,5 sekundowy błysk oraz następująca po nim 2-sekundowa przerwa i dwa kolejne 0,5 sekundowa błyski w odstępie 0,5 sek.


Tryb 1:

a)Podłączasz diodę z rezystorem miedzy odpowiedni pin, a Akumulator. W tym momęcie dioda powinna już świecić.
b)Mostkujesz dwa pozostałe piny (zwierasz)
c) przekręcasz kluczyn w pozycje zapłonu (bez odpalania silnika).

czekasz chwilkę i po ok 30-45 s następuje krótka seria bardzo szybkich błyśnięć oznaczająca początek testu.

po tym zaczynają pokazywać sie kody.

Jeśli nie ma kodów twardych, do 2 x pokaże się kod 11 (2 pojedyńcze mignięcia), następnie kod 20 (2 mignięcia jedno po drugim) i po nim kody miękkie. Jeśli miękkich tez nie ma to po tej 20 znowu będą dwie 11.

Tryb 2:
Różni sie chyba tylko tym że, że odpalasz silnik i dopiero po 4 sek mostkujesz piny.
Reszta odczytu tak jak w pierwszym trybie

Tryb 3:
Najpierw mostkujemy styki (przed odpaleniem-tak jak w trybie pierwszym)
Włączamy zapłon i czekamy 3 sekundy, następnie uruchamiamy silnik i pozostawiamy na biegu jałowym.
(tu ważne aby silnik był wcześniej rozgrzany , to nie będize trzeba kombinować)
Jeśłi silnik jest odpowiednio rozgrzany to wyświetli się kod 50 (5 błyśnięć) oznaczający początek testu.

(jeszcze taka uwaga: w tym trybie silnik będzie sobie sam na początku zmieniał obroty)

I teraz gdy zostanie wyświetlony kod 10 (jedno błyśnięcie) należy szybko nacisnąć pedał przyspieszenia, tak żeby obroty wskoczyły na ok 3000obr/min, a jak masz katalizator to 4000 obr/min.

I dopiero teraz zaczną być emitowane kody błędów.
jak będize 11 to znaczy że nie ma błędów.
a 60 (6 błyśnięć) oznacza przejście do trybu obsługowego.

no i to tyle co wiem

to tak wiwielkim skrucie. Ale jakbyś tak uzupełnił profil o maila to mógłbym ci wysłać całą rozpiskę co i jak
  
 
Jesli mozna to je tez poprosze o dokladna procedure odczytywania kodow diagnostycznych wraz z lista kodow. Moj silniczek to 1.6 16V rocznik 1993. Mail w profilu.
Z gory dzieki