Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2005-10-13 19:53:07
a nie za nisko ja bym proponowal miedzy 2200 a 3 tys . ponizej 2 tys uwazam ze dla 1.5 to za malo |
![]() DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2005-10-13 20:04:05 Podające te wartości obrotowe zakładam, że auto nie przyspiesza tylko jedzie płynnie. |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2005-10-13 20:25:10 Popieram DeeJay do 2500 to ekonomiczna jazda
Jak wszyscy wiemy nasze autka mimo tego ze kucyków mają nie aż tak mało to elastycznosc jest bardzo kiespka-jakies 140Nm i to przy dość wysokich obrotach Wiec jezeli komuś sie niespieszy i chce zaoszczedzic to po malutku do max 2500 i zmiana biegu.... |
kc Espero 1,8 CD gass Rumia | 2005-10-13 20:40:20 Ja mam silnik 1,8. Przy ekonomicznej jeździe zmieniam na wyższy bieg przy prędkości obrotowej 2500.
Przy zmianie biegu obroty schodzą do około 1900 i tak do 2500 delikatnie dodając gazu. Jeżdżę według obrotomierza. Z tego co wiem zasady te mają zastosowanie dla silników 1.8 i 2.0. Dla silników 1.5 obroty powinny być wyższe. |
![]() tommi3737 Klubowy Weteran Megane CC Łódź | 2005-10-13 21:00:52 Oczywiscie zapomnialem dodać ze mam 1.5 ![]() |
![]() Bartek1112 Mercedes A35 Warszawa | 2005-10-13 22:07:34 niezgadzam sie z tym co piszecie ze do 2500 tys w 1.5 ale dobra w takim razie ile wam pala te esperaki? |
![]() Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2005-10-13 22:23:03 Rany ![]() Ja jeżdze między 2 a 3,5 tyś, pali mi 7 litrów (pół na pół trasa miasto). przy stałej prędkości (bez przyśpieszania) 2 - 2,5 tysięcy obrotów jest chyba optymalne. ----------------- czasem tu zaglądam |
![]() Walus Lani + najlepsze aut ... Gdansk/Plock | 2005-10-14 08:45:34 Zaraz.... 2, 2,5 tysiąca przy stałej prędkości? To by wychodziło, że w zasadzie nie przekraczasz 100, czy nawet 90 km/h, nie mówiąc o wyższych prędkościach....
Ja zmieniam biegi na codzień przy 3, 3200 tysiącach. 2500 to porażka - mam na tych obrotach ustawione przełączanie na gaz, więc po odpaleniu męczę się okrutnie żeby za wcześnie się nie przełączył... masakra totalna, kill dla silnika i nic wspólnego z ekonomią nie ma, a wręcz przeciwnie. [ wiadomość edytowana przez: Walus dnia 2005-10-14 08:46:35 ] |
![]() Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2005-10-14 08:57:34 Też uważam że średnie obroty powinny być w okolicach 3000.
Nie należy obciążać silnika na niskich obrotach !!! Lepiej jest go już katować w górę!! dane z naszej strony Maksymalny moment obrotowy (Nm/obr./min.) (EEC) 137/3600 145/2800 (164/3000) dane dla 1.5/1.8/2.0 z tego wynika że przy jeździe 1.5 nie należy kręcić silnika powyżej 3600obr bo nic to już nie daje, natomiast spadek obr podczas zmiany biegów powinien być z rzędu 800obr, i to powinno być optimum. Przy 1.8/2.0 wystarczy kręcić do 3000obr - spadek będzie równierz ok. To oczywiście tylko moja opinia |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-10-14 11:47:09 Moim zdaniem ekonomiczna jazda w silniku 1,5 16V
to zakres obrotów pomiędzy 2.500-3.000 mpr. |
![]() Adam4302 Klubowy Weteran ![]() Dacia Logan Katowice Wsch. Wąsk. | 2005-10-14 12:23:55
No niby tak, ale ile w polsce jest dróg (poza autostradą A4 - tam mi sie zdaża jechać i 190 ![]() ![]() ----------------- czasem tu zaglądam |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2005-10-15 08:41:27
Za dużo, za dużo... raczej ideałem spokojnej jazdy bez wyprzedzania jest 2000. |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-10-15 09:19:16
Tak. Ale czt wtedy mniej pali? Nasze silniki najmniej spalają tak ok.2.500 ![]() |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2005-10-15 09:46:21 No chcąc przyspieszyć przy 2000 obrotów należy zredukować bieg, bo faktycznie odbije się to na spalaniu, ale do spokojnego pultania się po drodze 2000 wystarcza w pełni. |
![]() krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2005-10-15 11:28:56 OK ![]() Dzięki wszystkim za porady i sugestie. Dziękuję również za wyrazy krytyki - po to przecie wszyscy należymy do PKE żeby sobie pomagać. Będe się starał jeździć w zakresie 2000-2500 obr/min. ![]() Jesio raz dziękuje i pozdrawiam ![]() |