MotoNews.pl
7 Jakie obroty.... (118725/26) - NT
  

Jakie obroty....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
.... należy utrzymywać przy spokojnej jeździe aby silnik pracował w jak najlepszych (ekonomicznych) dla siebie warunkach

Jest to moje pierwsze auto tej klasy (wcześniej miałem dość słabe auta gaźnikowe) i mimo już przejechanych 1000 km nie potrafie dostosować obrotów. Czasem przy 55-60 km/h zapodaje już V bieg i tak się bujam przy prędkości obrotowej ok. 1800 obr/min. Dobrze

Nie znalazłem żadnych porad w necie na ten temat

Dodam tylko, że mam motor 1.5 DOHC bez LPG (znaczy się śmigam na Pb 95).

Prosze o porady i sugestie. Ewentualnie zakresy prędkości jazdy i prędkości obrotowej silnika na poszczególnych biegach jak ktoś ma takowe info.

Dziekuje
  
 
bez przesady przy 60 zeby V wkladac ja nigdy niewkladalem. V to ty wkladaj jak masz 90 a nie 60. Jezeli chcesz spokojnie i ekonomiczne jzdzic to rob tak. zmieniaj biegi przy 3 tys moze minimalnie powyzej 3100-3200. A w przyblizeniu 2 okolo 45, 3 do okolo 65 , 4 do okolo 90-95 , i potem 5 mowie o spokojnej jezdzie. No i spokojne rozpedzanie a nie deptanie do 3 tys zmiana i gaz w podloge znowu do 3 tys.
Ekonomicznie zmieniaj biegi tak od 3 do 3.500 tys.

Mi espero pali 7.2 a jezdze po warszawie( co prawda niestoje w porannych korkach po 2 godziny) na 16 calowych kolach. W trasie pali mi okolo 6-6.5 litra przy jezdzie do 120 km/h zima pali mi kolo 8 litrow czasami 8.5
  
 
Cytat:
2005-10-13 19:25:08, krzychu_ch pisze:
Czasem przy 55-60 km/h zapodaje już V bieg i tak się bujam przy prędkości obrotowej ok. 1800 obr/min. Dobrze



No, nie bardzo
V bieg to nadbieg - nie należy na nim przyspieszać - to jedno.
Z tego co pamietam to przy 55 km/h nie ma 1800 obrotów tylko dużo mniej - to drugie.
Jak chcesz jeździć ekonomicznie to pilnuj żeby silnik cały czas pracował pomiędzy 1800 - 2500 obrotów. Staraj się nie wciskać mocno pedału gazu na niskich obrotach. Przyspieszaj delikatnie i płynnie. I jak jest to możliwe to hamuj silnikiem.
  
 
Cytat:
pilnuj żeby silnik cały czas pracował pomiędzy 1800 - 2500



a nie za nisko ja bym proponowal miedzy 2200 a 3 tys . ponizej 2 tys uwazam ze dla 1.5 to za malo
  
 
Podające te wartości obrotowe zakładam, że auto nie przyspiesza tylko jedzie płynnie.
  
 
Popieram DeeJay do 2500 to ekonomiczna jazda

Jak wszyscy wiemy nasze autka mimo tego ze kucyków mają nie aż tak mało to elastycznosc jest bardzo kiespka-jakies 140Nm i to przy dość wysokich obrotach
Wiec jezeli komuś sie niespieszy i chce zaoszczedzic to po malutku do max 2500 i zmiana biegu....



  
 
Ja mam silnik 1,8. Przy ekonomicznej jeździe zmieniam na wyższy bieg przy prędkości obrotowej 2500.
Przy zmianie biegu obroty schodzą do około 1900 i tak do 2500 delikatnie dodając gazu.
Jeżdżę według obrotomierza.
Z tego co wiem zasady te mają zastosowanie dla silników 1.8 i 2.0.
Dla silników 1.5 obroty powinny być wyższe.
  
 
Oczywiscie zapomnialem dodać ze mam 1.5
  
 
niezgadzam sie z tym co piszecie ze do 2500 tys w 1.5 ale dobra w takim razie ile wam pala te esperaki?
  
 
Rany Zmieniając bieg przy 2,5 tyś to następny Ci sie zacznie od 1,5 tyś. To jest zwykłe zażynanie silnika, tyle że od dołu. I z ekonomiczną jazdą wiele wspólnego napewno nie ma.
Ja jeżdze między 2 a 3,5 tyś, pali mi 7 litrów (pół na pół trasa miasto). przy stałej prędkości (bez przyśpieszania) 2 - 2,5 tysięcy obrotów jest chyba optymalne.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Zaraz.... 2, 2,5 tysiąca przy stałej prędkości? To by wychodziło, że w zasadzie nie przekraczasz 100, czy nawet 90 km/h, nie mówiąc o wyższych prędkościach....
Ja zmieniam biegi na codzień przy 3, 3200 tysiącach. 2500 to porażka - mam na tych obrotach ustawione przełączanie na gaz, więc po odpaleniu męczę się okrutnie żeby za wcześnie się nie przełączył... masakra totalna, kill dla silnika i nic wspólnego z ekonomią nie ma, a wręcz przeciwnie.


[ wiadomość edytowana przez: Walus dnia 2005-10-14 08:46:35 ]
  
 
Też uważam że średnie obroty powinny być w okolicach 3000.
Nie należy obciążać silnika na niskich obrotach !!! Lepiej jest go już katować w górę!!

dane z naszej strony

Maksymalny moment obrotowy
(Nm/obr./min.) (EEC) 137/3600 145/2800 (164/3000)
dane dla 1.5/1.8/2.0

z tego wynika że przy jeździe 1.5 nie należy kręcić silnika powyżej 3600obr bo nic to już nie daje, natomiast spadek obr podczas zmiany biegów powinien być z rzędu 800obr, i to powinno być optimum.

Przy 1.8/2.0 wystarczy kręcić do 3000obr - spadek będzie równierz ok.

To oczywiście tylko moja opinia
  
 
Moim zdaniem ekonomiczna jazda w silniku 1,5 16V
to zakres obrotów pomiędzy 2.500-3.000 mpr.
  
 
Cytat:
2005-10-14 08:45:34, Walus pisze:
Zaraz.... 2, 2,5 tysiąca przy stałej prędkości? To by wychodziło, że w zasadzie nie przekraczasz 100, czy nawet 90 km/h, nie mówiąc o wyższych prędkościach.... Ja zmieniam biegi na codzień przy 3, 3200 tysiącach. 2500 to porażka - mam na tych obrotach ustawione przełączanie na gaz, więc po odpaleniu męczę się okrutnie żeby za wcześnie się nie przełączył... masakra totalna, kill dla silnika i nic wspólnego z ekonomią nie ma, a wręcz przeciwnie. [ wiadomość edytowana przez: Walus dnia 2005-10-14 08:46:35 ]


No niby tak, ale ile w polsce jest dróg (poza autostradą A4 - tam mi sie zdaża jechać i 190 ) gdzie mozna jechać bez problemu duzo więcej. Nawet na gierkówce na wawe 100 - 120 to jest optimum żeby za bardzo na siedemdziesiątkach nie zwalniać

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2005-10-14 11:47:09, kisztan pisze:
Moim zdaniem ekonomiczna jazda w silniku 1,5 16V to zakres obrotów pomiędzy 2.500-3.000 mpr.



Za dużo, za dużo... raczej ideałem spokojnej jazdy bez wyprzedzania jest 2000.
  
 
Cytat:
2005-10-15 08:41:27, piotr_ek pisze:
Za dużo, za dużo... raczej ideałem spokojnej jazdy bez wyprzedzania jest 2000.


Tak. Ale czt wtedy mniej pali?
Nasze silniki najmniej spalają tak ok.2.500
  
 
No chcąc przyspieszyć przy 2000 obrotów należy zredukować bieg, bo faktycznie odbije się to na spalaniu, ale do spokojnego pultania się po drodze 2000 wystarcza w pełni.
  
 
OK

Dzięki wszystkim za porady i sugestie. Dziękuję również za wyrazy krytyki - po to przecie wszyscy należymy do PKE żeby sobie pomagać.
Będe się starał jeździć w zakresie 2000-2500 obr/min.

Jesio raz dziękuje i pozdrawiam