| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2005-10-23 11:15:32 nigdy w życiu. Spokojna jazda po płaskim na 5 biegu nawet przy 80km/h nie jest dla silnika przesadą ... |
cwaniak Miłośnik FSO Fiat 125p kombi "Brzydgoszcz" | 2005-10-23 11:40:16 trzymaj go powyżej 2000 obrotów i delikatnie z gazem |
t_kucyk Miłośnik FSO Peugeot 406 Toruń | 2005-10-23 13:15:50 OK, dzięki ![]() |
t_kucyk Miłośnik FSO Peugeot 406 Toruń | 2005-10-23 13:38:23
Do wyprzedzania używam 5 tylko przy 120 i powyżej ![]() |
Kmicic Polonez Atu+ Lublin | 2005-10-23 14:41:58 Zazwyczaj włączam piątkę przy ok 2300 obr/min(85 -90 km/h) ale tylko na płaskiej drodze; podczas przyspieszania, czy nawet niedużego podjazdu staram się aby na piątce obroty nie spadły poniżej 2500. (silnik 1,6gli Bosch).
Co ciekawe, jak jeździłem 1,6 Abimexem, był on wyraźnie elastyczniejszy, bez problemu ciągnął na piątce od ok. 2100-2200 obr (tj. od 80 km/h). Przełożenia mostów w obu autach były takie same. |
skrap Polonez Caro Ostrow Wlkp | 2005-10-23 18:12:17 a ja mam takie pytanie przy jakich obr osiagacie predkosci np 90-100 i 110..
bo ja mialem 90 przy 2500 obr/min lecz teraz cos mu sie pomylilo i ta sama predkosc mam przy obrotach 2800 -3000obr/min.. (plaska droga i piaty bieg) |
pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2005-10-23 19:28:29
dobre pytanie. Ja przy 2500 mam około 80km/h. A 110 to już ok 3500 obr., nie pytaj dlaczego bo sam nie wiem, licznik mi na pewno nie przekłamuje bo porównywałem min. z Escortem '98 a most tez mam standardowy .. |
falk20 FSO polonez 1,6gli Jaworzno | 2005-10-23 19:30:57 Podejrzewam ślizgające się sprzęgło. |
pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2005-10-23 19:41:18
w moim przypadku na pewno nie, bo samochód ciągnie równo na każdym biegu, gdyby się sprzęgło ślizgało to opornie by przyspieszał .. poza tym na 4 biegu obroty są adekwatne do prędkości .. |
cwaniak Miłośnik FSO Fiat 125p kombi "Brzydgoszcz" | 2005-10-23 20:24:56
ja się zgadzam z kolegą
nigdy nie mów nigdy
nie może być tak, że raz się zgadza a raz nie |
-DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2005-10-23 23:33:25
mój przy 110 km/h na 5 biegu ma około 3200 obr/min (most standardowy) |
dreX POLONEZ 1,5 GLE radom | 2005-10-24 00:03:20 Jakby most sie slizgal przy takich warunkach pracy to sprzeglo by nie wytrzymalo trasy o dlugosci 50 km.
A jak ktos chce sprawdzic czy mu sie sprzeglo slizga to najlepiej podniesc tyl w samochodzie i dac gazu na piatce i sprawdzic co pokasuje obrotomierz i pedkosciomierz. Jesli ktos sie boji wibracji to niech kola zdejmie. ![]() |
DooMinick FSO 1500 Kraków | 2005-10-24 00:35:11
Aaaa, to mozesz byc w 100% pewny Sierra 92' mojego ojca klamie jak z nut, kazdy woz jadacy obok ma 90, jak ona ma 100, a max. jechalem nia 225(tiaa, 2.0 DOHC 120KM i 225, taaa Jasiu). |
berek33 Miłośnik FSO Poldi 1.6 GLE+LPG Świdnica i Wrocław | 2005-10-24 08:21:15 U mnie koniec zielnego pola na obrotomierzu (3500 rpm) równa się prędkością ok. 125 km/h i jest to wskazanie prawidłowe. Mowa oczywiście o jeżdzie na V biegu. Mogą byc niewielkie przekłamania ale nie o np. 1000 rpm-ów.
Zreszta zapraszam do pobrania tabeli z danymi odnośnie predkości obrotowej silnika na poszczególnytch biegach i predkosciachKLIK |
pablo_fso Miłośnik FSO R.I.P. Polonez Atu p ... Wola | 2005-10-24 08:31:54 hehe temat był już wielokrotnie wałkowany, jakoś nie wierzę w slizgające się sprzęgło, bo to nie stało się nagle tylko nawet przy przebiegu 50 tys było tak samo, teraz mam 120 tys i nic sie nie zmieniło. Poza tym takie objawy bym zauważył jakby mi się sprzęgło ślizgało .. moje obroty na 5 biegu są identyczne jak dla Poloneza 1.5GLE, na 4 już nie .. no i nie mam pojęcia WHY ??a jak najlepiej sprawdzić czy sprzęgło się ślizga skoro samochód dobrze przyspiesza na 5 biegu ? |
berek33 Miłośnik FSO Poldi 1.6 GLE+LPG Świdnica i Wrocław | 2005-10-24 08:56:50 ja podejrzewam , ze u Ciebie pablo_fso to nie bedzie sprzęgło tylko zle wskazujacy obrotek. Jak mozesz porownywac do SLE skoro to stare auto tak samo jak i sierra ( ktos tam pisał) . Proponuje porownanie z wiarygodnym autem czyli FSO , z nieduzum przebiegiem , w miare nowe i oczywiscie takie , w ktorym wskazania zgadzaja sie z tabelą ( np. U mnie ) |
Ambrosios Miłośnik FSO Warszawa | 2005-10-24 09:08:37 A ja mam wrazenie ze wraz ze zuzyciem sie opon (czy spadkiem cisnienia) maleje realny obwod kola. Przy mniejszych kolach mamy zatem albo mniejsza predkosc przy tych samych obrotach albo uzyskujemy taka sama predkosc kosztem wyzszych obrotow. Wlasnie to u siebie zaobserwowaliscie. Spadek srednicy kola o 1cm to bedzie pi straty obwodu, czyli ponad 3,14 cm Nalezaloby przeliczyc teraz zmiane predkosci obrotowej silnika, mi sie nie chce. Dodam tylko ze mniejsze kola oznaczaja jednoczesnie wzrost dynamiki.
|
automatic | 2005-10-24 12:13:11
to ja policzę 3,14 cm = 0,0314m razy np. 4000 rpm x 60minut = 7,536 km/h przy przełożeniu całkowitym 1:1 zespołu napędowego -ale trzeba to urealnić polonez przełożenie całkowite dla V-0,803 i mostu 3,91 ma razem 3,14
to dzielimy uzyskaną wartość 7,536km/h przez 3,14 co da nam uwaaaaaaagaaaa !!!! niesamowite 2,4 km/h i TY to czujesz ????? |