MotoNews.pl
  

Gaz w Astrze I 1.6 16v z metalowym kollektorem za 3.5tys?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, wlasnie kupilem Astre I z roku 98, jest to jak w temacie silnik 1.6 16v.
Zadzwonilem po gazownikach po kilku i sie okazalo ze nie bedzie to tani gaz za 1800, a za 3500.
na pytanie "jakto? "
uslyszalem odpowiedz, "bo jest to wielotrysk z dolotem powietrza od spodu" i ze sie nieda zainstalowac instalacji taniej.

Pytam sie fachowcow, ktorzy mi bezinteresownie odpowiedza jak to tak naprawde jest?

Czy ktos w takim samochodzie ma tania istalacje?

Pozdrawiam
Ales'
  
 
Jeśli to jet 1.6 16v ecotec moc101km to mam w nim zainstalowaną tanią instalację ale nie polecam jej lepiej dołóż jeżeli masz z kąd i weż sekwencję, pozdro VTG
  
 
Witam,
Gdybym miał raz jeszcze zakładać gaz to na pewno założyłbym IVgen. Też mam 1.6 16V i mam II gen. auto jeździ ok ale jednak "trochę" mu brakuje do beny - jest to odczuwalne szczególnie w zakresie wysokich obr. (4.5 do max czyli 6.5tyś/obr).
  
 
Witam. <br>Do swojej Astry II 1,6 8V z aluminiowym kolektorem proponowano mi założenie instalacji BRC Blitz.Już w trakcie montażu okazało się,że znalazła się kolejna 2-ga sonda lambda i cena instalacji z 1600zł wzrosła do 2300,bo trzeba do tego zestawu dołozyć jakieś ustrojstwa które będa oszukiwać obie sondy i następne które ma resetować błędy komputera samochodu. I niech coś z tego zacznie szwankować!!!!!!Bez sensu. Musiałem poszukać taniej sekwencji i od tygodnia jeżdżę na BRC Sequent 24.Ogólnie jak na razie w miarę przyzwoicie-spadek mocy niewyczówalny,obroty równe,tylko spalanie mogło być niższe-średnio 10,6l w cyklu mieszanym miasto2/3 trasa 1/3.Mam tylko nadzieję ,że po regulacji- po 3-cim zbiorniku-będzie lepiej ale do tego czasu muszę się pomęczyć. <br> <br>

[ wiadomość edytowana przez: yakoto dnia 2005-10-06 21:54:09 ]
  
 
Witam ponownie,
dziekuje wszystkim za wypowiedzi

wiadomo ze instalacja nowszej generacji bedzie napewno lepsza pod kilkoma wzgledami, ale placenie >1000zl tylko za to ze bedzie palilo o 0.5-1.0litr mniej, no i mniejszy spadek mocy (ale przy takim silniku to i tak tej mocy wystarcza, tak mysle, by powyprzedzac - przeciez nie jest to samochod do celow sportowych).

Szkoda tylko ze jak przed zakupem sie pytalem gazownikow jaka instalacja to mnie poprostu oklamali mowiac ze do kazdej astry to bedzie max 2000zl .

Ale poki co mam jeszcze kilka dni na decyzje, takze jak by ktos mial jeszcze jakies doswiadczenie w tym temacie, to z checia je przeczytam

Pozdrawiam i dziekuje raz jeszcze za informacje.
Ales'
  
 
Jeśli jeżdzisz spokojnie to II gen montuj a i w kieszeni zostanie "pare" złotówek...
Powodzenia
  
 
Witam.
Możesz spokojnie u dobrego fachowca zakładać instalację 2 generacji .
Jednak te autka lubia mieć problemy z wolnymi obrotami po pewnym czasie ale to z powodu zanieczyszczania się przepustnicy i sterownika wolnych obrotów.
Silnik jest generalnie wytrzymały na gaz a 98 rocznik nie ma jeszcze systemu OBD. czyli nie ma 2 sondy lambda.
  
 
hej,

to w takim razie decyduje sie na II generacje
tylko moze ktos doradzi dobrego fachowca na Podlasiu?
ewentualnie Wawa.

I takie pytanko, co ile wymieniac swiece i przewody, i jakiej firmy
(chodzi oczywiscie o astre).

Pozdrawiam
Ales'
  
 
Świece wymieniam co 20-30kkm.
Przewody mam oryginalne ale już się kończą (80kkm na benie +60kkm na gazie).
Większość jeździ na świeczkach NGK i takie też poleca. Stosuj dedykowane do danego modelu; nie wierz w "specjalne do gazu".
A przewody... właśnie stoję przed tym dylematem.
Czytałem dużo dobrego o NGK, BOSCH-ach i PowerTec-u. JANMOR natomiast to przeciwny biegun.
Zakupiłbym oryginalne ale w ASO poszaleli. Za taką przyjemność życzą sobie 195PLN za SZTUKĘ! x4= 800PLN
  
 
alesm
ja ostatnio byłem w firmie Jurand, na składowej, wjeżdżasz jak do zajezdni autobusowej,prosto do końca, będzie duzy szyld

robili mi tam regulację instalki i jest ok,konkretni ludzie,znają się na rzeczy

na forum od czasu do czasu bywa gościu,nick ma bodajże sosenmc
poszukaj go na liscie,napisz,lub zadzwon, wiem ze montuja gaz gdzieś na tysiąclecia pp.
dla forumowiczów zniżka.

aha,ludzie polecają jeszcze na ul.Zacisze w mototransporcie-wjezdzasz od 27-lipca
ale jak w tamtym roku robiłem rozeznanie, to ceny mieli pare stówek wyższe niz u konkurencji

Cytat:
problemy z wolnymi obrotami po pewnym czasie ale to z powodu zanieczyszczania się przepustnicy i sterownika wolnych obrotów.



croma, a gdzie jest ten sterownik wolnych obrotów?
i jak czyscić przepustnice?czy to chodzi o ten motyw z wodą?

potwierdzam,że na gazie obroty potrafia falować.
myslałem,że ten typ tak ma,ale widzę że może cos by sie dalo z tym zrobić
  
 
Witam.
Przepustnica jest przepustnicą a silnik krokowy wolnych obrotów jest dobudowany w jej pobliżu. Jeśli masz książkę obsługi to tam to wszystko znajdziesz.