Omega b 2,5 td strasznie szarpie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam takie problem przy delikatnym przyspieszaniu od obrotow 1500 do 1800 zaczyna szarpac calym autkiem ,ale przy dynamicznym przyspieszaniu ten problem nie wystepuje , czytalem na forum ale nikt nie dał pewnej odpowiedzi czy to jest jednak wina pompy wtryskowej ? w omci wszystko powymieniane ,koncowki wtryskiwaczy ,filtry , itp.
  
 
miałem identyczne objawy i powodem okazał się uszkodzony wtryskiwacz sterujący ( ten z kabelkami i kostką koszty hmm używany 400 zł z tym ze ja miałem problem z szarpaniem w całym zakresie obrotów , chociaz zaczeło się jak u ciebie najpierw tylko przy niższych w mądrych ksiązkach pisza ze to własnie objawy uszkodzonego, uszkodzonych stryskiwaczy - radzę sprawdzić.... a co mówi KOMP?? Pozdrawaiam
  
 
wtrysk ster. na 4 cyl. jest sprawny ma opornosc ok 100 om ale czy on działa poprawnie nie wiem ,kontrolka bledu silnika zapala sie tylko przy niskich obrotach silnika np .jedziemy na 3 biegu i obroty spadna do 700obr/min ale to podobno ten typ tak ma , co do wskazan kompa to podaje bład 81, 82 , i chyba 92 ale nie jestem pewny musze jeszcze raz sprawdzic , z kodami błedów jesli chodzi o 2,5 td jest problem nigdzie nie ma ,wszedzie sa ale do benzyn .
... a mam pytanie ,po ilu tys kilometrów szarpanie sie nasiliło i wystepowało w pełnym zakresie obr. i czy wystepuje tylko przy delikatnym przyspieszaniu .
pozdr.
  
 
Już wszytsko wyjasniam - po pierwsze już nie szarpie bo wyminiłem ten wtrysk i w ogóle musiałem sporo podziaiałać żeby doprowadzić silnik do takiego stanu w jakim jest teraz a problem był z elektroniką - jak porusząło się przewodami odchodzącymi z tego wtrysku to zaczynał szarpać Po drugie po wymianie wtrysku znikneły mi błędy 81, 82 i 92 i teraz tłumacze jak one się mądrze nazywały na " Diagnozie sterowników Opel Diesel EDS"
81 Czujnik ruchu iglicy
Przerwa
82 Czujnik ruchu iglicy
Błędny
92 Sterowanie-regul.prędkości(FGR)
Przerwa/zwarcie do plusa
W sumie zaczoł mi szarpać bardziej po około tysiącu km chociaz na to nie zwracałem uwagi i niecche wprowadzać w błąd a szarpanie, jak już nasiliło swoją częstość to wystepowało w kazdym zakresie obrotów niezależnie od stylu jazdy. Pozdrawiam i pomyślnej naprawy życzę
  
 
Dzieki za info , teraz wiem na czym stoje ,jak znajde chwilke wolna to zabieram sie za to ,po prostu odłacze ten kabelek od wtryskiwacza i pojade sprawdzic moment szarpana ,jesli bedzie szarpac w calym zakresie obr. to bedzie wynikało ze wtrysk steruj.
działa ale niepoprawnie

- z jakiego zródła załatwiłes sobie wtryskiwacz sterujacy ?

" musiałem sporo podziaiałać żeby doprowadzić silnik do takiego stanu w jakim jest teraz" co jeszcze powymieniałeś ?

pozdr.
  
 
Wtryskiwacz kupiłem na tzw. Szrocie z auta które przyjechało o własnych siłach 20 minut przed moim przyjściem nie mogli go nawet od razu wyciągnąc bo jeszcze silnik był gorący heheh

W mojej omesi jak do tej pory wymieniłem:
- rozrząd łańcuchy i cąły soprzęt rolki napinacze ( przepraszam ale sie na tym nie znam) + koło łańcuchowe x 3 tak jest na fakturze
- pompa wtryskowa została oddana do pełnej regeneracji w serwisie bosha
- kupiłem regenerowany rozrusznik z roczną gwarancją
- pompa wspomagania została równiez zregenerowana
- wiadomo wymiany wszystkich płynów olejów itp.
- wymiana chłodnicy, wiska, nagrzewnicy
- wymiana paska wieloklinowego
- nowiuteńki akumulator
- wymaina wszystkich filtrów
- simering wału korbowego

ogólnie silnik ideał w tej chwili... poza tym owszem zostało mi jeszcze kilka szczegółów ale narazie kasy brak Pozdrawiam
  
 
Witam
w koncu odłaczyłem ten kabelek od wtrysku sterujacego i okazało sie ze zapaliła sie odrazu kontrolka błedu i podczas jazdy cały czas
swieciła ,szarpanie mineło ale brak mocy silnika , przewaznie jak silnik przekroczy 2500 obr to oma przyspiesza niesamowicie ,a tu nic , tak ze kiedys sprawdze jeszcze cisnienie sprezania na poszczegulnych cylindrach i jeszcze raz wtryskiwacze

- jaki masz przebieg ze tyle rzeczy cza było powymieniac ?
to ponad 5tys zł wpakowałes albo wiecej

ja mam 182tys przywiazłem ja z francji miesiac temu
pozdr.
  
 
przebieg....hmmm nie mam pojęcia jaki jest faktyczny bo dostrzegłem ślady cofania licznika (dopiero jak zmieniałem żarówki w zegarach ) :/ na blacie jest 144 tysiące. W ogóle to jest mój pierwszy samochód i.... naciołem się strasznie - wpakowałem około 7 tysięcy a została mi blacharka i kilka drobnostek.... niestety Za to nie zamieniłbym Omegi na żadne inne auto - uwielbiam ten samochód jeździłem wieloma autami bo motoryzacja to moja pasja ale zadne nie sprawiło mi tyle radości co moja Omega Uważam że z aut w tym przedziale cenowym i wiekowym niema nic co by dowórwnywało Omedze pod względem komfortu i użytecznosci zarazem - ja mam kombi
  
 
Cytat:
2005-09-09 14:25:49, ARECKY pisze:
... ogólnie silnik ideał w tej chwili... poza tym owszem zostało mi jeszcze kilka szczegółów ale narazie kasy brak Pozdrawiam



Nie chcę straszyć, ale została ci jeszcze turbinka, głowica z bebechami, pierścienie................
  
 
Turbina jest w stanie idelanym - nic nie kapie olejem itd. Głowica, pierścienie korbowód i inne części też są w dobrym stanie wiec niema potrzeby ich wymieniać chociąz widomo - remoncik to zawsze by się przydał. Z rzeczy na wczoraj musze wymienić pompe podciśnieniowa układu wspomagania hamowania vacum :/ bo mi hamulec twardnieje po kilkukrotnym naciśnięciu na odpalonym silniku noo ale narazie jestm sobie chory leze w domku i oglądam tvn Turbo heheh Pozdrawiam
  
 
Witam
podejrzewam ze te moje szarpanie spowodowane jest zaslepieniem zaworu recyrkulacji spalin bo w ksiazce wyczytałem ze czesc spalin wpadajace do komory spalania znacznie opóznia zapłon i redukuje azot w spalinach ,ale jak przywróce recyrkulacje to autko nie chce jechac ,zaczyna przyspieszac dopiero od ok 3000 obr
  
 
Witam
@arecky powiedz ile kosztowaly czesci rozrzadu..?
rozumiem ze sam tego nie robiles i niewiesz co jeszcze jest potrzebne do wymiany tych czesc.. chodzi mi o uszczelki jakies inne pierdolki itp.
pozdr
  
 
wiem że w "normalnym" warsztacie wymiana rozrządu w bejcy koszowała znajomego 3.5 tys złotych (wiadomo - ten sam silnik) ja dałem niecałe 1,5 tys. u znajomego a konkrety - prosze bardzo hehe podaje tylko to co było na fakturze Pozycja 1 i 2 łańcuch rozrządu obydwa po ok. 100 zł potem następne trzy pozycje to: koło łańcuchowe za 150 zł , koło łańcuchowe za 140 zł i jeszcze koło łańcuchowe za prawie 100 zł i ślizg?? za 60 zł - moge się zapytac co jeszce było potrzebne ale wiesz kolego że prawdziwi magicy nie zdradzają swoich sztuczek hehehe tzn. mechanicy POZDRWAIAM
  
 
Witam,

Cytat:
2005-09-06 00:15:50, guuma pisze:
mam takie problem przy delikatnym przyspieszaniu od obrotow 1500 do 1800 zaczyna szarpac calym autkiem ,ale przy dynamicznym przyspieszaniu ten problem nie wystepuje , czytalem na forum ale nikt nie dał pewnej odpowiedzi czy to jest jednak wina pompy wtryskowej ? w omci wszystko powymieniane ,koncowki wtryskiwaczy ,filtry , itp.




......i co usunąłeś to szarpanie?, jeśli tak to napisz,

... bo u mnie zaczyna się coś podobnego, jak jadę na ciepłym silniku pod górę albo po równym z prędkością od 80-90 lekko dodając prędkość słyszę takie turbulencje w klektorze wydechu, a gdy dam w rurę to cichnie i przyspiesza, gdy trzymam 80-90 to dudnią spaliny, lekko puszczę gaz to cichnie. podejrzewam że to wtrysk sterujący tak jak pisali koledzy z forum.


pozdr.Tomek
  
 
Witam,
U mnie też delikatnie szarpie (2,5 td z 1997 roku) ale tylko tak przy okolo 1000 obrotow....jak np delikatnie wciskam gaz na 1 wszym biegu.
Być może to słynny wtryskiwacz. Dodam też, że strasznie mi kopci jak dodaję gazu na postoju lub jak przyśpieszam. Trudno zapalić po rozgrzaniu silnika. Zaskakująco mało pali bo niecale 7 litrów w trasie. Ogólnie wszystko jest w pożądku. Sądze ze możę to być albo wtryskiwacz, może końcówki wtrysków albo recyrkulacja powietrza. A może samo paliwo, bo wiadomo jak jest teraz na stacjach .
W sparawie rozrządu to słyszałem że wymienia się go podczas remontu kapitalnego silnika, może to nie prawda nie wiem, jeszcze to sprawdze. Bo remont kapitalny to chyba ponad 500 000 km....

Pozdr
Tomek
  
 
Witam,

dzisiaj moja oma mnie zaskoczyła, zaczyna przerywać tak jakby nie dostawała paliwa, ale tylko na 4 biegu sprawdziłem to na trasie na 3 biegu idzie jak burza(skrzynia automat), przyjechałem jakoś do domu, silnika nie gasiłem zajrzałem pod maskę niechcący ruszyłem tą grubą wiązkę kabli co idzie do do tych trzech wtyków z boku akumulatora i silnik zgasł. Poruszałem kilka razy przy włączonym zapłonie ale zgaszonym silniku i wyłączał się zawór odcinający paliwo i jakiś zawór w pompie wtryskowej pukał a na wyświetlaczu kompa awaria skrzyni biegów. Jakaś przerwa albo zwarcie we wiązce, będę sprawdzał.

Jeszcze dodam, że na module sterującym jest kod błędu 92
....a oczuwałem ,że coś z tempomatem nie tak.

pozdr.

[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2005-10-21 17:46:32 ]