Silnik 132 2,0. i dwa gaźniki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
silnik 132 2,0. i dwa gaźniki webera dwugardzielowe. czy da się założyć do tego gaz?? Może lepiej przerobić na jeden gaźnik.
  
 
Oczywiście, że da! Widziałem takie ustrojstwo, chyba w jakiejś hondzie. To była, z tego co pamiętam instalacja lovato. Najlepiej podjedź do dobrego instalatora, to ci skalkuluje taką operację.

A na jeden gaźnik, a feeeeeeeee
  
 
Czy u ciebie gaźniki kończa sie kominkami, czy masz tak jakaś puszke filtra?
Można np tak (idąc od silnika):
na wloty gaźników jest załozona "puszka zbiorcza", lub jest połączona z nimi 4ma rurami - zależy od ilosci miejsca. Na wlocie do puszki jest mikser palnikowy - średnica palnika proponuje jak średnica gardzieli w gaźniku (napisz jaką masz). Następnie połaczenie do filtra powietrza. Tu stozek może mieć za duza przepustowość i mozesz mieć prbl przy gwałtownym wdepnięciu, ale możesz spróbować.
Generalna zasada - przed mikserem muszą być jakieś elementy które spowoduą wzrost podciśnienia w mikserze (sam pierścień miksera nie wystarczy do stabilnej pracy) - są to filtr, zwężki, nawet rury dolotowe mają już jakiś opór.

Masz prbl bo 2 gaźniki są nastawione na max moc i to sie troche kłóci z dławieniem dolotu do LPG. Jeśli jeździsz na codzień to moze jednak sie pokusisz o normalny dolot. ALe próbować warto - do serii zawze można wrócić.
Acha - i nie rób wwiertek w gaźnik - to kowalstwo. ew rurki wprowadzone w gardziele - byle bezinwazyjnie i aby nie zasłonić zabytnio przelotów.


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
podzielam opinie olo z pomyslem wstawienia zwyklych miedzianych rurek ze splaszczona koncowka.zakladalem cos podobnego do BMW z gaznikiem 4-ro komorowym i chodzil na tym ukladzie lepiej niz na wymyslnym mixerze.Proste a skuteczne.
  
 
To coś w rodzaju mixera sonicznego było...
  
 
Wilk - mam pytanie w wątku -> Co oprocz mixera mozna przerobic dla dynamiki w aucie.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
jeszcze jedno? ile może kosztować instalka gazowa do silnika fiata 132 2,0 i gdzie we wrocku można założyć ( dobrze )
  
 
Jakart - Legnicka (teren rzeźni).

  
 
OLO, sorki dopiero teraz przeczytałem Twojego posta. Ale odpowiedź już chyba znasz
  
 
Cytat:
2004-01-08 19:50:51, rogacek pisze:
jeszcze jedno? ile może kosztować instalka gazowa do silnika fiata 132 2,0 i gdzie we wrocku można założyć ( dobrze )



Jakakolwiek do gaźnikowego Poloneza.
  
 
No fatk Piter. Masz rację. Przecież miksery takie same jak w dwugardzielowym.
  
 
o przepraszam - mikser do oryginalnego webera z DOHC jest inny niż do zwykłego polonezowskiego gaźnika!
Koszty instalki są identyczne, jedyny ból to aby dostać mikser do webera. Jest to podwójny palnik montowany wewnatrz puszki filtra (pagan ma taki)

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
No fak...tycznie Chodziło o oryginalne gaźniki
  
 
w ładziance mam taki.pytanie czy mozna zrobic przy tym oddzielna regulacje kazdegj przepustnicy
  
 
Cytat:
2004-01-12 17:25:53, PRZEMO2000dohc pisze:
w ładziance mam taki.pytanie czy mozna zrobic przy tym oddzielna regulacje kazdegj przepustnicy


tez mam taki do niego dochodzą 2 osobne rurki i na nich są zaworki do regulacji, w ten sposób wyregulowałem osobno obie przepustnice, ale jesli masz tylko 1 rurke to nie ma takiej mozliwości.
  
 
Cytat:
2004-01-08 19:53:10, WilK pisze:
Jakart - Legnicka (teren rzeźni).





niesamowici partacze, odradzam
(przegrzali mi tam silnik)
  
 
Cytat:
2004-01-12 17:25:53, PRZEMO2000dohc pisze:
w ładziance mam taki.pytanie czy mozna zrobic przy tym oddzielna regulacje kazdegj przepustnicy


Oczywiście mowa o seryjnym gaźniku jak się domyślam (po fotkach w profilu)? Bo przy dwóch podwójnych to chyba tylko jeden wkręt regulacyjny dla wszystkich przelotów, bo inaczej się tego chyba nie da ustawić .
  
 
Ale wykopalisko.

Cytat:
2004-01-04 17:10:07, OLO pisze:
Masz prbl bo 2 gaźniki są nastawione na max moc i to sie troche kłóci z dławieniem dolotu do LPG. Jeśli jeździsz na codzień to moze jednak sie pokusisz o normalny dolot. ALe próbować warto - do serii zawze można wrócić.
Acha - i nie rób wwiertek w gaźnik - to kowalstwo. ew rurki wprowadzone w gardziele - byle bezinwazyjnie i aby nie zasłonić zabytnio przelotów.



No, no ,no. Normalny dolot no. Przejść na jeden gaźnik po dwu podwojnych gaźnikach to jak harakiri tępym nożem.
  
 
Widziałem taką instalkę u mojego kumpla w hondzie prelude 2.0 i 2 gażniki.U mnie w mieście taka instalka stoji ok 2tys.zł i jak narazie chodzi mu bardzo dobrze.Ja sam mam taki silnik w 125p tylko że na wtrysku wielopunktowym z przepływomierzem (ty go nie masz)i instalacje lpg z wkładką przed nim i muszę ci powiedzieć że to nawet chodzi!
  
 
A jakie w tej Hondzie sa gazniki? - 2 poziome dwu gardzielowe? Czy moze dwa pionowe dwu gardzielowe?
I czy konstrukcji obie gardziele takei same i otwierane rownoczesnie, czy pneumatyka 2 giej przepustnicy?

A i najwazniejsze - jakie ma miksery? rurowe czy zwykle ktore zatykaja czesciowo srednice gardzieli?