Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() optymista79 Escort Kombi TD KRAKÓW | 2005-10-20 23:08:43 Witam.
Essi garażowany niestety pod chmurką, więc przy gruncie nawet -20stopni (tak było poprzedniej zimy a mówią, że obecna ma być sroga) Musi codziennie zapalać i wozić swoich Państwa do pracy ![]() Różnica w cenie niewielka- ok 30zł Ford zaleca 60-72Ah i 600-680A Wziąłbym większy dla świętego spokoju tylko czy nie będzie niedoładowany? Czy jest sens dawać więcej niż zelaca producent? |
![]() borys KOMBIca Konin | 2005-10-20 23:21:40 wstaw spokojnie 75. nie bedzie problemow, ja w swojej benzynce mam prawie 2razy wiekszy niz producent pisze i nie ma najmniejszego problemu. przed kupnem tylko sprawdz czy wielkoscia ci sie zmiesci ![]() |
![]() Vigen Escort 1,8 TD Mk VII Piotrków Trybunalski | 2005-10-20 23:49:22 Ja też proponuje Ci 75 Ah, ma sporo większy prąd rozruchowya o to przecież mroźnym rankiem najbardziej chodzi. Alternator w Esince zapodaje 75 Ah więc niedoladowaniem aku raczej nie musisz się bardzo przejmować. No, chyba że do pracy jedziesz 5 km po mieście ![]() ![]() Pzdr |
![]() biernus BMW 525 TDS automat Jastrzębie Zdrój | 2005-10-21 09:11:19 Mialem 3 letniego sznajdera bardzo wysluzony...... krecil ostatnio bardzo bardzo ciezko.
Od 2 dni mam nowego BOSCH SILVER 75/720 - kreci zdecydowanie lepiej, szybciej!. Przy +5 no problemo ;D Co Tobie polecam. Jak najbardziej tego 75 o rewelacyjnym pradzie rozruchu 760. Ile taka centra kosztuje? Ja za mojego z przesylka dalem 330. (bez oddawania starego) U mnie CENTRA 72/680 280 + trzeba oddac starego jak nie to +30 PLN - porazka! |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-10-21 10:13:40 Alternator w TD daje 72Ah wiec (wymienialem niedawno, widzialem jego tabliczke znamionowa), Wiec ani nie uzyskasz maksymalnej pojemnosci ani pradu rozruchowego. Bo nigdy nie naladuje Ci sie do pojemnosci 75Ah. I Jesli wielkosci bylyby proporcjonalne, to przy ladowaniu 72A osiagnalby prad rozruchowy w okolicy 730. tu zachodzi pytanie, czy to dla akumulatora zdrowo, by znajdowac sie w permanentnym stanie niedoladowania? Moze wtedy szybciej sie zasiarcza? Ja tego nie wiem.Ale Moze ktoś, kto zaznajomiony jest z tematem wypowie sie konkretniej?
|
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-10-21 12:20:16 Też raczej wziąłbym ten 75Ah, o ile różnica w cenie jest niewielka no i oczywiście, o ile aku wchodzi bez problemu pod osłonę podszybia. Obojętnie co wybierzesz, zima nie powinna być w tym roku dla twojego Essiego straszna, o ile świece żarowe ma OK.
|
![]() leszek30 escort mk VII warszawa-mokotów(górny) | 2005-10-21 22:49:01 troszkę mylicie pojęcia-Ah i A. Prąd ładowania alternatora mierzymy w Amperach.A alternatory w escortach w zależności od zastosowanego dają prąd od 55 do 70A(przy napięciu 13,5V i 6000obr/min).także akumulator 65Ah jest rozwiązaniem optymalnym.chyba że zależy Ci na prądzie rozruchowym z tego pojemniejszego aku.Tylko że moim skromnym zdaniem akumulator 75Ah będzie niedoładowywany.pozdro.. |
![]() borys KOMBIca Konin | 2005-10-21 23:37:28 darmcdoman - pytanie co bardziej szkodzi minimalne niedoladowanie czy wyciskanie ostatnich Amperow przy rozruchu dizla przy mrozie......
FAROW - akumulator cechuje nie tylko prad rozruchowy (A) ale rowniez jego pojemnosc (Ah). Przy rozruchu silnika w mrozie zwlaszcza zuzytego silnika liczy sie ten pierwszy parametr, drugi liczy sie jezeli ktos chce miec pewnosc odpalenia samochodu np. po dlugim postoju z wlaczonym radiem, swiatlami itp. Jezeli ktos czesto i dlugo zastawia samochod na postojowkach i awaryjkach z podlaczona przyczepa to musi zadbac o to zeby akumulator mial odpowiednio duzy zapas pradu aby po takim postoju zakrecic rozrusznikiem. Tak jest wlasne w moim przypadku..... i gwarantuje ci ze silnik pali 'na dotyk' a pobor pradu nie jest wiekszy niz producent podaje. W skrocie potrzebuje dlugo pradu a nie duzego chwilowego. Co do niedoladowania to raczej jest ono bardzo znikome, bo po 2 latach uzytkowania mial mierzona pojemnosc i ma ja w normie. Ogolnie pracuje juz prawie 5 lat (minie w listopadzie) |