MotoNews.pl
  

Centra futura 65Ah 680A czy 75Ah 760A który wybrać 1,8 TD?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Essi garażowany niestety pod chmurką, więc przy gruncie nawet -20stopni (tak było poprzedniej zimy a mówią, że obecna ma być sroga) Musi codziennie zapalać i wozić swoich Państwa do pracy

Różnica w cenie niewielka- ok 30zł
Ford zaleca 60-72Ah i 600-680A
Wziąłbym większy dla świętego spokoju tylko czy nie będzie niedoładowany?
Czy jest sens dawać więcej niż zelaca producent?
  
 
wstaw spokojnie 75. nie bedzie problemow, ja w swojej benzynce mam prawie 2razy wiekszy niz producent pisze i nie ma najmniejszego problemu. przed kupnem tylko sprawdz czy wielkoscia ci sie zmiesci ........ale wejdzie
  
 
Ja też proponuje Ci 75 Ah, ma sporo większy prąd rozruchowya o to przecież mroźnym rankiem najbardziej chodzi. Alternator w Esince zapodaje 75 Ah więc niedoladowaniem aku raczej nie musisz się bardzo przejmować. No, chyba że do pracy jedziesz 5 km po mieście a, to wtedy wskazany wyskok dwa razy w tygodniu gdzieś dalej
Pzdr
  
 
Mialem 3 letniego sznajdera bardzo wysluzony...... krecil ostatnio bardzo bardzo ciezko.
Od 2 dni mam nowego BOSCH SILVER 75/720 - kreci zdecydowanie lepiej, szybciej!. Przy +5 no problemo ;D
Co Tobie polecam. Jak najbardziej tego 75 o rewelacyjnym pradzie rozruchu 760. Ile taka centra kosztuje? Ja za mojego z przesylka dalem 330. (bez oddawania starego) U mnie CENTRA 72/680 280 + trzeba oddac starego jak nie to +30 PLN - porazka!
  
 
Alternator w TD daje 72Ah wiec (wymienialem niedawno, widzialem jego tabliczke znamionowa), Wiec ani nie uzyskasz maksymalnej pojemnosci ani pradu rozruchowego. Bo nigdy nie naladuje Ci sie do pojemnosci 75Ah. I Jesli wielkosci bylyby proporcjonalne, to przy ladowaniu 72A osiagnalby prad rozruchowy w okolicy 730. tu zachodzi pytanie, czy to dla akumulatora zdrowo, by znajdowac sie w permanentnym stanie niedoladowania? Moze wtedy szybciej sie zasiarcza? Ja tego nie wiem.Ale Moze ktoś, kto zaznajomiony jest z tematem wypowie sie konkretniej?

  
 
Zdecydowanie nie jest to zdrowe dla akumulatora jak jest satle niedoładowany, ale w tym przypadku, tj, 72 czy 75 A nie stanowi to problemu! Gorzej u kolegi który pisze ze ma prawie 2 razy taki aku jak podaje fabryka! To znaczy ze moze silniczek byc zajechany skoro ktos taki wielki aku walnoł! A akumulator w takich warunkach dużo szybciej traci swoje właściwości!!
  
 
Też raczej wziąłbym ten 75Ah, o ile różnica w cenie jest niewielka no i oczywiście, o ile aku wchodzi bez problemu pod osłonę podszybia. Obojętnie co wybierzesz, zima nie powinna być w tym roku dla twojego Essiego straszna, o ile świece żarowe ma OK.
  
 
troszkę mylicie pojęcia-Ah i A. Prąd ładowania alternatora mierzymy w Amperach.A alternatory w escortach w zależności od zastosowanego dają prąd od 55 do 70A(przy napięciu 13,5V i 6000obr/min).także akumulator 65Ah jest rozwiązaniem optymalnym.chyba że zależy Ci na prądzie rozruchowym z tego pojemniejszego aku.Tylko że moim skromnym zdaniem akumulator 75Ah będzie niedoładowywany.pozdro..
  
 
darmcdoman - pytanie co bardziej szkodzi minimalne niedoladowanie czy wyciskanie ostatnich Amperow przy rozruchu dizla przy mrozie......

FAROW - akumulator cechuje nie tylko prad rozruchowy (A) ale rowniez jego pojemnosc (Ah). Przy rozruchu silnika w mrozie zwlaszcza zuzytego silnika liczy sie ten pierwszy parametr, drugi liczy sie jezeli ktos chce miec pewnosc odpalenia samochodu np. po dlugim postoju z wlaczonym radiem, swiatlami itp. Jezeli ktos czesto i dlugo zastawia samochod na postojowkach i awaryjkach z podlaczona przyczepa to musi zadbac o to zeby akumulator mial odpowiednio duzy zapas pradu aby po takim postoju zakrecic rozrusznikiem. Tak jest wlasne w moim przypadku..... i gwarantuje ci ze silnik pali 'na dotyk' a pobor pradu nie jest wiekszy niz producent podaje.
W skrocie potrzebuje dlugo pradu a nie duzego chwilowego. Co do niedoladowania to raczej jest ono bardzo znikome, bo po 2 latach uzytkowania mial mierzona pojemnosc i ma ja w normie. Ogolnie pracuje juz prawie 5 lat (minie w listopadzie)