MotoNews.pl
4 2.0 Dobór zwężki - Gaz (111705/27) - NT
  

2.0 Dobór zwężki - Gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam 2.0 ie komp Bosch + zapłon Digiplex.
"Parownik" podcisnieniowy Lovato ( został po 1.5 ) z małym przebiegiem.
Jaki bedzie optymalny rozmiar zwężki do gazu?
Jazda raczej dynamiczna.
Pozdro.
  
 
Ja w takich przypadkach stosuje metode prob i bledow. Zaczalbym od rozmiaru trabki z 1,6GLi i szedl w kieruku wiekszego przelotu.

A tak poza, masz jakies fotki swojego Fiata po skonczonych pracach?
  
 
Fotki wrzuce jak bedzie polakierowany narazie testy.

Może ktoś pomierzy swoją sprawdzoną zwężke z swojego DOHC?
  
 
Cytat:
2005-08-27 19:42:56, kondziol pisze:
Witam. Mam 2.0 ie komp Bosch + zapłon Digiplex. "Parownik" podcisnieniowy Lovato ( został po 1.5 ) z małym przebiegiem. Jaki bedzie optymalny rozmiar zwężki do gazu? Jazda raczej dynamiczna. Pozdro.

moim skromnym zdaniem :
kup mikser palnikowy i się nie wysilaj -bo i tak PEŁNĄ dynamikę to masz na benie - a lpg to ,, economy mode"
zawsze parę procent mniej mocy ,ale elastyczność to od 1700rpm na 3-ce się zbiera (mam 2.0ie+lpg -wacum 1generacja)
  
 
Witam!

Czy instalacje gazowa zamontowana przy 1,5 mozna bezproblemowo podlaczyc do 2.0??? cos trzeba zmienic dokupic?? I jeszcze jedno ile pali gazu taka "bestia" pod maska??
  
 
wszystko zalezy od samego motoru
u mnie przed remontem silnika (bral olej, graly panewki, wal korbowy byl do wymiany, korbowody niewywazone, gaznik rozwalony itp) lykal po miescie do 20litrow gazu na setke (ale mimo braku kilku konikow pokazywal jeszcze co potrafi ) po kilku regulacjach zeszlo spalanie do ok 14-15 na setke.

obecnie moje 2.0 jest po remoncie i na dotarciu wiec jezdze tylko na benie a spalanie ksztaltuje sie nastepujaco - trasa ponizej 7,7 -8 litrow na setke a miasto ok. 11 litrow na setke. Oczywiscie jako ze auto jest na dotarciu to w chwili obecnej nie przekraczam ok 2700 obrotow i maxa 100kmh. dodam ze glowica jest po "dlubnieciu", auto lekko odchudzone
  
 
OK. To spalanie jest w miare bo moje 1,3 pali ok 13-14 w miescie wiec bardzo nie odczuje na spalaniu. A kwestia opalacalnosci inwestycji w taki silnik?? Polecacie ?? czy trzeba miec sporo kasy zeby utrzymac fure z takim silnikiem??? A'propos zwezki, przy moim reduktorze trzebaby wymienic tylko rurki jezeli chcialbym 2.0 czy caly reduktor??
  
 
Jesli zrobisz porzadny remont to pozniej utrzymanie silnika to wlasciwie tylko zmiana oleju. Co do instalacji LPG, jesli chcesz zachowac obecny mixer to musisz zalozyc gaznik od poldolota (ja tak mam i nie narzekam). A jesli chodzi o reduktor to zalezy jaki masz. Jesli jest to reduktor do zbyt malej mocy silnika to auto moze palic wiecej i bedzie mialo gorsza dynamike.
  
 

Co do kosztów eksploatacji, u siebie na 1.6 gli w gazie 25- 27l wystarczało na 300 km czyki jakieś 8,5-9 litra na setke. Jak wrzuciłem 2.0 to wskoczyło na 11 na trasie przy swobodnej jeździe ( nigdy nie moge przejechać spokojnie 300 km żeby sprawdzić minimalne zużycie). Ale jak przycisnąłem 170-180 km/h na trasie przez jakieś 100 km to wskoczyło mi na 17l/100km. W mieście jak chcesz poszaleć to musisz liczyć się z podobnymi kosztami. Ale Warto się pobawić w przekładke i dorzucić pare litrów na 100, uwierz...
  
 
U mnie w 125p silnik 2.0dohc wtrysk przerobiony na gaz instalka lavato to zwężka ma ok 45mm była 35 ale silnik był słabiutki więc powiększyłem.Co do parownika od 1.5 to nie polecam bo może nie wydolić z gazem na 2.0 lepiej poszukać większego.Spalanie to w miastku do 14-15 trasa 10.POZDRÓWKA
  
 
U mnie w 125p silnik 2.0dohc wtrysk przerobiony na gaz instalka lavato to zwężka ma ok 45mm była 35 ale silnik był słabiutki więc powiększyłem.Co do parownika od 1.5 to nie polecam bo może nie wydolić z gazem na 2.0 lepiej poszukać większego.Spalanie to w miastku do 14-15 trasa 10.POZDRÓWKA