MotoNews.pl
  

Rurka miedziana wielozawór - reduktor

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich,
Im baczniej sie przygladam mojej instalacji, tym wiecej ciekawostek odkrywam. Poczytalem przepisy i jest tam jak wół ze rurki miedziane maja byc w gumowej oslonie.
Ja mam bez oslony gumowej. Po prostu miedziana rura. zarowno pomiedzy wielozaworem a reduktorem a takze pomiedzy zaworem od taknowania a welozaworem.
Czy to tak sie montuje zazwyczaj, czy to kolejna kefa, ktora panowie "mechanicy" zrobili?
Jak macie w swoich autach?

Drugie pytanie dotyczy zamocowania rury pod podwoziem. Za pomoca czego macie to przymocowane?

I jeszcze pytanie do Escortowcow. Ktoredy macie puszczona rurke? Bo u mnie nie mozna puscic tak, zeby nie zmniejszylo przeswitu pojazdu (w jednym miejscu jest tak ch..owo). A jak by sie chcialo ladnie to zrobic, to w jednym miejscu rurka powinna isc jakies 6cm od wydechu czyli tez niezgodnie z przepisami.
  
 
Ja mam rurki w osłonie mocowane do podłogi/innych przewodów za pomocą plastykowych zacisków do krosowania przewodów.
  
 
Cytat:
zacisków do krosowania przewodów.


Takich opasek samozaciskowych? Taki, no, pasek z "tarką" po jednej stronie?

Dobra, a jak mają inni? Bo coś mi się tu nie podoba...
  
 
Kamil_H

Potwierdzam,rurki powinny być w osłonie która je zabezpiecza,najczęściej stosowaną jest osłona poliwynylowa.
Minimum co 70cm powinna być rurka mocowana(ustawodawca nie określił w jaki sposób).Najczęściej do mocowania w zakładach montażowych stosuje się odpowiednie uchwyty-obejmki z cieńkiej ocynkowanej blaszki i mocuje się taki przewód co (tak jest przynajmniej w moim zakładzie)35-40cm za pomocą blachowkrętów.
Opaski samozaciskowe można stosować również i wbrew pozorom
jeśli są odpowiedniej jakości to zapewniają dobre i trwałe mocowanie.
Wykorzystuje się je równiez do mocowania tam gdzie nie można wykorzystać oryginalnych obejmek-blaszek.
Przewód powinien być oddalony od części układu wydechowego w odległości 10 cm,jeśli zaś leży mniej niż 10 cm należy wykonać ekran termiczny na odcinku zbliżenia do układu.
To chyba wszystko.
  
 
Ja u siebie w Golfiźnie rurkę pod spodem mam w osłonie pomiedzy zaworem a butlą także.Przewód mam poprowadzony pod spodem od strony pasażera(tył) do kierowcy (przód) i dalej.Jest on jak pisałem w osłonie,takiej koszulce gumowej podajże a przymocowany jest za pomocą takich blaszek(dziwnych:nie rdzewieją) i wkrętów do spodu samochodu.Oczywiscie miałem jeden bubel ciekła mi woda do środka z tyłu ale poradziłem sobie.
  
 
No wlasnie, kurde a ja sie martwie, ze w koncu mi sie ta rura przetrze i bedzie ssssssssssssssssssss.......

is155: ile w Twoim zakladzie kosztuje wymiana takiej rurki? Pojade do jakiegos gazownika, ale chcialbym znac rzad wielkosci ceny, zeby nie dac sie naciagnac.