3 bieg nagrzewnicy caro + nie działa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie bo nagle niespodziewanie padł 3 bieg nadmuchu silnika nagrzewnicy w caro +, pozostałe działają , czy jest w skrzynce bezpieczników jakiś sterownik tego biegu czy jest to uzwojenie w silniku ?
  
 
to raczej włacznik...
załóz bezstopniowy mozna kupic oba rodzaje
  
 
Cytat:
2005-10-12 12:07:50, lukaszenty6 pisze:
to raczej włacznik... załóz bezstopniowy mozna kupic oba rodzaje


K**** M***** Łukasz, jak chcesz założyć bezstopniowy włącznik dmuchawy DO POLONEZA CARO PLUSAAAA???

Trig, musisz rozebrać przede wszystkim włącznik, może coś w nim sie uszkodziło (zsunął się kabel, czy może styk sie podwiesił/upalił). Nie wiem, czy wentylator jest sterowany przez elektronikę zintegrowaną we włączniku, czy zabudowaną przy silniku, ale pewnie miernik uniwersalny pomoże Ci rozwiązać tę zagadkę...
 
 
Trig... czytaj to co przytaczasz na forum.... dwudziesty drugi komentarz do artykułu, odpowiedź na punkt piętnasty....

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=118512&c=27&f=12
 
 
sorry nie zauwazyłem tego+ jak by było napisane PLUSA to co innego
  
 
robreg __nie kumam co z tym linkiem http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=118512&c=27&f=12
i o co chodzi , jakoś nie trybie dzisiaj
  
 
zepsułem

chodziło oczywiście o przywoływany przez Ciebie artykuł http://www.fsoautoklub.pl/?action=technika&id=111
jest tam:

Waszym zdaniem ...

15-stka: mam problem z 4 biegiem wentylatora.poprostu nie działa.nie bardzo wiem co sie mogło stać. caro+grzesiek

22-jka: Odpowiedź do punktu 15. Otóż cała dmuchawa w plusie jest skonstruowana w dość ciekawy sposób, pierwsze 3 biegi poprowadzone są poprzez opornik zmieniający napiecie zasilania na wentylatorze, im wyższy bieg tym bardziej zbliżamy sie do wartości napiecia 12V-14V czyli standardowej samochodu, 4 bieg z którym ty masz problem jest poprowadzony bezpośrednio z instalacji samochodu i jest zabezpieczony bezpiecznikiem znajdujacym sie w skrzynce z bezpiecznikami (kolor biały 25A) i być może przyczyna tkwi właśnie w tym bezpieczniku, polecam sprawdzić. Jeżeli bezpiecznik jest dobry to zostaje już tylko regulator a tutaj nie mam żadnego doświadczenia. /Mebig/
 
 
czyli moze byc uwalony oporniczek
  
 
o ile Mebig prawdę napisał... albo kabelek się spieprzył z konektorka...
 
 
opornik ?, ale on chyba nie jest w przełączniku montowany bo by się grzał jak diabli , przy właczeniu na bieg czwarty włacza się przekażnik w puszcze bezpieczników . czy tam czasem nie ma kontrolera -sterownika na pwm prędkości obrotowej ? gdzie by tu zdobyć schematy elekroniczne tych modułow ?
  
 
zamien przekazniki na chwile..

np z wentylatora chlodnicy na wentylatorek


one sa takie same.
  
 
przekaźnik jest ok , za to podobno gdzieś są rezystory motowane ale gdzie , może w dmuchawie czy jak ?
  
 
Cytat:
2005-10-12 15:14:37, Voy pisze:
zamien przekazniki na chwile.. np z wentylatora chlodnicy na wentylatorek one sa takie same.


VOY.... przecież to są wentylatory, ale CHŁODNICY a nie dmuchawy....
 
 
Cytat:
2005-10-12 15:27:30, robreg pisze:
VOY.... przecież to są wentylatory, ale CHŁODNICY a nie dmuchawy....



ekhm.. tu sie z toba niezgodze... tan w rogu po lewej jest od dmychawki. Wiem bo sprawdzalem organolepotycznie
  
 
Cytat:
2005-10-12 15:31:17, Voy pisze:
ekhm.. tu sie z toba niezgodze... tan w rogu po lewej jest od dmychawki. Wiem bo sprawdzalem organolepotycznie


OKej, nie bawiłem się jeszcze instalką elektryczną od plusiaka wchodze pod stół i odszczekuję....
 
 
Cytat:
2005-10-12 15:27:18, trig pisze:
przekaźnik jest ok , za to podobno gdzieś są rezystory motowane ale gdzie , może w dmuchawie czy jak ?



Płytka oporrnikowa jest montowana w obudowie dmuchawy, widac ja pod schowkiem 4 kabelki.
  
 
Cytat:
2005-10-16 15:21:04, iquest pisze:
Płytka oporrnikowa jest montowana w obudowie dmuchawy, widac ja pod schowkiem 4 kabelki.



Popieram, laduj pod schowek i obok wnetylatora jest wtyczka na 4 kable, przymocowania na dwie śruby, po wyjeciu zobaczysz płytkę ze ścieżkami i mozę się któraś poprostu przepaliła.
Acha i doadam ze to jest opornik który sterujtylko 3 pierwszymi biegami, czyli tak jak pisałem w zacytowanej tutaj mojej wypowiedz pod artykułem, po odpieciu tego rezystora działa tylko jeden najwyższy bieg dmuchawy.

[ wiadomość edytowana przez: Mebig dnia 2005-10-16 23:22:15 ]
  
 
rozkręcał ktoś może nagrzewnice od caro+ i wie gdzie jest klapa od zimnego/ciepłego powietrza w caro + ? ta klapa nie do konca się otwiera czy podnosi ale linka ciągnie poprawnie no i leci słabo ciepłe powietrze. jak dam wentylator na 4 i gwałtownie mocno skręce na grzanie to coś łupnie w konsoli i leci żar jak z tropiku skrecam obroty nadmuchu nagrzewnicy i po chwili znów słabiutko grzeje. gdzie ta pieruńska klapa lata ? pomożecie ?
  
 
A naprawiłeś już obroty wentylatora ????
  
 
tak , prawie , nigdzie nie można dostać płytki z rezystorami , lipa się robi z częściami do fso