Cykajaca cewka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam .. otoz najprawdopodobniej rozwiazalem swoj problem duszacego sie silnika i skaczacych obrotow. Wydaje sie ze byla to wina modulu w aparacie zaplonowym. Modul wymienilem na inny - uzywany (a raczej wymienilem caly aparat oprocz kopulki i palca). Do tego doszly nowiutkie przewody WN i czyszczenie cewki. O ile teraz samochod w trakcie jazdy zachowuje sie nadzwyczaj poprawnie o tyle na luzie przy 900 obrotach zaczyna dostawac dziwnych drgawek (ale twardo obroty trzyma). Posluchalem troche cewke WN i cos tam w srodku cyka ..tyka .. czy to moze byc wina tego ?

pzd
  
 
Cewka cyka, jest to wyraznie slyszalne. Taka jej uroda.
  
 
to w takim razie skad ta nierowna praca silniczka na 900 obrotach .. od razu mowie ze wszystko powyzej 1000 trzyma bardzo pieknie, zero drgan .. przy 900 potrafi zaszalec .. z nasluchu wynika ze zaplonow nie wyrzuca przez rure wydechowa.
  
 
odświeżę trochę temat bo dzisiaj znowu pojawiły się niepokojące objawy .. po zrzuceniu mojego Espero (2.0) na luz (powinno byc ok. 750 obr / min - poprawcie mnie jesli sie myle) a on na gazie jezdzi od 750 do 1000 i z powrotem. Przelaczylem na benzyne a obroty skoczyly do 1250 i trzyma (na luzie). Przystanalem to samo. Wylaczylem silnik, wlaczylem .. i juz spokojnie spadl do 750 obr/min i trzyma ... pomimo ze silnik dostaje niemilych drgawek.

Co to moze byc .. dzisiaj kupilem kopulke i palec .. wiec wymienie.. nastepnie chce cewke zaplonowa .. kable WN nowe, swiece rowniez ..

pzd
Tomek
  
 
czy to moze byc silnik wolnych obrotów ? ... przeczytalem ze cos takiego istenieje .. (nie mialem zielonego pojecia )

gdzie tego szukac w 2.0 ... prosze o dokladna lokalizacje

pzd dla wszystkich
  
 
jak z filtra powietrza idzie harmonijka gumowa wchodzi ona do kolektkora powietrza i od strony kabiny wchodzi czarne (plastik z metalem i kabelkami ) cudo przykręcone jest na 2 śrubki łepek jest na torx (gwiazdka). Odkręcasz ten silniczek krokowy wyjmujesz go uważając na gumowy oring, warto wyciągnąć ostrożnie wtyczkę lepiej go czyśćić ale uwaga bo może pęknąć plastikowa blokada, czyścisz metalową iglicę nic nie regulujesz i nie odkęcasz z niego bo czasami może się rozsypać. i jeszcze czyścisz wejście gdzie on siedzi w kolektorze za pomocą szmatki nawiniętej na bardzo cieńki śrubokręt aż szmatka (następna)będzie czysta i wtedy wkładasz go z powrotem i po pół roku powtarzasz czynność ciesząc się z w miarę płynnych obrotów


[ wiadomość edytowana przez: malin2 dnia 2005-10-25 12:15:05 ]
  
 
ok dzieki za info .. wlasnie zbadalem sytuacje na silniku i znalazlem .. dzisiaj albo jutro zabieram sie do dziela czyszczenia i dam znac jakie tego beda efety

pzd
  
 
jak by co to ja mam juz wprawe w czyszczeniu silnika krokowego
mam fotki-jak by cos-gdzie on jest i jak wyglada
Przy okazji tej wymiany warto sie zaopatrzyc w uszczelke chyba kolektora-niejestem pewien jak sie to nazywa-tam gdzie jest przepustnica-kiedys bym to nazwal gaźnikiem
bo przy okazji mozna sobie to cale wyczyscic