MotoNews.pl
8 Pony i LPG (119577/89) - NT
  

Pony i LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam pytanie slyszalem ze w gaznikowych instalacjach LPG zeby auto lepiej chodzilo lub bylo oszczedniejsze (teraz nie wiem w ktorym kosciele dzwoni) opuznia sie delikatnie zaplon, moze ktos obeznany w temayce LPG rozwieje wszelkie mity i legendy ktore slyszalem na ten temat.

Pozdrawiam CzEkCzEk
  
 
z takim pytaniem to na LPG forum
  
 
A nie chodziło czasem o przyspieszenie?? LPG ma stosunkowo wysoką liczbę oktanową więc można nieco go przyspieszać, ale jak będzie za dużo przyspieszony i włączysz na benzynę, mogą być kłopoty. No chyba że lejesz VP 100 oktanów. przyspieszenie może nieco zwiększyć moc. Sam coś przy tym grzebałem ale jakichś tam fajerwerków nie było a nie wiem czy to nie przez to dmuchnęło mi ostatnio uszczelkę pod głowicą
  
 
Moze i chodzilo o przyspieszenie zaplonu, przynajmniej moj pony mial troche wiecej niz 10st i przy jezdzie na PB wystepowalo spalanie stukowe na gazie bylo ok, wiec ustawilem go na 10st i jest gitez choc nie wiem dokladnie jak to w koncu jest z ponym w ksiazce cos pisali zeby costam zewrzec do masy ale chyba to sie tylko tyczy silnikow na wtrysku choc moge sie mylic jak narazie zaplon wg mnie jest ok przy 10st
  
 
HIN dobrze pisze..... zyski niewielkie a straty mogą byc ...stukowe jest bardzo niezdrowe ...no chyba , ze masz czujnik stukowego i nie wyszedłeś poza strefe gdzi eECU może kontrolowac i sie dostosuje....ogólnie chodzi o to by być tuż obok stukowego tam jest najlepiej w sensie osiągi/ekonomika. Jak latasz tylko na gazie i wolisz zostawić zapłon tak jak masz to lej 98vpower-verwa-cuda na kiju...moze ci bedzie lepiej znosiło ten zapłon
  
 
Jaki ma byc kat wyprzedzenia zaplonu w Pony 1,5 gaznikowcu bo w mojej ksiazce pisze ze 5st+/- 1 przed gornym punktem zwrotnym (FBC)
potem znow pisza ze 4st +/-1 przed gornym punktem zwrotnym(CONV)
a gdzie indziej wyczytalem ze (cyt. "sprawdzic wyprzedzene zaplonu[rzeczywiste 10st przed gornym polozeniem zwrotny]) i badz tu madry
Co to wogule jest te FBC i CONV chyba to rodzaje systemu zaplonowego ale skad mam wiedziek ktory jest ktory.
Sory za takie lamerskie pytania ale gdziez indziej moglbym o to pytac jak nie u nas na forum
  
 
Witam
Na temat Ponego FBC kiedyś coś pisał Zabel i to wyjaśniał, ale nie mogę gdzieś tego znaleść. Z tego co pamiętam silnik z FBC jest też na gaźniku ale z sondą lambda, automatycznym ssaniem, katalizatorem i większą ilością przewodów podciśnienia niż w samym gaźnikowym.
Poszukaj może uda Ci się gdzieś to odnaleźć.
A co do twojego pytania to ja znalazłem to:
Wyprzedzenie zapłonu, na biegu jał.: 4±1ˇ (regulowane)


[ wiadomość edytowana przez: dakro dnia 2005-10-28 09:06:15 ]
  
 
Wyprzedzenie ststyczne zapłonu na wolnych obrotach w Pony GLS ( gażnik)CONV, ma wynosić 4 st. Przed górnym położeniem tłoka.
Tak jest i w mojej książce.
Dziwne , ale dopiero teraz sprawdziłem. Ja mam ustawienie w poniaczku na 10 st. i silnik chodzi marzenie.
Ale niech się wypowiedzą fachowcy.
  
 
Wyprzedzenie ststyczne zapłonu na wolnych obrotach w Pony GLS ( gażnik)CONV, ma wynosić 4 st. Przed górnym położeniem tłoka.
Tak jest i w mojej książce.
Dziwne , ale dopiero teraz sprawdziłem. Ja mam ustawienie w poniaczku na 10 st. i silnik chodzi marzenie.
Ale niech się wypowiedzą fachowcy.