Gdzie sie podziały moje krzywki?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć. Mógłby mi ktoś powiedzieć jaka może być być przyczyna znikniecia krzywek na wałkach rozrządu (ssące 2 i wydechowe 3). Zawory były ustawione na 30 i 40 , płytki nie cieńsze niż 3,85. Jedyne co mi sie nasuwa na myśl to wina płytek (nie były nowe lecz wyjęte z innych głowic które jeżdziły, kiedyś.) Teraz planuje założyć drugie wałki ,a luzy wyregulować nowymi płytkami ...
Chetnie posłucham wszystkich opinii i doświadczeń z podobnymi zdarzeniami . Z góry dzieki za odzew...

[ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2005-10-28 16:38:29 ]
[ powód edycji: ortografia ]
  
 
1. PO PIERWSZE DRUGIE PISZE SIE TAK A NIE TAK
Cytat:
2005-10-28 01:13:11, Marco125-20 pisze:
..... drógie .....



2. po drugie luzy w silnikach DOHC sa troche jednak inne niz Ty miales ustawione,

3. polecam wyszukiwarke lub poklikanie sobie w watkach o DOHC
  
 
osobiscie z dohcami dużo nie miałem wspólnego ale z tego co pamiętam to luzy tam ustawia się cos koło 0.50
  
 
Cytat:
2005-10-28 01:13:11, Marco125-20 pisze:
Cześć. Mógłby mi ktoś powiedzieć jaka może być być przyczyna znikniecia krzywek na wałkach rozrządu (ssące 2 i wydechowe 3). Zawory były ustawione na 30 i 40 , płytki nie cieńsze niż 3,85. Jedyne co mi sie nasuwa na myśl to wina płytek (nie były nowe lecz wyjęte z innych głowic które jeżdziły, kiedyś.) Teraz planuje założyć drugie wałki ,a luzy wyregulować nowymi płytkami ... Chetnie posłucham wszystkich opinii i doświadczeń z podobnymi zdarzeniami . Z góry dzieki za odzew... [ wiadomość edytowana przez: OLO dnia 2005-10-28 16:38:29 ] [ powód edycji: ortografia ]



Jeśli użyte wcześniej płytki nosiły wyraźne ślady zużycia (widoczne głębokie żłoby w kształcie kręgów na całej powierzchni płytki) to taka płytka mogła mieć decydujące znaczenie dla szybkiego i przedwczesnego zużycia krzywek wałka rozrządu. Nigdzie nie jest to napisane, ale wg mnie, płytki powinny być wszystkie bezwzględnie wymieniane co drugą regulację zaworów (czyli co 60-80 tys km). Co do kwestii luzów zaworowych - nie sądzę, żeby takie ustawienie było przyczyną zjechania krzywek - na ustawieniu 0,35/0,45 od kilkudziesięciu tys km nie widać było nic niepokojącego. Zresztą dla nowszych przednionapędowych dohc luzy serwisowe są określone na 0,3/0,4, a na stronie świątka przy najostrzejszych wałkach można wyczytać, że śmiało można dać nawet 0,3/0,30.
  
 
Ale to 0,30 ty ustawia sie do jazdy na benzynie czy na gazie ?