RLY ASY-DOOR LOCK CONTROL

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich serdecznie.

Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Escorta MKV Cabrio od 1,5 miesiąca i od tej pory dość mocno zmieniło się moje życie - nie mam czasu na nic innego bo ciągle coś naprawiam przy samochodzie )))


Teraz na poważnie. Praktycznie wszystko udało mi się już doprowadzić do ładu dzięki tematom poruszanym na tym forum, ale niestety ten pozostaje dla mnie zagadką.

Pod nogami kierowcy po lewej stronie (na słupku) znalazłem centralkę której opis zamieszczam poniżej:

91AG 14A093 AB
RLY ASY-DOOR LOCK CONTROL
CL AS

Wiem już że nie ma czegoś takiego jak sterownik centralnego i jest to najprawdopodobniej centralka alarmu lub immobilisera (to 2 raczej odpada bo mam zwykłe kluczyki). Mam też wcześniej opisywaną diodę koło zegarka, która tylko zapala się po przekręceniu kluczyka i po chwili gaśnie (nic nie mruga itp.)

W końcu moje pytanie co to dokładnie jest i jeśli to alarm jak się go włącza, jak go sprawdzić i ewentualnie do kogo się udać w rejonach Poznania żeby go reanimować.


Pozdrawiam wszystkich !!!


[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2005-10-27 14:20:37 ]
  
 
Na podszybiu masz syrenke obok dmuchawy a włancza sie to kluczykiem na bembenku zamka jest taki plastik założony z dwoma krańcówkami przy zamykaniu auta powinien sie uzbrajać i wtedy leda zaczyna migac odcinany jest zaplon i rozrusznik a przy otwieraniu zamka powinno go rozbroic naprawa tego wygląda nie ciekawie na początek wyciągnij ten plastik z krańcówkami i pomierz je czy działają prawidłowo
  
 
Cytat:
2005-10-27 14:27:34, koval666 pisze:
Na podszybiu masz syrenke obok dmuchawy a włancza sie to kluczykiem na bembenku zamka jest taki plastik założony z dwoma krańcówkami przy zamykaniu auta powinien sie uzbrajać i wtedy leda zaczyna migac odcinany jest zaplon i rozrusznik a przy otwieraniu zamka powinno go rozbroic naprawa tego wygląda nie ciekawie na początek wyciągnij ten plastik z krańcówkami i pomierz je czy działają prawidłowo



W sumie wszystko się zgadza. Syrena jest i jakąś zabudowę od wewnątrz zamka widziałem po rozebraniu drzwi a z niej wychodzące 3 kable. Po odpięciu centralki nie działa rozrusznik i chyba pompa paliwa.

Co powinno być na tych kablach? + i 2 obwodowe ?

Alarm nie uzbraja się ani z jednego ani z drugiego zamka. Czy uzbraja go tylko zamek kierowcy? Czy może jest jakiś tajemny wyłącznik czy coś którym instalacja została trwale zdekatyzowana?

Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2005-10-27 16:47:06 ]
  
 
Alarm uzbrajany jest z drzwi kierowcy i pasażera tajnego wyłącznika nie ma. Jeśli podpinasz centralke i ci odcina rozrusznik to znaczy ze alarm jest uzbrojony mozes próbowac go rozbroic zamknac drzwi i otwierac zamek az do skutku mi zadzialalo w drzwiach pasażera przez jakis czas dalo sie nawet uzbrajac az w koncu to olalem te 2 kabelki sa od krancówek a 3 jest zwierany raz z jednym a raz z drugim zaleznie ktora krancówka bedzie nacisnieta. A tu masz schemat moze sie przydać
  
 
Jeszcze zanim rozbiorę drzwi po raz kolejny nie daje mi spokoju jedna kwestia – brak reakcji obu zamków. Przestudiowałem schemat i książkę i teraz tak:
Za alarm odpowiada przekaźnik R24, który mam i który reaguje na otwarcie drzwi i schowka, czyli raczej działa, bezpiecznik 19 – działa oraz zwory na R1 R2 R24 i tu właśnie mam dylemat. W każdym z tych gniazd mam przekaźnik także zwora odpada. Na schemacie zwora jest pokazana niestety nie pisze, w jakiej pozycji.
Dodam jeszcze, że dopiero udało mi się odgruzować elektrykę po moich poprzednikach (spalona skrzynka bezpieczników, magiczne patenty przy sterowniku silnika i inne cuda)

Nie zdziwię się, jeśli np. brakuje jakiś zwory. Ktoś może wie, która to albo, czego jeszcze może mi brakować.

Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2005-10-27 17:11:03 ]