| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2005-10-27 14:11:43 Witam wszystkich serdecznie.
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Escorta MKV Cabrio od 1,5 miesiąca i od tej pory dość mocno zmieniło się moje życie - nie mam czasu na nic innego bo ciągle coś naprawiam przy samochodzie )))
Teraz na poważnie. Praktycznie wszystko udało mi się już doprowadzić do ładu dzięki tematom poruszanym na tym forum, ale niestety ten pozostaje dla mnie zagadką. Pod nogami kierowcy po lewej stronie (na słupku) znalazłem centralkę której opis zamieszczam poniżej: 91AG 14A093 AB RLY ASY-DOOR LOCK CONTROL CL AS Wiem już że nie ma czegoś takiego jak sterownik centralnego i jest to najprawdopodobniej centralka alarmu lub immobilisera (to 2 raczej odpada bo mam zwykłe kluczyki). Mam też wcześniej opisywaną diodę koło zegarka, która tylko zapala się po przekręceniu kluczyka i po chwili gaśnie (nic nie mruga itp.) W końcu moje pytanie co to dokładnie jest i jeśli to alarm jak się go włącza, jak go sprawdzić i ewentualnie do kogo się udać w rejonach Poznania żeby go reanimować. Pozdrawiam wszystkich !!! [ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2005-10-27 14:20:37 ] |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2005-10-27 16:05:24
W sumie wszystko się zgadza. Syrena jest i jakąś zabudowę od wewnątrz zamka widziałem po rozebraniu drzwi a z niej wychodzące 3 kable. Po odpięciu centralki nie działa rozrusznik i chyba pompa paliwa. Co powinno być na tych kablach? + i 2 obwodowe ? Alarm nie uzbraja się ani z jednego ani z drugiego zamka. Czy uzbraja go tylko zamek kierowcy? Czy może jest jakiś tajemny wyłącznik czy coś którym instalacja została trwale zdekatyzowana? Pozdrawiam. [ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2005-10-27 16:47:06 ] |
mleko Honda Civic EJ9 Poznań | 2005-10-27 17:09:51 Jeszcze zanim rozbiorę drzwi po raz kolejny nie daje mi spokoju jedna kwestia – brak reakcji obu zamków. Przestudiowałem schemat i książkę i teraz tak:
Za alarm odpowiada przekaźnik R24, który mam i który reaguje na otwarcie drzwi i schowka, czyli raczej działa, bezpiecznik 19 – działa oraz zwory na R1 R2 R24 i tu właśnie mam dylemat. W każdym z tych gniazd mam przekaźnik także zwora odpada. Na schemacie zwora jest pokazana niestety nie pisze, w jakiej pozycji. Dodam jeszcze, że dopiero udało mi się odgruzować elektrykę po moich poprzednikach (spalona skrzynka bezpieczników, magiczne patenty przy sterowniku silnika i inne cuda) Nie zdziwię się, jeśli np. brakuje jakiś zwory. Ktoś może wie, która to albo, czego jeszcze może mi brakować. Pozdrawiam. [ wiadomość edytowana przez: mleko dnia 2005-10-27 17:11:03 ] |