| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Pawlik ford escort 1.6 EFi Pabianice | 2005-10-13 18:04:29 witam
kupilem uzywane zimowki 175/70 R 13 z felgami: KLEBER KRISTALP 3 82T M+S kierunkowe (stan sredni) i FULDA KRISTALL MONTERO 82T M+S kierunkowe (stan dobry) ktore mam zalozyc na przod a ktore na tyl?? bo zdania sa podzielone , jedni mowia ze lepsze na kola napedzajace a drudzy ze lepsze na tyl bo podczas poslizgu przednimi kolami mozna jeszcze manewrowac a tylem nie, sprawdzalem na www.opony.com.pl i obie opony maja taka sama srednia ocen jakie jest wasze zdanie w tym temacie?? za porady z gory dzieki ![]() |
Snale Sympatyk FEFK VW Touran Goczałkowice | 2005-10-13 18:08:30 Moim zdaniem lepsze na przod, bo auto wyciagasz z poslizgu przednimi kolami a ine tylnymi. |
Rick_3 Leon 1.9 TDI 2001 Bielsko-Biała | 2005-10-13 19:03:51 zawsze lepsze gumy dawaj na przod a gorsze na tyl pamietaj ze hamujesz przodem a nie tylem no i naped tez z przodu. Ja zeszlej zimy mialem z przodu debiczki drigo directional nowki a z tyłu fuldy letnie i jakos dawalem rade ale w zakretach musialem uwazac bo tyl lubilo zarzucac ale na parkingu baczki sie pieknie krecilo.
w tym roku debica idzie na tyl a do przodu kupuje fuldy cristall montereo. ogolnie to lubie marke Fulda bo letnie takie mam i jest spoczko. Co do zimowek to wiem ze sa jeszcze lepsze niz debiczki a i debiczki sa naprawde niezle. dodatkowo cena naprawde niska jak na tej klasy opone. Powiem krotko Czarna Szeroka Mocna
|
Raven Sympatyk FEFK Suzuki Grand Vitara Jaworze | 2005-10-13 20:11:41 Potwierdzę teorię że lepsze opony zakładaj na przód. Są to w Essim koła napędowe. Te ciut gorsze załóż na tył. |
alex77 Escort Pajęczno | 2005-10-13 20:20:35 polecam te fuldy jezdze na nich 2 sezon a teraz to juz 3 naprawde polecam ![]() |
ALLka Sympatyk FEFK A4/Łoś Aleksandrów Łódzki | 2005-10-13 20:34:53 tez kupilam te kleberki i na razie jestem zadowolona, zobaczymy jak beda zachowywaly sie w zimie |
Marlon mkVII kombi Wołomin | 2005-10-13 22:55:20 jak zwykle pod prąd idąc:
Lepsze gumy powinno się zakładać na tył. Na lepszych gumach mniejsza szansa, że postawi cię bokiem albo tył wyprzedzi - a w kombiaku to wcale nie trudne. Producenci opon tak zalecają. |
masterostry Sympatyk FEFK był mk3 i mk5 CBRlandia | 2005-10-14 00:03:15
Niestety błądzisz...To zawsze na przednią oś należy założyć lepsze oponki. Wyjaśnienie jest Proste: -Przednie koła w przypadku essiech dbają o napęd -równiez przednie odpowidaja z wybór kierunku w jakim przemieszcza się auto. - chyba najważniejsze to na przednie koła przypada większa siła hamowania - Przednie koła są zawsze lepiej dociążone niz tylne. Jeśli mowa o poślizgu, to jestem zdania że z dwojga złego jak juz mam sie ślizgać to wolę tyłem. Zostaje mi wówczas możliwość stosunkowo wykonalnego ratowania auta, kierownicą i pedałem gazu. Jeśli natomiast zaczyna sie ślizgać przód, to trudniej jest auto wyprowadzić. Myślę że niezdecydowani powinni się jednak zasugerować opinią znacznie lepiej uzasadnioną i wyznawaną przez większość. |
Marlon mkVII kombi Wołomin | 2005-10-14 01:28:27 też tak mi sie zdawało.
W ostatnia zime jeździłem z dobrymi oponami z przodu, kiepskimi z tyłu. Było strasznie, na polskich nieodśnieżanych drogach często musiałem walczyć żeby tył nie wjechał mi do rowu. Po zamianie - 100% poprawy. Z wyciąganiem z poslizgu radzą sobie nawet oponki nieco gorsze. Nad tylnymi kołami praktycznie nie masz żadnej kontroli - jedynie nacisk jakoś trzyma je w ryzach. Dlatego powinny być lepsze z tyłu - bo kiedy tracą przyczepność, to nie wiele możesz zdziałać przeciw temu; oczywiście im lepsza opona tym później stracisz przyczepność. Jeżdżę dość szybko i uwielbiam w zimę jeździć poślizgami, nawet w zwykłej jeździe w zime lubię przejść przez zakręt lekkim poślizgiem, dużo lepiej przy tym czuję się mając kontrolę nad tyłem, zamiast wyprowadzać auto z poślizgów w które wpada samo. Jasne, jest kwestia hamowania, które w większej części zależy od opon przednich. Ale z hamowaniem poradzisz sobie, bo masz nad nim kontrolę; Najgorszy pomysł to letnie opony z tyłu i zimowe z przodu, taka jazda to 100% walki o jazdę na wprost, powinnno to być zakazane. To że większośc osób postępuje w dany sposób nie oznacza, że mają one rację. [ wiadomość edytowana przez: Marlon dnia 2005-10-14 01:30:12 ] |
![]() Stenkar Ford Escort Koszalin | 2005-10-14 10:05:45 potwierdzam i zgadzam się w 100 % z Tobą, lepsze opony niezależnie czy są to zimówki czy letnie powinny być założone na tylną oś dzięki temu dłużej będziemy mieli panowanie nad samochodem. zwłaszcza gdy mamy napęd na przód. |
Kielek Sympatyk FEFK Escort 1.6 16V sprze ... Warszawa | 2005-10-14 10:19:22 Lepsze na tył z wyżej wyminionych powodów |
Andrew Ford Escort 1.6 16V ... Rzeszów | 2005-10-14 10:28:27 hmmmm...szczerze mówiąc pierwszy raz w życiu słyszę taką teorię o tych lepszych oponach na tył.....szczególnie letnich ....
...........przecięż na suchym czy mokrym asfalcie momentalnie tracisz sporo metrów przy hamowaniu kiepskimi oponami na przodzie ..... ....sterowalność w zakręcie również ....![]() |
Wojo Vivaro / był Rally C ... Kraków | 2005-10-14 11:00:16 Przy charakterystyce napędu i zawieszenia escorta, oczywistym jest że lepsze na przód |
lagarto Sympatyk FEFK Jaworzno | 2005-10-14 11:39:40 Widzę, że trudno o porozumienie w tym poście... Może kompromisem będzie dobre na prawą stronę, a złe na lewą Ale to już było w takiej Grubej Księdze
Osobiście jestem zwolennikiem wymiany całego kompletu od razu - i po kłopocie. I nawet jak nie ma kasy, to przyzwoite używane oponki można kupić - od razu 4 szt. |
Pawlik ford escort 1.6 EFi Pabianice | 2005-10-16 10:22:55 kupilem te oponki od kumpla a u niego jezdzily one na takim samym escorcie jak moj i bardzo dobrze sie spisywaly
FULDE (te w lepszym stanie) mial na przodzie a KLEBERY na tyle i auto sie dobrze trzymalo tak wiec u siebie tez tak zaloze |
retrospect byl MKV Opole | 2005-10-16 10:52:06 Niezależnie od rodzaju napędu zaleca się montaż opon nowych lub mniej zużytych na tylną oś pojazdu, aby zapewnić zwiększone bezpieczeństwo w sytuacjach zagrożenia (gwałtowne hamowanie, ostre pokonywanie zakrętu...), w szczególności na mokrej nawierzchni.
Liczne testy wykazały, że łatwiej osi tylnej sprawować kontrolę nad przednią osią pojazdu. W przypadku poślizgu kół przednich, kierujący na chwilę traci panowanie nad pojazdem. Naturalnym odruchem w tej sytuacji jest zdjęcie nogi z gazu i obrócenie kierownicy w kierunku pokonywanego zakrętu, co umożliwia przywrócenie stabilności pojazdu. |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-10-16 14:01:17 Nic nie wymyślicie w kwesti czy lepsze na tył czy na przód. Ja też miałem teorią, że essi ma napędzaną przednią oś, że to przednia oś wyznacza kierunek poruszania się auta, itp.., itd. A werdykt wręcz naukowy jest jeden - lepsze opony na tył. Nadsterowność auta znacznie bardziej daje się we znaki gdy gorsze opony są z tyłu, niż podsterowność. Dodatkowo w mądrych artykułach było dodawane, że założenie lepszych gum na przednią oś daje złudne wrażenie, że auto posiada lepszą przyczepność, niż to ma miejsce w rzeczywistości. Za sprawą tego wrażenia kierowca nie zdaje sobie sprawy z rzeczywistych warunków drogowych, a od tego już tylko krok do niedostosowania prędkości do tychże i do tragedii... Lepsze gumy na tył! |
Pawlik ford escort 1.6 EFi Pabianice | 2005-10-16 22:25:34 lepsze na tył -> 7 głosów
lepsze na przód-> 6 głosów czekam na dalsze opinie wypowiedzi i rady ![]() |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-10-17 05:16:46 Tu nie ma miejsca na demokracje! Lepiej na tyle miec lepsze i tyle.
Sam przerobilem temat. Wiec, wiem, ze to dobrze sprawdzona teoria. Cale szczescie, ze nie przyplacilem tych eksperymentow zyciem. A niewiele brakowalo. Co ja mowie... kontrole nad autem i neutralne, przewidywalne zachowanie gwarantuja jedynie w miare nowe opony, jednakowe na wszytskich kolach! I tyle. |