Dlaczego jest mułowaty?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Espero od 3 m-cy i właśnie jestem po dłuższej trasie (700 km). Zauważyłem, że autko jest nieco mułowate - podczas wyprzedania zbiera się tak jakby mu się nie chciało - dopiero po czasie nabiera obrotów i tempa. Obserwuję to zarówno na gazie jak i na benzynie (na benzynie może jest nieznacznie lepiej). Silnik 1,8 CD - zagazowany. Wiem, że przyczyny mogą być różne - ale może ktoś ma doświadczenia w tym temacie?
  
 
zacznijmy od tego kiedy zauwazyles ze stal sie mulowaty i czy jest taki ciagle czy kiedys bylo lepiej.

pamietaj ze esperakowe silniczki przy wyprzedzaniu lubia widziec 3 - 7 tys obrotow bo na niskich obrotach kazde espero zbiera sie dosc powoli (szczegolnie na wyzszych biegach), chyba ze wlejesz shell v power racing to moze costam poprawisz.

moze warto jechac do gazownika na regulacje... ile Ci pali?
  
 
Bobneter a czy czsem gasssownicy nie zaślepili Ci dolotu powietrza ????
  
 
Tak jak pisałem - to była pierwsza dłuższa trasa nowym nabytkiem - przedtem jeździłem Temprą 1,6 i było dużo lepiej. U gazownika byłem zaraz po zakupie - sprawdził instalację i spalanie na komuterze - powiedział, że wszystko jest idealnie. Na trasie pali ok.10-11l przy średniej prędkości 90 -100 km/h. Przy 150 km/h czuję, że już mam niewiele zapasu pod pedałem gazu.
  
 
Jaco - jak to sprawdzić? W tej marce jestem nieco świeży
  
 
W swoim aucie miałem to samo zmięniłem zapłon [ przyspieszyłem]zamontowałem zworę elektryczną na oktany przy kompie i odczuwam różnicę.Zajrzyj na stronę tuningu tam jest wszystko opisane.
  
 
Cytat:
2005-09-30 22:26:25, Bobneter pisze:
Jaco - jak to sprawdzić? W tej marce jestem nieco świeży



Sprawdź dolot do filtra powietrza, a dokładnie to czy silnik nie bierze gorącego powietrza z komory silnikowej.
  
 
a w ogole to skoro to twoj nowy nabytek to skad wiesz ze jest mulowaty?? oczywiscie mulowaty jak na espero jak kupiles jezdzil lepiej czy po prostu wydaje ci sie ze powinien jezdzic lepiej?? o porownywaniu z tempra czy czymkolwiek inny zapomnij..jak chcesz sprawdzic czy z autem cos nie tak porownaj go z innym egzemplarzem..bo z tego co zrozumialem z twojego postu to masz niewlasciwy punkt odniesienia

co do mulowatosci to przyczyn moze byc mnostwo..od dolotu przez chocby niesprawne kable czy swiece..albo stary olej..kipeskie paliwo..cokolwiek..jeszcze za wczesnie na diagnoze..pojezdzij nim troche
  
 
Qbaj - zanim zdecydowałem się na kupno Espero, miałem częsty kontakt z tym modelem (1,8 CD). Dynamika mnie zadawalała bo było lepiej niż w Temprze. Znajomy, który jeździ od lat Espero - po przejechaniu się moim samochodem potwierdził, że jest auto za wolno sie zbiera. Nie muszę tłumaczyć, że dobre przyspieszenie na polskich drogach - przy przeważającym przekroju jezdni 1X2 - to nieraz sprawa życia i śmierci...
  
 
no to nic tylko sprawdzic po kolei..dolot elektryke..ustawic zaplon zatankowac paliwo wyregulowac gasss..no i miec nadzieje ze pomoze
  
 
Musisz się do tego przyzwyczaić.Każdy typ ma inaczej.Nie kupiłeś przecież nowego auta, a nie wadomo jak poprzedni właściciel go traktował. Ja przesiadłem się z auta które miało 105 KM,przy masie 880kg.I to był dopiero ból.Każde wyprzedzanie to mordęga. Teraz już jest lepiej.Już nie boli
  
 
a czy jak jest zimno np w nocy idzie lepiej???
  
 
Cytat:
2005-09-30 22:16:17, Cwikus pisze:
pamietaj ze esperakowe silniczki przy wyprzedzaniu lubia widziec 3 - 7 tys



7 tys silnik espero
  
 
Cytat:
2005-10-04 13:28:04, koza0007 pisze:
7 tys silnik espero



Oj wcale się nie śmiej - jesteś w miarę świeży to nie pamiętasz
Był tu niejaki Krawat, co wkleił fotkę, "że 16V lubią wysokie obroty" Zdjęcie ukazywało 7200 obrotów na drugim biegu - z tego co pamiętam to auto jechało wtedy ponad 90 km/h
  
 
Cytat:
2005-10-04 21:16:49, DeeJay pisze:
Oj wcale się nie śmiej - jesteś w miarę świeży to nie pamiętasz Był tu niejaki Krawat, co wkleił fotkę, "że 16V lubią wysokie obroty" Zdjęcie ukazywało 7200 obrotów na drugim biegu - z tego co pamiętam to auto jechało wtedy ponad 90 km/h



Ale mi nie chodzi o to ze nie można tylko po co. Cwikus pisze ze te silniki to lubią. Ciekawe jak długo. Przecież przy tych obrotach nie ma prawie wcale momentu obrotowego.

[ wiadomość edytowana przez: koza0007 dnia 2005-10-04 23:22:42 ]
  
 
Jest już lepiej - chociaż Porsche to nie jest
Co pomogło?
Coś z poniższej listy (co dokładnie - nie wiem)
- wymiana świec,
- wymiana kabli WN
- czyszczenie aparatu zapłonowego,
- wymiana paska rozrządu i paska alternatora,
- wymiana oleju wraz z filtrem,
- wymiana filtra paliwa.
Wszystko circa 650 zł
Żeby było atrakcyjniej - teraz po nagrzaniu silnika włącza mi się wskażnik check engine i radośnie świeci...
Wszystkim uczestnikom tego wątku dziękuję za cenne sugestie...
  
 
Cytat:
2005-10-06 23:32:58, Bobneter pisze:
Jest już lepiej - chociaż Porsche to nie jest Co pomogło? Coś z poniższej listy (co dokładnie - nie wiem) - wymiana świec, - wymiana kabli WN - czyszczenie aparatu zapłonowego, - wymiana paska rozrządu i paska alternatora, - wymiana oleju wraz z filtrem, - wymiana filtra paliwa. Wszystko circa 650 zł Żeby było atrakcyjniej - teraz po nagrzaniu silnika włącza mi się wskażnik check engine i radośnie świeci... Wszystkim uczestnikom tego wątku dziękuję za cenne sugestie...



podejrzewam, ze świece... u mnie po wymianie.. w momencie jak paliły wszystkie cylindry auto szło dużo lepiej niż na starych świeczkach.......
  
 
Cytat:
2005-10-06 23:32:58, Bobneter pisze:
...Żeby było atrakcyjniej - teraz po nagrzaniu silnika włącza mi się wskażnik check engine i radośnie świeci...



Radosny to on napewno nie jest że świeci podczas jazdy .
  
 
Cytat:
2005-10-06 23:32:58, Bobneter pisze:
Co pomogło? Coś z poniższej listy (co dokładnie - nie wiem) - wymiana paska rozrządu i paska alternatora, - wymiana oleju wraz z filtrem,



No wymiana tego co powyżej napewno nie pomogła.
  
 
Cytat:
2005-10-04 13:28:04, koza0007 pisze:
7 tys silnik espero



jak sie wklada klocek pod pedal gazu zeby mniej palil to pewnie i 3,5 tys jest Twojemu esperakowi dziwne i egzotyczne...