MotoNews.pl
  

Chcę wstawić instalację gazową - JAKĄ ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam MKVII z 97 roku. 1,6 ZETEC 90 KM. Byłem u znajomego "gazownika" powiedział, że plastikowy kolektor więc gaz II generacji w kształcie na surowo będzie strzelał i rozwali mi kolektor.
Oczywiście modyfikacje mogą pomóc (grzybki itp) ale aby nie mieć problemów preferowany jest wtrysk.
Co wy na to ??
Jakie instalacje macie u siebie - i nad jakim sposobem zasilania gazu się zastanwić ??
  
 
Wlasciwie to powienienem zamknac ten watek, bo

ZNOWU DO JASNEJ CIASNEJ NIE CHCE SIE UZYC WYSZUKIWARKI!!!!!!

Poszukaj, przeczytaj, a pozniej sie pochwal ile wynikow znalazles, bo ten temat juz chyba milion razy byl poruszany!!!!!!
  
 
Mimo że kol. toradek ma rację odpowiem.
Gdybym mógł się cofnąć w czasie o 3 latka (bo wtedy zakładałem inst LPG) to bym na 100% założył sekwencyjny wtrysk gazu. Dlaczego? Uniknąłbym tych problemów które miałem z instalacją którą mam (takie problemy jak mają wszyscy użytkownicy inst. LPG). Pewnie miałbym inne problemy - tego nie wiem. 3 lata temu koszt instalacji wyniósł mnie 2100 PLN, sekwencyjny 4500 PLN. Koszt montażu zwrócił mi się po 13 miesiącach eksploatacji uwzględniając bieżący koszt zakupu benzyny, koszty związane z wymianą świec i kabli WN. Ale wtedy obowiązywały nieco inne ceny gazu więc koszta zwracały się szybciej. W twoim wypadku dodatkowego problemu nastręcza plastikowy kolektor, co na bank podniesie koszty. 3 lata temu instalacja do wózka z takim kolektorem kosztowała 2800 PLN nie wiem jak jest z tym dziś. Jeśli chodzi o opłacalnośc montażu to dziś bym się zastanowił nad tym poważnie. Wszystko zależy ile kilometrów robisz rocznie. Nie można liczyć że instalacja taka będzie się spłacać latami przy wielkiej niewiadomej jkie ceny będą jutro tak gazu jak i beny. ja rocznie robię 20 - 25 kkm więc mi się to jeszcze opłaca.
Pozdrawiam i polecam wyszukiwarkę tam jest sporo porad na ten temat.
  
 
a ja mam akurat rzczej ten sam silnik co ty (zetec - e) ??
i mam 2 gen
pomimo plastykowego kolektora !!
co do diabła ma za znaczenie kolektor ??
znaczy ze w plastyk tylko wystrzela, a w metalowy nie ?
czy metalowy przetrwa wystrzał ?
mi nic sie zlego nie dzieje .
co prawda miałem 2 wystrzaly ale zwiazane z :
1. kobieta uczyłą sie ruszać i wcisniety gaz z hamulcem spowodował ze silnik przygasł - i puk wystrzeliło waz z odpowietrzenia skrzyni korbowo-tłokowej
2. chciałem powolutku zjechac z kraweznika i praktycznie to samo - syknęło i waż do załozenia.
Wszyscy znajomi gaz odradzali - ja byłem uparty
jestem z gazu bardzo zadowolony !!!!
powiem ci jedno na 100% przy 2giej gen zdejma ci dolot powietrza , inaczej bedzie gasł na "luzie" przy predkosciach powyzej 20-40 km
dodatkowo bedzie mocno wył i na gazie i na benie , pomocny bedzie inny dolot powietrza ( do podstawy filtra)
jakieś spiro , które nie zmniejsza przekroju. To ważne ( z tym przekrojem) , bo inaczej silnik bedzie sie dławił , też to miałem
Jedyne co dziś chodź troche stanowić może o podjeciu decyzji LPG lub nie to stosunek cen lpg-> pB (chodz sytuacja znów sie na kożyśc lpg popraiwa) a na wakacje ...... znów bedzie miodzio
pozdrawiam.