Temperatura płynu chłodnziczego- o co tu chodzi?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie. W mojej e32 (730) zauwazylem ostatnio ze trzy razy taka dziwna rzecz: otóż jak pochodzila mi na wolnych obrotach chwile to temperatura skoczyla na wskazniku ponad normalną. Normalnie to sie trzyma w pionie a tu skoczyla ponad. Ale jak przygazowalem to momentalnie spadła i potem juz sie trzymało tak jak ma byc. No i nie bardzo wiem o co chodzi bo i z gazem tez nie bardzo bo wachluje - chyba nie nagrzewa wystarczajaco gazu i zimny idzie na mikser. No dzis to juz przypekałem bo mi az komunikat wywalilo ze za wysoka temperatura plunu chlodniczego. Przygazowałem i wrocilo do normy. Co Wy na to?
  
 
Cytat:
2005-11-04 18:08:39, MichalMuzzy pisze:
Witajcie. W mojej e32 (730) zauwazylem ostatnio ze trzy razy taka dziwna rzecz: otóż jak pochodzila mi na wolnych obrotach chwile to temperatura skoczyla na wskazniku ponad normalną. Normalnie to sie trzyma w pionie a tu skoczyla ponad. Ale jak przygazowalem to momentalnie spadła i potem juz sie trzymało tak jak ma byc. No i nie bardzo wiem o co chodzi bo i z gazem tez nie bardzo bo wachluje - chyba nie nagrzewa wystarczajaco gazu i zimny idzie na mikser. No dzis to juz przypekałem bo mi az komunikat wywalilo ze za wysoka temperatura plunu chlodniczego. Przygazowałem i wrocilo do normy. Co Wy na to?



Ojj jak jaż Ci wyskoczyło przegrzanie i wskazówka pewnie wtedy weszła na czerwone pole to ja bym szyybko wybral się do mechanika sprawdzić cały układ, termostat, czujniki itp no i następnie samą głowice, może jjuż uszczelke szlak trafia
  
 
Jak dla mnie to jeśli po przegazowaniu temp. wraca szybko do normy to w pierwszej kolejności sprawdziłbym termostat. Wg mnie to jest przyczyną. Jeśli nie to dalej pompa.
  
 
Cytat:
2005-11-04 21:27:58, lukasz_xyz pisze:
Jak dla mnie to jeśli po przegazowaniu temp. wraca szybko do normy to w pierwszej kolejności sprawdziłbym termostat. Wg mnie to jest przyczyną. Jeśli nie to dalej pompa.



I tego życze koledze, a po za tym ostrzegam aby NIE JEŹDZIĆ bo głowice w bmw nie lubią wysokiej temperatury!
  
 
tez zaczalem podejrzewac termostat. bo jak sie nie otwiera to nie krazy plyn to i gazu nie ogrzeje na moje oko... poza tym ogrzewanie w kabinie zaczyna w pewnym momencie dawac zimnym a po przygazowaniu (jak juz pojdzie cieply plyn po ukladzie) zaczyna grzac... Trza to sprawdzic - albo od razu kupie termostat i zaloze... napisze czy pomoglo...
  
 
A ja myślę, że to niekoniecznie termostat o czym swiadczy niedziałajace czasami ogrzewanie. Ogrzewanie działa niezależnie od termostatu. Pompa to poważniejsza sprawa zostawił bym ja na koniec.
Na początek proponuję dokładne odpowietrzenie ukł. chłodzenia.

A co do gazu to prawidłowe podłączenie do obiegu chłodzącego powinno być "przed termostatem", czyli do małego obiegu i wpływ działania termostatu ma tu mniejsze znaczenie.

Zamiast wydawać kasę na nowy termostat obejżyj czy nie jest pęknięty lub rozszczelniony, i sprawdż go w garnku z woda czy zaczyna otwierać się w okolicy 80 stopni C (temperatura powinna być podana na termostaci), czyli trochę poniżej temp. wrzenia(jak nie masz termometru).

Wzrost temperatury przy nagrzewaniu zimnego silnika, a potem niewielki spadek do temperatury"właściwej" to objaw normalny. Chodzi o bezwładność cieplną. Ale oczywiście w rozsądnych granicach( na pewno nie do okolicy czerwonego pola)
  
 
A ja sprawdził bym stan płynu z objawów wynika że jest go za mało
  
 
Cytat:
2005-11-07 14:04:05, piotrfire pisze:
A ja sprawdził bym stan płynu z objawów wynika że jest go za mało



Masz rację, jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna. Tak naprawdę, to należy prawidłowo odpowietrzyć układ, bo to daje dopiero gwarancję właściwej ilości płynu.
  
 
a jak prawidlowo odpowietrzyc uklad chlodzenia w tym aucie?