Lada 2103 i podtlenek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć,
Tak sie zastanawiam, czy ktoś testował jaki strzał nitro wytrzymuje silnik 1500 takiej Lady?
Pozdrawiam.
  
 
Mysle ze nikt jeszcze tego nie testowal.
Silnik lady moze duzo wytrzmac, ale z glowa, bo zbyt duze obciazenie na tloki spowoduje rozpadniecie sie panewek, nie mowiac juz o pogietych korbowodach.
Proponowal bym zaopatrzyc sie w sonde ktora pokaze aktualny stosunek paliwa do powietrza, aby wykluczyc spalanie stukowe.

Przyznaje sie ze mysle o czyms takim, ale chyba zamiast nitro LPG bede musial dostarczyc do silnika
  
 
spoko! dobór dysz to nie problem, troche doświadczenia w tym mamy, zresztą niewiemy jeszcze, czy to nie będzie jakiś home made zestaw n2o co do sondy szerekopasmowej, lub czujnika spalania stukowego to nawet je mamy, ale raczej nie będziemy używac.. poprostu raczej zrobimy wszystko jak nam doświadczenie i fantazja podpowiada i albo wytrzyma, albo nie... żeby nie zmęczyć silnika niepotrzebnymi testami na małych strzałąch, plan jest taki, aby po raz pierwszy użyć auta i systemu 17 września na bemowie.. no i na początek mamy dylemat czy strzelać 75 czy odrazu 150KM... przynamniej show będzie a przy wiekszym strzale widowisko będzie wieksze.. w poniedziałek kupujemy ładę i do soboty mamy zamiar zrobić z niej najszybszą ładę w pl. Jak sie nie uda to przynajmniej wesoło będzie.. takie nasze swojskie monster garage
  
 
OO to na bemowie będzie łada turbo i łada nitro. Myśle żę 75 kuni wytrzyma jak strzelić od 4000obr. Więcej to wątpie. Ciekawe ile da się wyciągnać an seryjnych tłokach i korbach. W klubie jaki mamy rekord? 120KM????
  
 
To pomysl o sprzegle,dyfrze i poloskach.(to niestety slabe elementy)Powodzenia, no i moze jakis filmik bedzie.
  
 
Cytat:
2005-09-08 22:26:35, janisz pisze:
OO to na bemowie będzie łada turbo i łada nitro. Myśle żę 75 kuni wytrzyma jak strzelić od 4000obr. Więcej to wątpie. Ciekawe ile da się wyciągnać an seryjnych tłokach i korbach. W klubie jaki mamy rekord? 120KM????


Mam nadzieje, że będziesz i nagrasz, bo znowu ciekawe rzeczy mnie opuszczą
A co do osiek...to u mnie chyba coś właśnie chyba tam siada, bo czuje czasem, jakby samochód nie potrafił przenieść całej siły na koła przy ruszaniu "z kopyta" (co rzadko mi się zdarza...).
  
 
Cytat:
2005-09-08 22:28:57, Krzysztof-Fleszer pisze:
To pomysl o sprzegle,dyfrze i poloskach.(to niestety slabe elementy)Powodzenia, no i moze jakis filmik bedzie.


pomysł zrodził sie dziś ~14 ale już jest nieźle rozkminiony i mamy plan jak nie wybuchnie w pierwszym przejeździe to będe w szoku
  
 
nie no spoko jak będziecie mieli skrzynie IV -kę to śmiało możecie walić na 150KM co najwyżej sprzęgło nie wytrzyma i to jest główny problem bo mnie docisk sie zesrał po tygodniu jazdy na silniku 2.0 ale to nie problem bo można włożć od nivy i jest OK. Reszta powinna wytrzymać.
  
 
mam pytanie,na co liczysz tą łada z nitro.wystartujesz w klasie mini+ w której jadą samochody o mocy ok 180-200 koni ,na slickach a kierowcy dokładnie wiedzą z jakich obrotów ruszać.ana jedynce nie strzelisz bo nie znajdziesz trakcji,zanim zapniesz dwójką będziesz miał 10 metrów straty,strzał (75-100 koni) na dwójce skońcy się znów zerwaniem przyczepności i następnymi 10-15 metrami w plecy.na trójce już tego nie nadrobisz.mam obawy,że bez dobrych slicków i treningów ruszania będzie wielkie D......o ile nic wcześniej nie wybuchnie.
ps.sory za pesymism.ale mam trochę doświadczenia w ćwiartkach i wiem co znaczy trakcia.jak chcesz pogadać to będę z teamem Platinum (prosiak i comaro-dragster)
  
 
Licze na to, że będzie śmiesznie doświadczenie "w ćwiartkach" jakieś tam sie znajdzie, to też nie problem, tak samo jak sliki itp. Plan ma kryptonim "BOOOM" A jak chcesz pogadać to napewno nas znajdziesz.. będziemy przy takiej fajnej ładzie też z jakimś teamem.
  
 
Ja tam owazam ze to dobry plan z tym nitro ale radze przetestowac
najpierw na mniejszych strzałach a na zawodach pujśc na całóść
ja szykuje swoją łądzianke abym zdążył przerabiam sprzegło
i gażnik . a jeśli chodzi o trakcje to łądzianka niezle sie sprawuje
moze mi sie takie opony trafily ale jest niezle tylny naped to jest to
w jakies sukcesy watpie ale zabawa powinna być pozdrowienia
  
 
A jeszcze jedno wzmocnijcie sprzego bo wytrzyma max 130 koni
i radze troche odprężyc sinik duzy stral to niema zartow
pozdro
  
 
Tak sobie czytam niektóre posty i skóra mi cierpnie.Nie wiem czy to tylko głupota,czy może brak znajomości w temacie,a może i jedno i drugie.A może Bruce Wszechmogący?Bo prawda jest taka,że żaden seryjny silnik Łady,na seryjnych częściach nie wytrzyma strzału nitro 75 KM,a co dopiero 150 KM.I nie chodzi tu o technikę startu,o której pisał Koliber.Bo tego startu wogóle nie będzie i zaraz pier***nie silnik.Wśród różnych moich mrzonek,było też wstawienie nitro.I nie siliłem się na swoją wiedzę fachową tylko pojechałem do dobrego warsztatu tuningowego,zajmującego się również zakładaniem podtlenku.I po tym co tam usłyszałem,sorki,Gul,ale to co piszesz wykazuje,że nie masz bladego pojęcia o nitro w ładzie.Jedyna instalacja do gaźnikowego klasyka bez wtrysku,to tzw.suche nitro,które nie da więcej niż 50-75KM.A ta druga wartość,to tylko przy wzmocnionym(kute tłoki,korbowody itp.) i odprężonym silniku.Poza tym trzeba wymienić wałek,dać wydajniejszą pompę paliwową i zrobić jeszcze mnóstwo innych rzeczy(także sprzęgło i hamulce!!!!)
  
 
Cytat:
2005-09-19 16:47:31, simon2107 pisze:
Jedyna instalacja do gaźnikowego klasyka bez wtrysku,to tzw.suche nitro..


Nawet najprostszy gaźnikowy system NXa jest systemem mokrym - dodatkowe paliwo i podtlenek jest podawany poprzez płytkę którą montuje się pod gaźnikiem. Nie bardzo mogę sobie wyobrazić suchy system w przypadku gaźników.


[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2005-09-19 17:14:20 ]
  
 
Otóż nie mój kolego sympatyczny.Najtańszy system Nitro NX-a,o nazwie Incognito jest systemem suchym.Więcej informacji na stronie Nx-a,albo na stronie firmy Tuning Jędrasik.Linków nie wstawiam,bo mi się nie chce.Pozdro
  
 
Ale incognito jest dla wtryskowców ktorych to komp wykryje zły stosunek paliwo/powietrze (w momencie dodania podtlenku) i sam go skoryguje dając więcej paliwa. Łady nie mają pomp wysokociśnieniowych i dlatego nie można takiego normalnego zestawu zamontować. No moze oprócz ład z silnikami 1.7i alo samar na wtrysku.
  
 
i co?Bemowo było,łady z nitro nie było,albo ktoś zmądrzał,albo wybuchła przy testach.
  
 
albo skończyło się na marzeniach... pobożnych.
Tomek, trza będzie chyba zrobić to co planujemy...
  
 
a bo to tacy tunerzy.... spod bloku
widzialem kiedys kolesi z tej ekipy na Technicznej...
  
 
A ja i bez nitro se górala wytne


ale na sprawnoscówce na wiosne