MotoNews.pl
  

Gaśnięcie na LPG - temperatura silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Jakieś 3 kkm temu założyłem, instalację do Scenica 1,6 8V. Instalacja II gen parownik Logas komputer Bingo M. Otóż jest sprawa tego typu, że jeżeli silnik ma nornalną temperaturę (połowa wskaźnika) to wszystko działa ok, ładnie jedzie, po zatrzymaniu ma równe obroty, generalnie bez problemu. Tylko problem jest taki, silnik musi miec conajmniej 1/4 wskazania temperatury aby tak chodził poniżej tego gaśnie, albo mia bużo niższe obroty. Czy mogą to być jakieś większe problemy z instalacją czy wystarczy tylko regulacja. W następnym tygodniu chcę się przejechać do gazownika który mi montował celem sprawdzenia.

A tak na marginesie chciałem się podzielić uwagami które mnie spotkały z instalacją. Otóż jakiś czas po założeniu zaczęły falować obroty i zaczął gasną zarówno na gazie jak i na benzynie. Po podjechaniu do instalatorów facet stwierdził, że nie może to być przyczyna gazu jak na benzynie szaleje. Doszełem do rozwiązania sam, otóż panowie przy instalacji zapomnieli podpiąć przewodu od przepływomierza i komputer szalał. Reset komputera pomógł i wszytko wróciło do normy.

Proszę o info czy co do tej temperatury to tak już musi być czy można coś z tym zrobić.

Pozdro
Crash
  
 
Witam.
Myślę, że porządna regulacja powinna załatwić sprawę. Istnieje też prawdopodobieństwo, że ten parownik (ale nie sądzę) nie chce poprawnie pracować przy temperaturze poniżej tych 1/4 skali wskaźnika. Owszem przy temp. w okolicach 0 st. C może się tak dziać , ale nie przy 50 st. C.
Przyczyna może też tkwić w niedogrzaniu parownika spowodowanego nieprawidłowym wpięciem go w obieg płynu chłodniczego. Sprawdź czy parownik nagrzewa się tak samo szybko jak reszta układu.
  
 
Cytat:
2006-06-04 17:38:48, Crash-- pisze:
... Doszełem do rozwiązania sam, otóż panowie przy instalacji zapomnieli podpiąć przewodu od przepływomierza i komputer szalał...



B.T.W. Czy AL-700 mozna tez podpiac do przeplywomierza ? Nie widzialem w nim takiej mozliwosci. Czu posiada to tylko komp Bingo ?

waflo
  
 
Tu raczej nie chodzi o podpięcie przewodu do kompa LPG (ani Bingo ani AL700 nie ma takiego wejścia) tylko do ECU, tak myślę.
  
 
Sorry że nie do końca dokładnie opisałem oczywiście chodzi o kostkę do przepływomierza od instalacji samochodu a nie instalacji gazowej.

Wracając do gaśnięcia, umówiłem się na piątek do gazownika to dam znać co i jak zrobił. Dzisiaj zrobiłem próbę przy wskazaniu temperatury 1/4 silnik gaśnie a węże do parownika ciepłe były. Więc wydaje mi się że regulacja rzeczywiście będzie potrzebna.

Pozdro
Crash
  
 
No właśnie powracam do tematu. Byłem jakiś czas temu u gazownika. Podłączył pod analizator, podkręcił jedną śrubkę (niestety nie zauważyłem którą) i kazał obserwować. Co do objawów po regulacji, rzeczywiście chodzi teraz przy niższej temperaturze, jednak zauważyłem taki objaw, że na wolnych obrotach chodzi jakoś nieregularnie troszkę trzęsie silnikiem i czuć delikatnie gaz jakby była za bogata mieszanka i się zalewał. Natomiast zak załączę klinę i dostanie troche wyższe obroty to jest ok. I zdarza mu się falowanie na jałowych obrotach. Nie wiem czy za to też może odpowiadać krokowy benzyny spróbuję go dzisiaj przeczyścić. Może ma ktoś jakieś propozycje.

Pozdro Crash
  
 
Crash, pisząc o porządnej regulacji miałem na myśli warsztat, który dysponuje interfejsem do instalacji gazowej, analizatorem spalin i pracownikiem z "olejem w głowie". Sama regulacja parownika niewiele wniesie jak parametry kompa LPG są niewłaściwie ustawione. Podejrzewam, że gostek odkręcił Ci trochę bypas albo zwiększył czułość i tyle, a komp LPG i tak "robi swoje", czyli dąży do zniwelowania tego co gość ustawił na parowniku, a że pracuje na granicy możliwości to przyniosło "poprawę", tyle, że prawdopodobnie rzeczywiście masz teraz za bogato i wali Ci gazem.
  
 
Zapomniałem napisać że gościu podpiął się do komputera i posprawdzał wszystkie parametry i stwierdził, że jest ok. Podjechałem do firmy co mi zakładała instalację ale do ich drugiego punktu żeby trafić na kogoś innego.
Właśnie przed chwilą skończyłem czyścić silniczek krokowy benzyny, był zawalony cały. Przeczyściłem go WD-40 i nie wiem czy nie za mocno bo go teraz trochę słychac jak się kręci
Instalację zakładali mi w Car-Gazie w Suchym Lesie, teraz byłem na Sokołowskiego w Poznaniu