MotoNews.pl
7 Drążki Kierownicze Wewnetrzne-drązek drazek drazki (122494/25) - NT
  

Drążki Kierownicze Wewnetrzne-drązek drazek drazki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poniewaz w moim esperaku szykuje sie wymiana końcówek
drążków oraz sworzni kulistych przy okazji planowalem wymiane
calych drążków kierowniczych

Wyczytalem na forum ze jezeli na nich jest luz to trzeba cale
wyminic bo sie nieda dokupic tych tulejek metalowo gumowych

I tu mam pytanie:CZY KTOŚ WYMIENIŁ TE DRĄŻKI LUB TE TULEJKI SAMEMU??

Z tego co ja widze są tam tylko dwie srubki które łącza maglownice z drązkami i podejrzewam ze jest to prosta operacja
ale ciekawe czy ktos z was to robil i czy rzeczywiscie tak jest ze to kwestia dwóch śrub.

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: tommi3737 dnia 2005-11-08 21:05:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: tommi3737 dnia 2005-11-08 21:07:09 ]

[ wiadomość edytowana przez: tommi3737 dnia 2005-11-08 22:07:42 ]
  
 
po pierwsze..to juz o to pytales w drugim watku o ile mnie pamiec nie myli..warto zakladac nowy??

po drugie..rozroznij co masz na mysli mowiac o koncowkach drazkow a co mowiac o swozniach kulistych??

zwykle mowiac sworzen mamy na mysli sworzen wahacza i to zupelnie nie ma zwiazku z drazkami kierowniczymi..chyba ze piszesz o tych sworzniach przy okazji

jesli chodzi o drazki no to przeciez w sasiednim watku na ten temat masz wyrazny rysunek..majac nowe drazki wystarczy ci odkrecic te dwie sruby przy maglu i wykrecic lacznik miedzy drazkiem a koncowka drazka..ten lacznik ci sie przyda ale generalnie nie widac tu wiekszych problemow jedyne co moze byc problematyczne po za zapieczonymi koncowkami to jak ustaiwsz sobie zbieznosc samemu chocby po to zeby bezpiecznie dojechac do jakiejs stacji gdzie ustawia ci to profesjonalnie??

rob jak uwazasz ale moim zdaniem to zawracanie glowy..urobisz sie po kolana a byle mechanik zrobi ci to od reki za kilkadziesiat zlotych bo mechanika i tak nie unikniesz po wymianie koncowek

a tak na marginesie..to skad pewnosc ze masz luz akurat w tym miejscu? a moze luz jest na maglownicy?
  
 
po pierwsze qbaj to wiem czym są drążki kierownicze a czymn sworznie kuliste(inaczej zwane przegubem wachacza) i wymieniam je przy okazji
Po drugie to wiem gdzie sa rysunki i umiem czytać-tez mi sie wydaje ze wystarczy odkrecic dwie srubki i po wszytskim ale dla pewnosci pytam w tym wątku i to jest to co potrzebuje widziec
KTO ODKRECAL DRĄŻKI WEWNETRZNE OD MAGLOWNICY I CZY KTOŚ WYMIENIŁ SAME TULEJKI ELASTYCZNO GUMOWE ŁĄĆZĄCE MAGLOWNICE Z DRĄZKAMI

Po trzecie to wiem ile kosztuje taka robota u mechanika i za ile on to moze zrobic ale... uważam ze niewszystko musi robicv mechanik i nie za wszytsko trzeba placic-wiec jak mam zaplacic za odkrecenie dwóch śrub 20 zl to se sam moge je odkrecic za darmo-do mechanika jade tylko na zbieznosc bo reszte se sam moge zrobic
Jak masz brudny samochód to mozesz albo jechac na myjke i zaplacic kolesiowi za to 12zl
Albo umyc samochód samemu-zaoszczedzic 12 zl i miec satysfakcje z tego ze sie ma takie piekne auto/i ze za te 12 zl mozesz isc na bilard
Ale jak komus ręce do dupy przyrosły to i z nalaniem plynu do spryskiwaczy jeździ do ASO
  
 
przed chwilą byłem świadkiem odkręcania drążków od maglownicy w esperaku Andi_K. Bierzesz mocarny klucz bodajrze 15 i kręcisz... Jednak wątpię że masz tam luzy...
  
 
a dzialo sie to przy wymianie gornych mocowan McPersona bo lekko juz gumy wylazily (przebieg 190000 km).
  
 
A masz sciagacz do sworznia zwrotnicy? -bo jak nie byl ruszany od nowosci to moze byc ciezko to rozdzielic .
Niektorzy co prawda polecaja metode z dwoma mlotkami , ale poniewaz jest tam dosyc ciasno i w poblizu znajduja sie elementy
w ktore lepiej nie pukac mlotkiem (przegub a dokladniej znajdujace sie na nim zabki od ABSu) zalecalbym uzycie wlasciwego narzedzia .