S-Coupe DUZY PROBLEM!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
kupilem niedawno s-coupe, wszystko niby bylo oki, tylko obroty mial duze ok 1300, ale po rozgrzaniu spadaly tylko ze nie rowno po tym pracowal i strasznie dymil, teraz ledwo odpala i zalewa benzyna!!!!
Z rury czyc nie przepalone paliwo a swiece cale mokre.
Wtryski leja paliwem!
Kopulka nowa, olej nowy, swiece nowe, filtry nowe.

czy to komputer padl??
moze rozrzad sie przestawil??
stalo sie to nagle, podjechalem pod dom, zgasilem, po godzinie kaplica! Wiem ze cos mi sie zwarlo pod maska w tym czasie! bo grzebalem przy czyms i plus z masa mi sie zetknol.

jestem nowy i nie znam tego auta.

Bede wdzieczny za kazda rade.

Sebastian

[ wiadomość edytowana przez: Doktor_23 dnia 2005-11-02 10:30:49 ]
  
 
Witam! Nie spotkałem się jeszcze z czymś takim ale możesz raczej wykluczyć przestawienie rozrządu (mechaniczny więc po zwarciu i tak nie przeskoczy), natomiast spróbuj zrobić reset ECU - odłącz akumulator na 15-30 sekund a lepiej na kilka minut i podłącz ponownie. Być może to tylko błąd w ECU, ale może być niestety gorzej.... Sprawdź wszystkie bezpieczniki a najlepiej gdybyś podpiął kompa do Hi-Scana (komputer diagnostyczny). Jeśli coś jest z elektoroniką to wyświetli błędy. Możesz też spróbować odczytać błędy podpinając sondę lub woltomierz do gniazda diagnostycznego (z tego co kojarzę ktoś w klubie już to chyba robił, ewentualnie jest coś na ten temat w manualu). Pozdrawiam i melduj o postępach w pracach...
  
 
Piszesz " kaplica" tzn???? Co wogóle nic nie swieci , nie odpala! Jesli tak jest i zrobiłes zwarcie to prawdopodobnie (ja tez tak miałem) poszedł ci bezpiecznik chyba 30 lub 50A! Jest on w tym pudełeczku na klemie "+"!
Jesli ci kopci i zalewa to może zapłon jest źle ustawiony, bo pisałeś że kopułka była wymieniana to moze przestawiłeś !
Aby ustawic zapłon musisz zmasować takie złacze do masy (ty mozesz je miec po prawej stronie stojac na wprost do silnika)
1
Statyczny kat wyprzedzenia zaplonu powinien wynosic 5 stopni, po zdjeciu mostka 10.Dane dotycza wtryskowych pony,excel,scoupe!
Poruszaj też wszystkimi wtyczkami, przeczyśc je, przedmuchaj!
A o kompie już było wiele pisane- profilaktycznie wymienia sie kondensatory...
Masz tu fajną stronke i linka o twoim(podobnym) sterowniku!
kondensatory
stronka
  
 
Cytat:
2005-11-02 10:28:43, Doktor_23 pisze:
Witam kupilem niedawno s-coupe, wszystko niby bylo oki, tylko obroty mial duze ok 1300, ale po rozgrzaniu spadaly tylko ze nie rowno po tym pracowal i strasznie dymil



No to naprawde wszystko niby oki. To zwarcie zrobiles w jakims konkretnym miejscu w samochodzie? Opisz dokladniej co robiles i co sie dzialo z autem.
  
 
Wiec zwarcie poszlo od kabelka ktory podlaczylem do akumulatora, i poszlo zwarcie z masa samochodu.
Bezpiecznik padl, wymienilem.
Wszystke sa OK

Komputer padl na 100 !!!!!!!!
Wczoraj dorwalem taki podpielem i odpala, ma 1000 obrotow, ale jakos nie rowno pracuje, lakko kopci, i szarpie troszke na wolnych obrotach, tzn nie rowno pracuje jakby czasami zaplony gubil.

Swieci sie kontrolka CHECK ENGINE!!
Napewno mam walniety czujnik temperatury ten dwu pinowy.

Krokowca czyscilem, przepustnice tez,

Moze walniety tez czujnik polozenia przepustnicy? czycilem rowniez ale bez efektu.

[ wiadomość edytowana przez: Doktor_23 dnia 2005-11-03 08:19:47 ]
  
 
Cytat:
2005-11-02 20:15:37, Tomasz1023 pisze:
Aby ustawic zapłon musisz zmasować takie złacze do masy (ty mozesz je miec po prawej stronie stojac na wprost do silnika) 1 Statyczny kat wyprzedzenia zaplonu powinien wynosic 5 stopni, po zdjeciu mostka 10.Dane dotycza wtryskowych pony,excel,scoupe!



No spoko tylko ze co ja mam zmasowac i co pozniej? bo ja zielony w temacie
i czym i jak sie ten zaplon ustawia?
Bo domyslam sie ze nie kontomierzem szkolnym

pozdro
  
 
Zanim zaczniesz rozkrecac caly samochod to najpierw sprawdz jakie bledy zglasza komputer. Jak czysciles czujnik polozenia przepustnicy to pozniej odpowiednio go ustawiles? Zgaduje ze nie. A czujnik temperatury sprawdzales fachowo czy tylko gdybasz? Przyczyn nieprawidlowej pracy moze byc wiele. Ale najpierw zerknij na bledy a pozniej napisz co wyszlo.
  
 
Cytat:
Komputer padl na 100 !!!!!!!!


A skąd wiesz że padł???? Moze tylko wystarczy kondensatory wymienić i bedzie ok!
Ale najpierw sprawdź błędy tak jak pisze "antonescu"

TPS sie nie czyści -po co! Jak ruszyłeś TPS(czujnik poł. przep) to lipa! musisz go ustawić tak jak był - napiecie 4,8-5,2 V! było kiedyś na forum o tym! Krokowy i przepustnica po czyszczeniu tez wymaga adaptacji-regulacji!
Czujnik temperatury mozna łatwo sprawdzić mierząc jego oporność!
Jeśli nie jesteś pewien co do zapłonu to go nie ruszaj tylko jedź do mechanika niech ci sprawdzi i ustawi!
  
 
Cytat:
2005-11-03 16:36:00, Tomasz1023 pisze:
A skąd wiesz że padł???? Moze tylko wystarczy kondensatory wymienić i bedzie ok! Ale najpierw sprawdź błędy tak jak pisze "antonescu" TPS sie nie czyści -po co! Jak ruszyłeś TPS(czujnik poł. przep) to lipa! musisz go ustawić tak jak był - napiecie 4,8-5,2 V! było kiedyś na forum o tym! Krokowy i przepustnica po czyszczeniu tez wymaga adaptacji-regulacji! Czujnik temperatury mozna łatwo sprawdzić mierząc jego oporność! Jeśli nie jesteś pewien co do zapłonu to go nie ruszaj tylko jedź do mechanika niech ci sprawdzi i ustawi!



ale ten czyjnik TPS od przepustnicy jest mechaniczny i nie ma regulacji, pasuje idealnie na frez i innaczej ustawic sie go nie da, przynajmnije u mnie
kompa juz mam nowego tamten zalewa wtryski.

Dobra panowie ale jak ja mam sprawdzic te bledy ECU??
Czym i jak?? nie mam urzadzen zadnych, i mieszkam na wiosce i nie mam jak dojechac nawet do warsztatu


Co do czujnika temperatury jest walniety na 100%, testowalem czy zalacza chlodnice, wygrzalem go palnikiem i sie stopil haha

no wlasnie i nie zalaczyl tego wentylatora chlodnicy:/ dziwne

  
 
Cytat:
2005-11-03 16:36:00, Tomasz1023 pisze:
A skąd wiesz że padł???? Moze tylko wystarczy kondensatory wymienić i bedzie ok! Ale najpierw sprawdź błędy tak jak pisze "antonescu" TPS sie nie czyści -po co! Jak ruszyłeś TPS(czujnik poł. przep) to lipa! musisz go ustawić tak jak był - napiecie 4,8-5,2 V! było kiedyś na forum o tym! Krokowy i przepustnica po czyszczeniu tez wymaga adaptacji-regulacji! Czujnik temperatury mozna łatwo sprawdzić mierząc jego oporność! Jeśli nie jesteś pewien co do zapłonu to go nie ruszaj tylko jedź do mechanika niech ci sprawdzi i ustawi!



ale ten czyjnik TPS od przepustnicy jest mechaniczny i nie ma regulacji, pasuje idealnie na frez i innaczej ustawic sie go nie da, przynajmnije u mnie
kompa juz mam nowego tamten zalewa wtryski.

Dobra panowie ale jak ja mam sprawdzic te bledy ECU??
Czym i jak?? nie mam urzadzen zadnych, i mieszkam na wiosce i nie mam jak dojechac nawet do warsztatu


Co do czujnika temperatury jest walniety na 100%, testowalem czy zalacza chlodnice, wygrzalem go palnikiem i sie stopil haha

no wlasnie i nie zalaczyl tego wentylatora chlodnicy:/ dziwne

  
 
Cytat:
2005-11-03 16:36:00, Tomasz1023 pisze:
A skąd wiesz że padł???? Moze tylko wystarczy kondensatory wymienić i bedzie ok! Ale najpierw sprawdź błędy tak jak pisze "antonescu" TPS sie nie czyści -po co! Jak ruszyłeś TPS(czujnik poł. przep) to lipa! musisz go ustawić tak jak był - napiecie 4,8-5,2 V! było kiedyś na forum o tym! Krokowy i przepustnica po czyszczeniu tez wymaga adaptacji-regulacji! Czujnik temperatury mozna łatwo sprawdzić mierząc jego oporność! Jeśli nie jesteś pewien co do zapłonu to go nie ruszaj tylko jedź do mechanika niech ci sprawdzi i ustawi!



ale ten czyjnik TPS od przepustnicy jest mechaniczny i nie ma regulacji, pasuje idealnie na frez i innaczej ustawic sie go nie da, przynajmnije u mnie
kompa juz mam nowego tamten zalewa wtryski.

Dobra panowie ale jak ja mam sprawdzic te bledy ECU??
Czym i jak?? nie mam urzadzen zadnych, i mieszkam na wiosce i nie mam jak dojechac nawet do warsztatu


Co do czujnika temperatury jest walniety na 100%, testowalem czy zalacza chlodnice, wygrzalem go palnikiem i sie stopil haha

no wlasnie i nie zalaczyl tego wentylatora chlodnicy:/ dziwne

  
 
Tps daje sie ustawic. Tylko Tomaszowi1023 przecinek sie przestawil. Powinno byc 0,48-0,52. O ktorym czujniku temperatury mowa? W tym aucie sa 3 a wentylator na chlodnicy zalacza tylko 1 z nich. Fajnie sie topil? Proponuje zebys jednak znalazl mechanika. S-Coupe to fajne auto i troche szkoda go zepsuc.
  
 
Cytat:
2005-11-03 17:43:08, antonescu pisze:
Tps daje sie ustawic. Tylko Tomaszowi1023 przecinek sie przestawil. Powinno byc 0,48-0,52. O ktorym czujniku temperatury mowa? W tym aucie sa 3 a wentylator na chlodnicy zalacza tylko 1 z nich. Fajnie sie topil? Proponuje zebys jednak znalazl mechanika. S-Coupe to fajne auto i troche szkoda go zepsuc.



powiem na czym teraz stoje.
Samochod odpala i juz tak nie kopci
Ale na wolnych obrotach gubi zaplony, i poszarpuje:/
Czujniki sa 3 tak? jeden od temperatury wskazujacej na desce??
Drugi ten dwupinowy od chlodnicy wlasnie i idzie tez do kompa??
Trzeci od oleju??

Myle sie?
Mi chodzi o ten dwu pinowy, on powinien zalaczac chlodnice a mimo to tego nie robi, a czujnik jest nowy i na bank sprawny

Aha i jak mam zczytac bledy kompa??
Potzrebuje liste kodow, bo numery zobie zarowka zczytam
A takiej listy nie moge znalesc
  
 
1 podaje temp. na desce rozdzielczej, 2 podaje inforamcje o temp. do ecu, 3 umieszczony na chlodnicy zalacza wiatrak. Kodow nie odczytasz zarowka tylko dioda,glosniczkiem,miernikiem lub czyms podobnym. Podpinasz sie do zlacza diagnostycznego przy bezpiecznikach pomiedzy pinami gornym prawym i dolnym lewym. Dlugi sygnal to 10 krotki to 1. Napisz co ci wyszlo.
  
 
Cytat:
2005-11-04 14:55:49, antonescu pisze:
1 podaje temp. na desce rozdzielczej, 2 podaje inforamcje o temp. do ecu, 3 umieszczony na chlodnicy zalacza wiatrak. Kodow nie odczytasz zarowka tylko dioda,glosniczkiem,miernikiem lub czyms podobnym. Podpinasz sie do zlacza diagnostycznego przy bezpiecznikach pomiedzy pinami gornym prawym i dolnym lewym. Dlugi sygnal to 10 krotki to 1. Napisz co ci wyszlo.



Wiec....
odczytalem bledy ECU, jest jeden bardzo dlugi impuls,
po czym 3145 - ECT, wymienilem go i odpala, ale kurde nie pracuje najlepiej na wolnych obrotach, dodam lekko gazu i OK ??
pozdro
  
 
Aha, jeszcze cos,
Auto kopci, nie rowno pracuje na wolnych obrotach i ma ciagle 1300 obr.

Wyjelem wtryskiwacze po koleji, zamiast rozpylac leją!!!!
Moze pompa walnieta i za male cisnienie??
Albo komp zle dobiera mieszanke, bo jakies podzespol walniety, albo sam komp???

pozdro
  
 
Z jakiego rocznika jest twoje scoupe? Wtryski jaka maja opornosc?
  
 
Cytat:
2005-11-07 10:32:49, antonescu pisze:
Z jakiego rocznika jest twoje scoupe? Wtryski jaka maja opornosc?



Grudzien 92, juz w tej nowszej budzie,
nie mam pojecia jaka opornosc maja
Komputer mam typu: BOSCH MOTRONIC A01
  
 
Aha mam jeszcze pytanie??

Czy w tym samochodzie jest zawor EGR ?? moze on zabrudzony i daltego tak auto kuleje??

jesli jest to gdzie sie znajduje ma ktos fotki??
  
 
Jest egr. Zerknij na rure biegnaca od kolektora wydechowego do ssacego. Sprawdz opornosc wtryskow. Moze sa do wymiany. Dodatkowo ich dzialanie mozesz sprawdzic bateryjka.