Niedogrzane Lantry?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ze względu na uszkodzenie czujnika włączającego wentylator chłodnicy i wynikajacą z tego konieczność jego odłączenia, pozwoliłem sobie pojezdzić chwilę bez wentylatora. O zgrozo - zapomniałem o tym: odwozilem przyjaciol z masa bagazu na trasie okolo 140 km. Mam nawyk patrzenia na kontrolki. TEMPERATURA MIESCILA SIE W NORMIE.
Gdy zorientowalem się co zrobiłem - z pełnym rozmyslem, ale po sprawdzeniu ilosci plynu w chlodnicy - ponownie wracalem bez wlaczonego wiatraczka. Efekt - taki sam..

Powiecie, że mam kontrolkę temperatury walniętą. Nie! jeśli zostawie auto na parkingu z włączonym silnikiem po około 10 minutach wskazanie temperatury zaczyna wzrastać bardzo szybko.

Jutro potestuje jeszcze drugiego hultaja i powiem co zaobserwowalem..

Pozdro,
  
 
masz rację ale tylko częściowo
faktycznie na trasie będzie spoko, ale po mieście zaczną się kłopoty
dodatkowo zwrócę uwagę na termostat, jeśli po wyjechaniu poza miasto (nawet krótka trasa byle dość szybka) zauważycie że temperatura spada to prawdopodobnie termostat puszcza, zwyczajnie guma w gnieździe zamykającym się starzeje i pęka
  
 
lepiej wydaj to 50 - 60 zł i wymień uszkodzony czujnik.
Ja jeździłem tak jak Ty i co? po paru m-cach doszło do mikropęknięcia plastikowego kołnierza chłodnicy (ta górna cześć) i po rozgrzaniu silnika płyn chłodniczy efektownie z tej 'szparki' tryskał.

Ale pojechałem do fachmana w Malbork, który za 20 zł zespawał plastik i wszystko jest cacy już 30 tys. km

btw oczywiście kupiłem nowy czujnik włączający wiatrak

ps
ja bym nie wierzył czujnikowi temp. na desce rozdzielczej


Bartek
  
 
Mam podobny problem:
Temperatura ciągle na wskaźniku na połówce, nawet jak załancza się wentylator... A do tego po wyłączeniu samochodu, wentylator też się wyłancza - czy tak powinno być.
  
 
Cytat:
2005-11-06 12:46:43, pablo_g pisze:
Mam podobny problem: Temperatura ciągle na wskaźniku na połówce, nawet jak załancza się wentylator... A do tego po wyłączeniu samochodu, wentylator też się wyłancza - czy tak powinno być.


- u mnie wentylator włącza się (czyli jest sterowany czujnikem) gdy wzrasta temperatura, np. w korku ,wielokrotnie też zaobserwowałem włączenie wentylatorów na minutę czy dwie po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika nawet po zamknięciu auta czyli bez zapłonu i to jest chyba prawidłowe działanie
  
 
Cytat:
2005-11-06 13:52:49, daar pisze:
- u mnie wentylator włącza się (czyli jest sterowany czujnikem) gdy wzrasta temperatura, np. w korku ,wielokrotnie też zaobserwowałem włączenie wentylatorów na minutę czy dwie po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika nawet po zamknięciu auta czyli bez zapłonu i to jest chyba prawidłowe działanie


Chyba napewno prawidłowe, u mnie jest dokładnie tak samo
  
 
U mnie ( Lantra 1,6 z '96 ) podobnie jak u Pablo_g.
Po wyłączeniu silnika wentylator też się wyłącza.
Ostatnio, w panujących w Krakowie korkach, nawet przy 10st.
temp. powietrza włącza się wentylator. Zaczynam mieć złe zdanie o moim termostacie, choć wskazówka temp. na desce nie poszła ani razu pow. połowy.
  
 
Cytat:
2005-11-06 16:58:31, berni2 pisze:
... Zaczynam mieć złe zdanie o moim termostacie, choć wskazówka temp. na desce nie poszła ani razu pow. połowy.


Wydaje mi się że może być uszkodzony czujnik od wskaźnika temperatury.
  
 
Cytat:

Wydaje mi się że może być uszkodzony czujnik od wskaźnika temperatury.


Nie wydaje mi się. W SCoupe miałem tak samo.
Przy jeżdzie pozamiejskiej wskaznik znajduje się ciutkę poniżej połowy - went. włącza się gdy wskazówka dojdzie do połowy, może podobną ciutkę powyżej. Z tym, że w SCoupe po wyłączeniu silnika went. dalej kręcił.
Ale sprawę trzeba sprawdzić, bo to nie żarty. W tym tygodniu będę zmieniał olej, więc zapytam mojego mechanika co o tym sądzi.
  
 
Witam
U mnie tak samo wentylator włancza się po wyłączeniu silnika, i jest to normalne (zaniepokoiło mnie to na samym początku ggdy kupiłem autko więc udałem się do serwisu, tam mi powiedzieli że to jest w tym aucie normalne )