Carina II 1.6 16V 4A-FE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.
Czy ma ktos moze schemat elektryczny do mojego autka??

Chiałem zapytac czy ktos spotkal sie z takim czyms.
Po przejechaniu kilkutysiecy km, zauwazyłem ze cos probiło sie z dodatkowym wtryskiem.
Kiedys było ze przy 2500 -2800 obr/min (w zaleznosci na jakim biegu) czuc było jak uruchamia sie ten wtrysk.
Teraz cos jej odbiło i trzeba dłuzej na to czekac (powyzej 3600 -3800 obr/min) dopiero sie zbiera.
Co to moze byc i czy ktos sie juz z tym spotkał.

Bede wdzieczny za kazda podpowiedz...
POZDRO.


[ wiadomość edytowana przez: MlodyCT dnia 2005-11-11 20:56:16 ]
  
 
No proszę proszę niedawno narzekałem, że tylko ja mam taki nietypowy pojazd a tu znalazła się bratnia dusza więc jeśli chodzi o Twój problem:

1. ten dodatkowy wtrysk uruchamia się albo: gdy jest określone podciśnienie w kolektorze ssącym albo gdy silnik osiągnie określone obroty albo gdy depniesz maksymalnie pedał aż do wciśnięcia przycisku w podłodze

2. sprawdź czy działają te głupie klapki w głowicy - przegazuj przy otwartej masce i będzie widać jak się otwierają (taka listwa ciągnie na podciśnienie). Sprawdź też szczelność wężyków (trochę ich tam nawsadzali).

3. osobiście uważam, że wiele wspólnego z włączaniem tych klapek ma plastikowe pokrętło o którym pisałem w poście http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=118633&c=18&f=23 ... tak podejrzewam, że tym może się regulować to podciśnienie przy którym się włączają klapki i piąty wtrysk...

Powiem Ci, że u mnie ten wtrysk włączał się od zawsze przy około 4000 obrotów...w ogóle jest to problem przy instalacji gazowej - bo nagle zmienia się skład mieszanki i wciąż się zastanawiam, czy tego nie odłączyć - bo na benzynie jeżdżę niewiele... jak jest (albo jak było) z przyspieszaniem w Twojej Cari ?? bo u mnie jest dziwnie - wydaje mi się, że się muli...obawiam się, że może być to wina zużytej sondy...w ogóle autko jest świetne - tylko z tym silnikiem to przekombinowali daj znać co uda Ci się wykombinować - naprawdę miło spotkać bratnią duszę pozdrowionka.
  
 
Gdzieś wyczytałem (Tu albo na TKP) że te klapki na gazie powinny być odłączone - teraz skojarzyłem że to chodzi o wasze silniki
  
 
ja się zastanawiam po co gaz w tym silniku. 4AFE pali tak mało że instalka się zwróci po bardzo długim przebiegu. przy zamkniętych klapkach powietrze do komory spalania dostaje się tylko przez 1 zawór ssący. u mnie przy około 3800-4000 tys klapki się otwierają i wtedy silnik dostaje zwiększoną dawkę mieszanki. na gazie może lepiej zdjąć wężyk podciśnienia i wtedy klapki zostaną otwarte na stałe. ale trzeba pamietać by na bezynie były zamknięte.





p.s. też mam 4afe
  
 
Hmm i juz lepiej sie poczulem rogacek - a ilez to autko pali ?? ja kupilem je juz z instalacja i w sumie nie mialem mozliwosci decyzji no i ja robie sporo km miesiecznie - jakies 60-70 tys... hmm...jednak chyba zostawie te klapki podlaczone - skoro mowisz ze na benzynie musza byc - uruchamiam silnik i jade przez (z powodów finansowych krotki ) czas na benzynie... niestety brakuje u nas w okolicy kogos kto by porzadnie znal sie na instalacjach gazowych i toyotach
  
 
w miescie pali poniżej 8 litrów a na trasie 5,3 litra przy prędkości max 130.
  
 
co do spalania to przyznaje racje -rogackowi- na upartego da sie zejsc ponizej 5l.(noga z waty i Vmax 100km/h).
Ja na gazie nia nie jedze. Nie wiem o co chodzi z tym 5 wtryskiem ale widze ze kazdy ma podobny objaw, Słyszałem ze jest to tez przyczyna temperatury zewnetrznej(ale ja nie widze roznicy czy lato czy zima i tak tzreba redukowac ). Dowiedziałem sie ze taki model silnika wychodzil w 2wersjach. Europejska i Japonska, roznia sie podobno moca -mozna sparwdzic czy ma odciecie na obrotach(ja nie mam i podobno mam ta japonska wersje tego silnika).Co prawda Cari nie nalezy do najnowszysch aut i mozna by było sie zajac za czegos wymiane. Przez 12lat jedzenia wymienione zostały tylko amory i sprezyny... no i wszystko na bierzaca olej, rozrzad... Teraz napewno pod klucz leca hamulce i wszystkie filtry jakie sa tylko mozliwe(raz tylko wyminiony byl głowny filtr powietrza). Jak macie jakies ciekawe przygody z waszymi Cari to piszcie..

POZDRO