MotoNews.pl
  

List otwarty- STRATOPOLONEZ

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
Zwracam się o pomoc do ludzi, którym nie obojętna historia polskiej motoryzacji i sportu motorowego, przy odbudowie pojazdu wyścigowego STRATOPOLONEZ.

Zakończyła się właśnie pierwsza faza remontu jednego z najszybszych pojazdów zbudowanych przez polskich konstruktorów i mechaników – Poloneza z silnikiem Ferrari Dino zwanego też Stratopolonezem. Remont silnika był konieczny, aby uratować jego podzespoły przed całkowitym zniszczeniem, a przeprowadzony został praktycznie w ostatniej chwili. Zostały wymienione na nowe elementy, które niestety z braku wystarczających funduszy nie są oryginalne (wykonane z innych materiałów) przez to są bardziej narażone na uszkodzenia.

Celem zbiórki jest zebranie pieniędzy na zakup oryginalnych podzespołów, aby bez obaw samochód ten mógł osiągać swoją legendarną moc 285KM. Kwota, jaka jest potrzebna na te części jest uzależniona od kursu funta, dolara lub euro. Dla przykładu ceny części wynoszą odpowiednio*:

- komplet tłoków o średnicy 92,5mm 800 funtów bez VAT
93,0mm 900 funtów bez VAT
- komplet uszczelek 180 funtów bez VAT
- zawory 273 funtów bez VAT

Dodatkowo do całkowitego uzdrowienia najszybszego Poloneza w dziejach Polski potrzebny jest remont skrzyni biegów i mechanizmu różnicowego niemieckiej firmy ZF(Zahnradfabrik Friedrishafen AG), potrzebne są także nowe opony wraz z felgami.

.
Wszystkie wydatki związane z odrestaurowaniem auta znacznie przekraczają możliwości Muzeum Techniki. Zwracam się do wszystkich ludzi dobrej woli, firm motoryzacyjnych, mediów w całej Polsce o pomoc przy uratowaniu tego pojazdu od zapomnienia i zniszczenia.

Podaję numer konta, na które można wpłacać pieniądze:

mBank
nr rach. 60 1140 2004 0000 3802 3263 8065

Dane odbiorcy:
Maciej Janiszewski
ul.Korotyńskiego 48 m.127
02-123 Warszawa
W tytule podać: nazwisko, imię lub pseudonim z dopiskiem „STRATOPOLONEZ”


Z wyrazami szacunku,
Krzysztof ”stratos” Matosek


*ceny pochodzą z cennika firmy Omicron




Myślę że to bardzo ciekawa i pożyteczna inwencja- postarajmy się na tyle ile jesteśmy w stanie wspomóc.

Pozdrawiam
  
 
Może byś podał jakieś żródło skąd to wytrzasnąłeś?
Szyte grubymi nićmi.
  
 
Ta informacja pojawiła się na bardzo wielu forach internetowych.
Nie jest to raczej żadna podpucha...
Odpowiadając na pytanie: HIN wytrzasnął to z forum streetracing.pl
Tutaj: List otwarty - StratoPolonez
  
 
Cytat:
2005-09-10 11:42:57, MacTB pisze:
Ta informacja pojawiła się na bardzo wielu forach internetowych. Nie jest to raczej żadna podpucha... Odpowiadając na pytanie: HIN wytrzasnął to z forum streetracing.pl Tutaj: List otwarty - StratoPolonez



Dokładnie tak
Dzięki maćku za odpowiedzenie za mnie, nie mam ostatnio czasu za bardzo (sezon edukacji rozpoczęty)

Pozdrawiam
  
 
mam w domu egzemplarz pewnej gazety moto, jest tam opisane jak to pewien gość zreanimował takiego poloneza i ma się całkiem dobrze bez zbiórki kasy od ludków, aż z ciekawości to dziś odszukam

no i znalazłem: magazyn auto moto nr 4(107) kwiecień 2005;
trochę się pomyliłem bo głównie opisano jedną z mutacji takiego poloneza z silnikiem 2.0 150kucy dzieła Piotra Zaleskiego, ale wzmianka o "stratopolonezie" też jest;
mały cytat:
"....Efekt końcowy jest porażający. Pytanie: po co to wszystko? Przecież za podobne pieniądze można by mieć dobre Porsche lub Subaru! "Tu nie chodzi o kasę" - mówi Zaleski. "Chciałem, żeby mój syn zobaczył, że i my mieliśmy naprawdę dobry samochód rajdowy, którym do dziś można się całkiem skutecznie ścigać."


[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2005-09-13 07:31:26 ]
  
 
zapraszam wszystkich na nowa strona o stratopolonezie
zycze milego ogladania

  
 
Cytat:
2005-09-09 07:52:05, Brutus25 pisze:
Może byś podał jakieś żródło skąd to wytrzasnąłeś? Szyte grubymi nićmi.



Nie jest to żadna podpucha !!!
Krzysiek Stratos jest członkiem FSO AutoKlubu, studiuje na Politechnice i pracuje w Muzeum Techniki. Gdy trafił do klubu zaprosił kilka osób do Norblina żeby można było zobaczyć i dotknąć eksponatów. Tylko że eksponaty były brudne i rozkradzine więc koledzy umówili się że zorganizują "akcję szmata" i umyją samochody. Później wpadli w rytm pracy i większość z nich uruchomili. W tym roku FSO AK zorganizował dwa razy w muzeum Festiwal Zabytów Motoryzacji (maj i październik). Obecnie powstające Stowarzyszenie FSO AK ma swoją stałą siedzibę w Muzeum Norblina (na razie zajmujemy jeden garaż.
Krzysiek uruchomił Stratosa ale na dorabianych częściach a chciałby żeby muzeum miało oryginał (ale brak na to jest funduszy).
Dodam że jest to jednocześnie tematem jego pracy magisterskiej.
List o Stratosie.
Na stronie FSO AK można ten list również zobaczyć, poczytać o muzeum i zerknąć na profil Krzyśka.