MotoNews.pl
  

Ręczny [126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie mam klopot z recznym. linka jest w miare nowa, ma chyba pol roku, szczeki nie sa zbytnio zuzyte, powiedzialbym ze prawie wcale, regulacja przy hamulcach jest na maxa podciagnieta, reczny w kabinie mocno przesuniety do przodu i kurde reczny jest slaby. co z tym fantem zrobic,lapie przy czwartym zabku ale nie za mocno, a na piaty juz sie nie da wrzucic. co moze byc tego przyczyna??
dzieki
  
 
A bebny w jakim stanie? Bo ja u siebie mialem tez wszystko podciagniete na maxa, a reczny lapal dopiero na ostatnim zabku bo bebny juz sie kwalifikowaly

Pozdro
Lapek
  
 
Mogła się wygiąć dźwignia (część pod podłogą)
  
 
srednica wewnetrzna wynosi ok 186 mm jest to bardziej orientacyjny pomiar, bo suwmiarki niestety nie starczylo :/

tylko zastanawia mnie to ze zaskakuje na czawrty i nie chce juz na piaty,a trzyma kiepsko. jakby sie dzwignia wygiela no to chyba wskakiwaloby na dalsze zabki. ale sprawdze.

hmm a moze jest cos nie tak z ta dzwignia przy hamulcu? moze nie ma sie o co zaprzec, bo ta szczelina przez ktora ona wchodzi do srodka bebna jest dosc duza,nie wiem jaka ma byc fabrycznie. co o tym myslicie??

[ wiadomość edytowana przez: zadi dnia 2005-11-11 22:56:28 ]



[ wiadomość edytowana przez: zadi dnia 2005-11-11 22:57:15 ]
  
 
ja też tak miałem (słaby ręczny) i zrobiłem tak ze dzwignie lewarka dałem na maksa do przodu ale tego było mało to rozwierciłem w kierunku jazdy te 4 otwory mocujące dźwignię i teraz jako tako jest lepiej, a nawet dobrze pozdrawiam
  
 
zrób se hydro ręczny i masz po kłopocie
  
 
Można się podratować wymianą dźwigienek i rozpieraczy jak są wyklepane.
  
 
Też miałem taki problem i wymiana rozpieraczy pomogła... ale i tak rękaw na linke w malcu nie daje rady... tak jak ktoś wcześniej pisał... zakładaj hydro-łapke
  
 
daje rady daje,tylko trzeba o niego dbac i dobrze go zmodyfikowac.kto znal mojego malca ten wie.przede wszystkim linka w malcu jest za mocna w stosunku do wszystkiego.jak cos strzeli to linka ostatnia.trzeba wzmocnic i przerobic dzwignie.ja mialem caly dol wzmocniony dodatkowymi latami z blachy , a sama dzwignie wydluzona 2x.szła pomiedzy lewarkiem a fotelem odpowiednio dogietai konczyla sie miedzy lewarkiem a konsola na radio.do tego podspawane rozpieraki i dawal rade
  
 
Ja miałem wszystko poskładane ze standardowych części dostępnych w sklepach i bez większego wysiłku mogłem blokować koła niezależnie od prędkości i nawierzchni (np. na suchym asfalcie przy 80 km/h).
  
 
Cytat:
2005-11-12 10:12:40, Krzemowy pisze:
Ja miałem wszystko poskładane ze standardowych części dostępnych w sklepach i bez większego wysiłku mogłem blokować koła niezależnie od prędkości i nawierzchni (np. na suchym asfalcie przy 80 km/h).



Moglbys dokladnie opisac jakie czesci zamontowales (rozpieraki i co jeszcze?), i jak to wszystko wyregulowales ze dalo to takie dobre efekty? U mnie na mokrym asfalcie moge sie podciac recznym przy nawrotach (na prostej bez efektu), a na suchym juz zupelnie nie dziala. Jedyna nawierzchnia na ktorej jestem w stanie zablokowac kola recznym jadac prosto to snieg/lod
  
 
Cytat:
2005-11-11 22:52:17, zadi pisze:
srednica wewnetrzna wynosi ok 186 mm jest to bardziej orientacyjny pomiar



z tego co pamiętam moje najgorsze bębny lezące gdzieś tam w garażu (po przetoczeniu) mają 176 mm, a w aucie miałem założone 170 mm (lub niecałe 170 mm)
  
 
Cytat:
2005-11-12 08:48:54, Poochaty pisze:
daje rady daje,tylko trzeba o niego dbac i dobrze go zmodyfikowac.kto znal mojego malca ten wie.przede wszystkim linka w malcu jest za mocna w stosunku do wszystkiego.jak cos strzeli to linka ostatnia.trzeba wzmocnic i przerobic dzwignie.ja mialem caly dol wzmocniony dodatkowymi latami z blachy , a sama dzwignie wydluzona 2x.szła pomiedzy lewarkiem a fotelem odpowiednio dogietai konczyla sie miedzy lewarkiem a konsola na radio.do tego podspawane rozpieraki i dawal rade



Ja moge potwierdzic ze dawała rade,i to calkiem niezle
  
 
Cytat:
2005-11-12 10:35:01, kobzacz pisze:
Moglbys dokladnie opisac jakie czesci zamontowales (rozpieraki i co jeszcze?), i jak to wszystko wyregulowales ze dalo to takie dobre efekty? U mnie na mokrym asfalcie moge sie podciac recznym przy nawrotach (na prostej bez efektu), a na suchym juz zupelnie nie dziala. Jedyna nawierzchnia na ktorej jestem w stanie zablokowac kola recznym jadac prosto to snieg/lod



Skany całego tylnego zawiasu(które zresztą kiedyś wrzucałem):

1
2
3
4
5
6

Wyregulowałem trywialnie przy pomocy dwóch kluczy 19 wg wskazówek zawartych w Klimeckim.
  
 
ja też kiedyś mialem problem z rękawem ale go rozwiązalem, w dość ,,oryginalny'' sposób
Mianowicie skrócilem linke skręcając ją sróbą z 2 dupnymi podkladkami zaraz przed tym kóleczkiem od wajchy. Podregulowalem linke i blokowalo kola przy każdej prędkości i w kazdych warunkach. Dlugo nie pojeździlem bo zlamala się dzwignia od lewarka ale bylo warto
  
 
dobra kuwa zrobilem! ledwo sie trzymam na nogach ale chyba warto bylo. wymienilem wszystkie szczeki na prawie nowe wymienilem tez rozpychacze od recznego, no i odpowietrzniki tylne bo byly w kiepskim stanie. odpowietrzylem wszystko i narazie jest git, reczny chwyta w miare rowno i w miare silno. jutro jeszcze pojezdze, popatrze czy sie grzeja i czy rowno lapia. dzieki za odpowiedzi.

gumbas5 chyba cos Ci sie pomylilo, bo w sklepie nowki mają 186 mm z groszami (mowa oczywiscie o nowym typie)

pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: zadi dnia 2005-11-12 22:39:49 ]
  
 
możliwe na szczęście już nie śmigam padaką