Automatyczny wlacznik swiatel

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kupilem cos takiego ale patrzac na schemat beda swiecic tylko z przodu swiatla mijania mam racje? klik
  
 
Cytat:
2006-09-10 12:04:45, pablo_ns pisze:
kupilem cos takiego ale patrzac na schemat beda swiecic tylko z przodu swiatla mijania mam racje? klik


NIE masz racji


Nawiasem mówiąc: ja też mam takowy(no prawie) ...w lewej ręce ...czasem to aż wkurza bo nawet jak przestawiam auto na parkingu o 5 metrów to...nie wiedzieć czemu ...mam włączone światła mijania ....taki odruch i tyle

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2006-09-10 12:42:59 ]
  
 
mam takie urządzenie w złomiaku* i działa się dobrze ,
założył je poprzedni właściciel


*Złomero - jak również wszelkie odmiany tego słowa są nazwą zastrzeżoną dla piotr'ka.


[ wiadomość edytowana przez: KRECIK0001 dnia 2006-09-10 12:27:10 ]
  
 
Cytat:
2006-09-10 12:25:45, KRECIK0001 pisze:
*Złomero - jak również wszelkie odmiany tego słowa są nazwą zastrzeżoną dla piotr'ka.



I to mi się podoba!
  
 
bogdan ale z schematu wynika ze napiecie dochodzi tylko do reflektorow
  
 
Cytat:
2006-09-10 13:39:14, pablo_ns pisze:
bogdan ale z schematu wynika ze napiecie dochodzi tylko do reflektorow


Nie sugeruj się tak dosłownie schematem Na 199% WSZYSTKO co ma świecić będzie świecić !
  
 
Ja mam zlaozony przekaznik na wzbudzenie alternatora i swiatla wlaczaja sie po wlaczeniu silnika.
  
 
zobaczymy jak przyjdzie. Zamowilem rowniez taki sciemniacz klik aby dobrze podlaczyc nie wiem gdzie sie wpiac do czujnika otwarcia drzwi i do stacyjki tzn gdzie sie moge wpiac aby duzo nie rozbierac auta
  
 
A ja mam urządzenie mikroprocesorowe.
Ma wbudowany kalendarz i od 1 października do ostatniego lutego po paru sekundach zawsze włancza mi światła.A jak wyłączę zapłon to wyłancza
Do tego istnieje możliwość dodatkowego oprogramowania tego np.włancza światła na klika sek. po to aby odprowadzić cie do domu i nie celować po ciemku kluczem do zamka
  
 
Cytat:
2006-09-10 14:29:48, pablo_ns pisze:
zobaczymy jak przyjdzie. Zamowilem rowniez taki sciemniacz klik aby dobrze podlaczyc nie wiem gdzie sie wpiac do czujnika otwarcia drzwi i do stacyjki tzn gdzie sie moge wpiac aby duzo nie rozbierac auta


Ja mam TAKI ściemiacz.

Prawie wszystkie potrzebne kabelki masz przy zegarku.
Musisz pociągnąć sobie tylko jeden kabelek z siłownika centralnego.
  
 
kisztan przy sciemniaczu mam sie wlaczyc do czujnika otwartych drzwi ale nie wiem gdzie on ma kabel abym mogl sie wpiac. Drugie pytanie do tego wylacznika swiatel mam sie wpiac pod wlacznik swiatel ktos mi powie gdzie jak idzie kabvel i ew jaki jest jego kolor
  
 
Cytat:
2006-09-11 21:32:15, pablo_ns pisze:
kisztan przy sciemniaczu mam sie wlaczyc do czujnika otwartych drzwi ale nie wiem gdzie on ma kabel abym mogl sie wpiac. Drugie pytanie do tego wylacznika swiatel mam sie wpiac pod wlacznik swiatel ktos mi powie gdzie jak idzie kabvel i ew jaki jest jego kolor


Przy zegarku masz praktycznie wszystkie potrzebne kabelki.
Kolorów nie pamiętam, ale poniżej wklejam Ci schemat.



Jeśli masz miernik, to bez problemów znajdziesz potrzebne przewody.
1. Stały +
2. Po otwarciu drzwi -
3. Po włączeniu świateł (chyba +)
4. Po przekręceniu kluczyka +
5. Stały -

Tak jak napisałem najlepiej jak weźniesz miernik i sobie sprawdzisz te przewody.
To jest taka kostka 2x3 piny przy płyce zegarka.
Jak by co to dzwoń, lub pisz na Gadulca.
  
 
Cytat:
2006-09-10 15:23:49, rysiu1 pisze:
A ja mam urządzenie mikroprocesorowe. Ma wbudowany kalendarz i od 1 października do ostatniego lutego po paru sekundach zawsze włancza mi światła.A jak wyłączę zapłon to wyłancza Do tego istnieje możliwość dodatkowego oprogramowania tego np.włancza światła na klika sek. po to aby odprowadzić cie do domu i nie celować po ciemku kluczem do zamka



czyto jakies urzadzenie ogolnodostepne czy tez jakis samopal??
jesli dostepne to daj jakies namiary i ew koszty zakupu takiego czegos
  
 
koledzy potrzebuje schemat swiatel wraz z postojowkami oraz opisem z gory dzieki
  
 
sciemiacz i wlacznik zainstalowany. dzieki
  
 
Cytat:
2006-09-12 12:25:06, cezariusz pisze:
czyto jakies urzadzenie ogolnodostepne czy tez jakis samopal?? jesli dostepne to daj jakies namiary i ew koszty zakupu takiego czegos


W końcu znalazłem to w rocznikach PE
To jest samoróbka z PE
patrz na projekty czytelników.
Napisałem do gościa i miał ostatnią sztukę którą sprzedał na allegro
Ja mam rozbudowaną wersję tego urządzonka,tj. sam włancza światła-ma wbudowany przekaźnik.Wszystko jest w tym artykule (niestety jest płatny)

[ wiadomość edytowana przez: rysiu1 dnia 2006-10-01 21:59:55 ]
  
 
Dawno temu jak bawiły mnie różne wynalazki zrobiłem na 2 tranzystorach i przekaźniku automat do włączania i wyłączania świateł w sposób automatyczny w dowolnym okresie czasu-układ uruchamiał się po włożeniu przekaźnika w podstawkę w pierwszy dzień obowiązywania przepisów o obowiązku używania świateł.Sygnałem do załączenia i wyłączenia był sygnał z czujnika ciśnienia oleju.Ma to duże znaczenie gdyż nie obciąża akumulatora w czasie startu silnika-ciśnienie oleju pojawią się w po chwili jak silnik już pracuje a starter nie pobiera prądu rozruchowego -ważne w zimie i przy słabym akumulatorze.światła zawsze zgasną jak wyłączymy silnik.
  
 
Cytat:
2006-10-01 22:39:28, Rysiek2 pisze:
Dawno temu jak bawiły mnie różne wynalazki zrobiłem na 2 tranzystorach i przekaźniku automat do włączania i wyłączania świateł w sposób automatyczny w dowolnym okresie czasu-układ uruchamiał się po włożeniu przekaźnika w podstawkę w pierwszy dzień obowiązywania przepisów o obowiązku używania świateł.Sygnałem do załączenia i wyłączenia był sygnał z czujnika ciśnienia oleju.Ma to duże znaczenie gdyż nie obciąża akumulatora w czasie startu silnika-ciśnienie oleju pojawią się w po chwili jak silnik już pracuje a starter nie pobiera prądu rozruchowego -ważne w zimie i przy słabym akumulatorze.światła zawsze zgasną jak wyłączymy silnik.


Nie przesadzaj z tym obciążeniem aku.Układy mikroprocesorowe pobierają bardzo mało prądu (kilka mA)
Pozatym to jest układ mikroprocesorowy i możesz oprogramować go tak że zapali ciświatła po kilku sekundach od włączenia zapłonu.

Co do ciśniena oleju...
Pojawia się ono już po parosekundowym kręceniem rozrusznikiem

A nie wszystkie auta w zimie zaskakują od razu
  
 
Cytat:
2006-10-01 22:59:05, rysiu1 pisze:
Nie przesadzaj z tym obciążeniem aku.Układy mikroprocesorowe pobierają bardzo mało prądu (kilka mA) Pozatym to jest układ mikroprocesorowy i możesz oprogramować go tak że zapali ciświatła po kilku sekundach od włączenia zapłonu. Co do ciśniena oleju... Pojawia się ono już po parosekundowym kręceniem rozrusznikiem A nie wszystkie auta w zimie zaskakują od razu

Układy projektue sie do potrzeb -dlatego samochód ma specjalizowany sterownik do obsługi potrzebnych funkcji a nie PC -ta.Byłoby lepiej?-można wtedy zmieniać nastawy co chwila.Oczywiście lepiej brzmi -układ mikroprocesorowy od zwykłego tranzystorka za 10-20groszy- a jakie poważanie wśród gawiedzi-rozrusznik pobiera k 100 amper w czasie rozruchu-chciałbym widzieć samochód w czasie zimy który podczas rozuchu ma już wystarczające ciśnienie oleju.