Obrotomierz 1,3 Mk V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kupiłem zegary z obrotkiem od 1,6 16 V i chcę je wszczepić do 1,3. Ktoś kiedyś mówił co trzeba zrobić żeby wskazania były prawidłowe. Szukalem w historii ale nie znalazłem, czy ktoś pomoże ?
  
 
Oj, niemożliwe żeby nie było opisu.
  
 
budziki z obrotkiem z 1,6 16V do 1,3 mono bez obrotka (mk7)

przeszukalem forum jednak nie uzyskalem odpowiedzi na moje wszystkie pytania.

czy ten obrotek bedzie ok dla tej pojemnosci?
gdzie dokladnie musialbym sie wpiac? do edisa (ktory pin) czy do filtra (mam takie biale ustrojstwo do ktorego leci jeden przewod-chyba to jest on )
jak to jest z kontrolkami czy wszystkie beda dzialac?

chcialbym jakies konkretne informacje, schematy, zdjecia przestudiowac zanim wydam kase na budziki.


[ wiadomość edytowana przez: dyras dnia 2005-10-16 14:17:12 ]
  
 
taki malutki up'ik
  
 
schemat
Ja mam taki wstawiony do 1.3 i chodzi bez problemu.
Ten biały filtr, o którym piszesz jest chyba od radia, sygnał idzie z 11 nóżki EDIS-a jak widać na schemacie.
Poszukaj wtyczki koło edisa z zielonym i zielono-czerwoym kablem - ta jest od obrotomierza, jeżeli nie miałeś obrotka to pewnie jest wolna.
  
 
dzieki za schemacik i odpowiedz.

w twoim aucie miales instalacje pod obrotek, czy sam ciagnales przewod?

mam szukac jakiejs zloczki w poblizu edisa? pociagnac zielony przewod do zlaczki zegarow w to miejsce?


filtr jest zintegowany z zegarami? (nam na podluznicy takie cos biale i jest oznaczone jako kondensator myslalem ze to o to chodzi)

  
 
Odnosnie fotek, tak się składa że dziś fotografowalem obrotkek z benzyny mk5:
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

niestety nie miałem czasu wyjąć i "opstrykać" swojego dieslowskiego, ale wkrótce to zrobię- mogą się przydać podczas budowy shift lighta
  
 
U mnie instalacja była - nie było tylko filtra.
JeZeli nie masz inst. to będziesz musiał pociągnąć od edis-a.
  
 
Cytat:
czy ten obrotek bedzie ok dla tej pojemnosci?



Obrotomierz dobiera się do liczby cylindrów, a nie do pojemności silnika. Czyli ok.
  
 
nie wiem dokladnie jak jest w mk5 ale u mnie (mk7) obrotek dzialal. problem byl w tym ze zle pokazywal ale pokazywal.

z tego co wiem ford robi okablowanie jednakowe. czyli jesli nie masz obrotomierza to kable sa. jesli nei masz halogenow to kable juz czekaja.

ja swojego musialem delikatnie podrasowac i jest ok.

  
 
co to za kuńdeńsatór? czy moze to jest filtr do obrotka?
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
  
 
to do MKV 1.8 D tez mozna obro zalozyc z 1.6 16v??
  
 
zdaje mi sie ze mozna. jesli zalozysz do diesela od beny to powinien za duzo wskazywac.

u mnie bylo odwrotnie. pokazywal za malo jakies (68+12)/12
  
 
dyras to na twojej fotce to jest chyba filtr do radia przeciwzakloceniowy
  
 
o to moj edis :
klik

kolory przewodow sa calkiem inne niz na schematach ;(
z ktorego pinu powinienem wziac sygnal do obrotka?