Centralny-klapa-pilot?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy montował ktoś siłownik do otwierania tylnej klapy (z pilota)w essim,ale w zwykłej wersji hatchbach, nie chodzi mi o kombi
  
 
Cytat:
2005-10-07 19:39:16, RGS pisze:
Czy montował ktoś siłownik do otwierania tylnej klapy (z pilota)w essim,ale w zwykłej wersji hatchbach, nie chodzi mi o kombi



montowalem
  
 
moglybys powiedziec gdzie umiesciles silownik, bo jutro chcialem zakladac ale nie wiem gdzie go umiescic...
  
 
Wg mnie w każdym miejscu na lince, ale najlepiej w bagażniku, np na lewym nadkolu lub pod lampą (siłownik uniwersalny). Ale gdzie orginalny-to nie wiem...?
  
 
Jak to "ale najlepiej w bagażniku, np na lewym nadkolu lub pod lampą " moje pojęcie jest marne o tym ... ja myslałem ż to musowo gdzieś koło mechanizmu zamka?
  
 
Ja mam siłownik oryginalny w klapie, tuż obok zamka (nawet dziury miałem przygotowane). A siłownik miałem z kombi.
  
 
Cytat:
2005-10-18 16:56:50, RGS pisze:
Jak to "ale najlepiej w bagażniku, np na lewym nadkolu lub pod lampą " moje pojęcie jest marne o tym ... ja myslałem ż to musowo gdzieś koło mechanizmu zamka?

Jeśli jest miejsce to najlepiej przy samym zamku, ale można też obciąć linkę i zamontować siłownik na jej końcu...
  
 
Cytat:
2005-10-18 17:16:53, surec pisze:
... obciąć linkę i zamontować siłownik na jej końcu...



Ja nia nie jestem zwolennikiem takich "modyfikacji".

Napisałem, że jest miejsce przy zamkku i są nawet otwory na śruby, aby przymocować siłownik. Tak więc najlepiej zakładać oryginalny siłownik przy zamku w klapie i żadnego obcinania linek.
  
 
Powiadasz od kombiaka siłownik, myślałem o jakimś uniwersalu raczej bo skąd takiego zdobyć...
Obcinaniu linek mówimy stanowcze NIE
  
 
To życzę powodzenia w montażu uniwersala (można użyć innej linki i ją przerobić na krótszą-tak robiłęm w mazdzie, ale jak kto woli...)
Orginał używka 30-50pln na allegro (rzadko można dostać).
  
 
Pożyjemy - zobaczymy
  
 
ja mam uniwersala i ma wbudowana linke (jakies 30cm) moze starczy zeby podczepic ja do mechanizmu otwierania klapy, jutro dam znac czy mi sie udalo ;]
  
 
mam uniwersalny silownik od centralnego zamka o uciagu 3,5kg (polecam 6kg poniewaz 3,5kg czasami moze nie otworzyc klapy) umieszczony w tylnym pasie, podlaczony prosto pod mechanizm zamka i wszystko jest ok.
  
 
Mam pytanie, również przymierzam sie do montażu siłownika do klapy bagażnika, tylko nie wiem czy to ma byc taki normalny siłownik jak do zamka centralnego??? One zdaje się nie mają zbyd dużego skoku. (wystarczy do otwarcia klapy?) I jak to jest z tymi 3,5 - 6 kg. Da rade ten pierwszy czy nie. Może ktoś ma na takim słabym zrobione, jak to się sprawdza.
  
 
Siłowniczek z kombi dostałem razem z el. szybkami i takim przełącznikiem:



Tak wygląda łączenie "pręta" od siłownika z mechanizmem zamka tylnej klapy:


Oto jak poprowadziłem okablowanie.

Do poprowadzenia kabelka w klapie użyłem "gołej" linki prędkościomierza od malucha (bez pancerza).
Masa do klapy a "+" do przycisku obok drążka zmiany biegów.

Sorki za jakość ostatniej fotki. Ten biały fragment wewnątrz klapy to końcówka siłownika. A po lewej stronie poniżej od tego miejsca widać dwie nakrętki (jedna nad drugą w odległości około 5cm). Jest to miejsce gdzie mocuje sie siłownik. Ja miałem te otwory fabrycznie nawiercone. jeszcze bardziej na lewo widać gdzie przykręciłem kabelek "masowy".


Życzę powodzenia w montażu. I pamiętajcie aby wszelkie modyfikacje były jaknajbardziej wierne oryginału. Jeśli coś jest do wszystkiego (czyt. uniwersalne) to jest do niczego.
  
 
Cytat:
2005-10-18 21:44:45, jerico pisze:
Mam pytanie, również przymierzam sie do montażu siłownika do klapy bagażnika, tylko nie wiem czy to ma byc taki normalny siłownik jak do zamka centralnego??? One zdaje się nie mają zbyd dużego skoku. (wystarczy do otwarcia klapy?) I jak to jest z tymi 3,5 - 6 kg. Da rade ten pierwszy czy nie. Może ktoś ma na takim słabym zrobione, jak to się sprawdza.



silownik uniwersalny ma skok 2 cm wiec jest to odpowiednia dlugosc. jest to silownik od zamka dwu pozycyjny, jesli przylozysz napiecie pociagnie za 'wajhe' zamka i potem sprezyna zameka ustawi go w pozycji wyjsciowej. mam u siebie zamontowany 3,5kg, spelnia swoja role w 95% czasami zdarzy mu sie nie otworzyc klapy, ale sa to sporadyczne przypadki... jednak na przyszlosc zakladalbym juz 6kg - 100% pewnosc ze klapa odskoczy .
  
 
Skąd wziąść napięcie do siłownika. Najlepsze by było takie kiedy po przekręceniu kluczyka zanika w przewodzie prąd. chodzi o to żeby w trakcie jazdy nie otworzyć klapy. Pozdro
  
 
Cytat:
2005-10-19 18:05:24, spajki79 pisze:
Skąd wziąść napięcie do siłownika. Najlepsze by było takie kiedy po przekręceniu kluczyka zanika w przewodzie prąd. chodzi o to żeby w trakcie jazdy nie otworzyć klapy. Pozdro



12V najlepiej pociagnac od lampki oswietlenia bagaznika - najblizej, natomiast pod drugi przewod podlaczas np wyjscie drugiego kanalu alarmu, albo podajesz mase jakims przelocznikiem.
  
 
Chodzi mi o orginalny siłownik taki jaki ma DarasBB. A z tego co wiem jest on sterowany +12V
  
 
Cytat:
2005-10-19 18:39:57, spajki79 pisze:
Chodzi mi o orginalny siłownik taki jaki ma DarasBB. A z tego co wiem jest on sterowany +12V



Ja podpięty mam przycisk pod zasilanie z el. szybek. Wadą jest właśnie to iż przez przypadek można otworzyć zamek (mi się to jeszcze nie zdarzyło). Ale może to ja coś źle podłączyłem ???


[ wiadomość edytowana przez: DarasBB dnia 2005-10-19 21:43:11 ]