I znowu chłodnica w BMW

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ludziska pomóżcie i doradźcie. Kupiłem beemke, nawet fajna fura, tylko trochę się kiepści. Pierwszy problem: padł termostat- wymieniłem. Okazało się że cieknie chłodnica- skleiłem(oczywiście nie ja tylko fachurzy). Jednak jak ją zamontowali i odpowietrzyli okazało się, że w górnej części gdzie zbiorniczek łączy się z elementem aluminiowym mocującym go do "tych rurek" był mały wyciek, więc nie wyjmując chłodnicy ten cwaniak przygiął aluminium i przez krótki okres czasu było OK. Później zauważyłem stukanie. Okazało się że to w przewodzie odpowiadającym za ogrzewanie na lewą stronę. Gdy ogrzewanie było ustawione na zero stukania nie było czyli tak jakby jakieś powietrze było w układzie. Układ został ponownie odpowietrzony i z tydzień było dobrze. Wjeżdżam na kanał a tam na zbiorniczku od dołu tak jakby biały nalot a na silniku od dołu jedna kropla płynu(gdzie dokładnie nie potrafie określić). Jadę znowu żeby znowu skleić tą chłodnicę ale okazuje się że jest już w takim stanie, że nie da się jej skleić(tak stwierdza ten fachur). Podpowiada tylko że mogła pójść uszczelka pod głowicą. Jeżeli ktoś się zna to niech podpowie czy z tą uszczelką to możliwe. A jeszcze jedno: wcześniej jeździłem OplemVectrą '92 i tam wskazówka temperatury rosła powoli i dochodziła do 1/4 podziałki a w mojej beemce jest tak że wskazówka osiąga wartość połowiczną i ją tak trzyma ale dzieje się to bardzo szybko(już nawet po przejechaniu 5km)
  
 
... co do temp nagrzewania to OK, bardzo szybko idzie do połowy(u mnie też ok. 4-5 km) i tam ma stać !!! czyli ok 82 stopnie, co do pierwszego to nie kleiłem jeszcze chłodnic ale może po śladach (od płynu - nalot utleniający się) dojdziesz skąd to kapie, co do uszczelki pod głowicę to bmw strasznie nie lubią przegrzania głowicy zazwyczaj od razu "padnie" taka uszczelka a nawet głowica ! możesz spróbowac ją dokręcić jeżeli stwierdzisz że kapie spod głowicy ...

[ wiadomość edytowana przez: zwkrz dnia 2005-11-16 20:57:28 ]
  
 
moim zdaniem powinienes dac sobie spokoj z klejeniem chlodnicy to raz.
Dwa to sprawdz jaki jest olej na bagneciku - jezeli jest jak jasna emulsja to uszczelka jednak walnela chociaz moze byc tez taki wyciek plynu przez peknieta uszczelke pod glowica ze plyn bedzie leciutko lecial po bloku silnika - ciezsze do zauwazenia
Tak czy siak chlodnice kup uzywana teraz pelno tych czesci
No i dobrze by bylo nastepnym razem gdybys napisal jaki model tej twojej BMW

Chlodnice kiedys kleilem i wiem ze to na krotka mete jest
a czemu ten Twoj fachowiec stwierdzil ze to ma byc uszczelka skoro narzekales na peknieta chlodnice? naciagacz?

[ wiadomość edytowana przez: JanekE30 dnia 2005-11-16 20:57:30 ]